Master in Fashion Creative Direction and Artistic Processes
BAU, Centro Universitario de Artes y Diseño de Barcelona
Nøgleinformation
Campus placering
Barcelona, Spanien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Spanish
Studieformat
På campus
Varighed
1 År
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 9.500
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Introduktion
Modeindustrien er i øjeblikket en af de vigtigste økonomiske, sociale og kulturelle motorer i vores samfund takket være den påvirkning, den genererer på mange områder, men også fordi den samler mange forskellige industrier såsom tekstil, design, kommunikation, distribution og endda detailhandel.
Modeindustrien har brug for fagfolk, der mestrer deres mekanismer og egne sprog, trends, kunstneriske bevægelser og nye medier for at nå forretningsmål gennem skabelsen af relevante dialoger mellem brands og forbrugere.
Missionen for Master i Fashion Creative Direction og kunstneriske processer er at overføre den teoretiske, metodiske og praktiske viden, der er specifik for professionen. Det udvikler elevernes analytiske færdigheder og tilbyder de ideelle værktøjer og processer til at udvikle deres talent i hvert projekt med det formål at uddanne kreative, effektive, kritiske og konkurrencedygtige fagfolk.
Kreative koncepter, der bygger modediskursen, skabes gennem ideer fra kultur, kunst og musik, samt fra ikonerne fra modehistorien, personlige erfaringer, personlige referencer og intuition.
Denne kandidatgrad gør os i stand til at tilegne os en stærk følelse af image, der vil hjælpe os med at skabe forbindelser mellem forskellige inspirationskilder, og som vil føre os til projektion af modekollektioner og af budskaber og koncepter, der er relevante for brands og industrien.
Kurset henvender sig til modedesignere, der er interesseret i at påtage sig kreative retningsfunktioner, til designere fra forskellige baggrunde og discipliner, med eller uden tidligere studier, med interesse for modeuniverset. Den henvender sig også til fagfolk og/eller iværksættere i sektoren med behov for at udvide deres viden og til fagfolk inden for modekommunikation, fotografi, styling og journalistik, der også ønsker at mestre skabelsen og konceptualiseringen af modeproduktet. som dets kunstneriske og konceptuelle aspekter.
Læreplan
Pensum
- Modul 1 - Kreative ressourcer (15 ECTS)
- Modul 2 - Konceptualisering (15 ECTS)
- Modul 3 - Virksomhed (10 ECTS)
- Modul 4 - Branding og kommunikation (10 ECTS)
- Modul 5 - Futuribles (5 ECTS)
- Modul 6 - Kandidatafgangsprojekt (5 ECTS)
Mesteren kombinerer mesterklasser med gruppeworkshops, workshops og rigtige casestudier samt individuelle og teamprojekter.
Kandidatafgangsprojektet konsoliderer og omsætter al den viden og de værktøjer, som er erhvervet i løbet af kurset.
Programundervisning
Karrieremuligheder
- Kreativ retning i modevirksomheder
- Modedesign med egen kollektion
- Art direction inden for kommunikation
- Kreative afdelinger i modevirksomheder og designstudier generelt.
- Influencers og trendsættere
- Freelance kunstnerisk rådgivning