Master i pædagogisk orientering

Generelt

Program beskrivelse

cirka

Vi tilbyder specialiseret uddannelse og orienteret til at udøve funktionerne i psyko-pædagogisk og pædagogisk vejledning i uddannelsescentre og institutioner.

Målrettet mod kandidater i psykologi, pædagogik, kandidatuddannelse i grundskoleuddannelse, kandidatuddannelse i spædbørnsuddannelse og social uddannelse og kandidater i psykologi, pædagogik eller psykopedagogik.

Hvis du er interesseret i at lære at

  • Kend og analyser egenskaber, organisering og drift af uddannelsesvejledningstjenester og psyko-pædagogisk rådgivning, der fungerer på forskellige niveauer i uddannelsessystemet (spædbørn, primær, ESO, FP og Baccalaureate).
  • Identificer barrierer og tilrettelæggere af en inkluderende uddannelse både i skolen og i de øvrige kontekster, der har indflydelse på elevernes udvikling og uddannelse for at designe og implementere mål for opmærksomhed på mangfoldighed, der garanterer tilstedeværelse, deltagelse og læring af alle studerende.
  • Udfør psyko-pædagogiske evalueringer og udarbejd diagnoserapporter og skolevurderinger for studerende med særlige støttebehov.
  • Rådgive og samarbejde med lærere og ledelsesteam i ledsagelse af studerende i deres processer med udvikling, læring og personlig, akademisk og professionel beslutningstagning.
  • Rådgive om processerne med kvalitetsvurdering og udarbejdelse af centres forbedringsplaner og fremme læreruddannelsesplaner.

Hvad vi tilbyder dig

Deltagelse i mobilitetsprogrammer med AMICUS-programmet i Mexico og i ERASMUS (Portugal, Italien og Rumænien).

Praktikpladser i uddannelsescentre.

Professionelle udflugter

  • Uddannelsesvejledningsafdelinger i gymnasium, Baccalaureate og erhvervsuddannelsescentre i offentlige og private skoler.
  • Uddannelses- og psykopedagogiske vejledningshold til efteruddannelse i både den offentlige og den private sektor.

kompetencer

Grundlæggende kompetencer:

CB6 - Besidde og forstå viden, der giver et grundlag eller mulighed for at være original i udviklingen og / eller anvendelsen af ideer, ofte i en forskningssammenhæng.

CB7 - At de studerende ved, hvordan de anvender den erhvervede viden og deres evne til at løse problemer i nye eller lidt kendte miljøer inden for bredere (eller tværfaglige) sammenhænge relateret til deres studieretning.

CB8 - At studerende skal være i stand til at integrere viden og møde kompleksiteten ved at træffe vurderinger baseret på information, der, uanset om de er ufuldstændige eller begrænsede, inkluderer refleksioner om sociale og etiske opgaver, der er knyttet til anvendelsen af deres viden og vurderinger.

CB9 - At studerende ved, hvordan de kommunikerer deres konklusioner og den seneste viden og årsager, der støtter dem til specialiserede og ikke-specialiserede målgrupper på en klar og utvetydig måde.

CB10 - At eleverne har de læringsevner, der giver dem mulighed for at fortsætte med at studere på en måde, der i vid udstrækning vil være selvstyret eller autonom.

Senest opdateret Mar 2020

Om skolen

Existen al menos diez razones para escoger León como destino académico aunque estamos seguros de que tú encontrarás muchas más.

Existen al menos diez razones para escoger León como destino académico aunque estamos seguros de que tú encontrarás muchas más. Minimer
León , Ponferrada + 1 Mere Mindre