Master i tosproget undervisning
UCAM Universidad Católica San Antonio de Murcia
Nøgleinformation
Campus placering
Murcia, Spanien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
1 År
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 5.150 / per year
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Introduktion
Hvorfor studere tosproget uddannelse hos os?
- Garanteret erhvervserfaring
- Multikulturelt miljø
- Udviklet faglig dygtighed
- Ny tosproget undervisningsmetode
- Spansk sprogkurser
Hvorfor UCAM?
Studerende tilbydes en mulighed for at få værdifuld klasseværelseserfaring med at arbejde sammen med lærere, der er fuldt involveret i at levere tosproget uddannelse af høj kvalitet.
Dette kandidatprogram er bygget på 5 grundlæggende søjler: tilstrækkelig træning i det engelske sprog og CEFR niveau B2 certificering (gennem en officiel universitets mastergrad med B2 CEFR kompetencer); brugen af tosprogede strategier og ressourcer; studiet af deres underliggende teorier; anvendelsen af disse teorier under praktikophold i skoler; og konsolidering af den erhvervede viden i den afsluttende kandidatafhandling.
Ideelle studerende
UCAM Master's Degree in Bilingual Teaching (engelsk) var specielt designet til folk, der ønsker at nå det niveau af sproglige og metodiske kompetencer, der er nødvendige for at undervise i tosproget undervisning og CLIL (Content and Language Integrated Learning) programmer.
Denne kandidatgrad er rettet mod internationale og spanske universitetskandidater fra forskellige akademiske baggrunde, såsom førskole- og grunduddannelse, ingeniørvidenskab og andre kandidater med interesse for tosproget undervisning og i CLIL-tilgangen. Denne kandidatgrad i tosproget undervisning er også rettet mod alle de lærere, der nu arbejder i primære eller sekundære private eller statslige skoler. Som et adgangskrav til denne postgraduate grad skal kandidater have og bevise et B1-niveau i det engelske sprog (i henhold til CEFR).
Programresultat
Tosprogethed er i øjeblikket defineret som evnen til at kommunikere effektivt på to sprog uanset tilegnelsesmåder og -alder. Interessen og vigtigheden af at lære et fremmedsprog er stigende i dag på grund af den globaliseringsproces, som nutidens samfund er fordybet i. Som en konsekvens af de ændringer, der er sket i Europa i løbet af de sidste årtier, er der sket et markant skift i de europæiske borgeres sproglige bevidsthed.
Den akademiske, videnskabelige og professionelle interesse for denne Master stammer fra de socioøkonomiske behov, der kræver fuldt kvalificerede mennesker, der er i stand til at kommunikere på mere end ét sprog. Som følge heraf er der opstået mange tilgange i undervisningsscenen med det formål at imødekomme elevernes behov og udvikle nye metoder, der tillader indlæring af et fremmedsprog på en naturlig måde. Content Language Integrated Learning (CLIL) er den mest udbredte metode i Europa. Integrationen af to læseplaner, sprog og indhold, kræver en metodisk og sproglig uddannelse af lærere i grundskole- og ungdomsuddannelserne.
Målet med denne master er at give nuværende og fremtidige lærere den sproglige og metodiske træning, der er nødvendig for den nye tosprogede undervisningssituation. De studerende vil løbende blive eksponeret for det engelske sprog til udvikling af deres kommunikative kompetence på fremmedsproget undervejs i forløbet. Desuden vil eleverne blive introduceret til de nuværende tosprogede politikker samt de metodiske principper for CLIL-tilgangen, hvad angår teorier, materialer, ressourcer og evaluering. Nær slutningen af det akademiske år vil de studerende også have mulighed for at omsætte deres træning i praksis under et superviseret praktikophold i en af de udvalgte tosprogede uddannelsesinstitutioner i UCAM-praktikprogrammet/Murcia-regionen.
Læreplan
Moduler
- I. Udvikling af kommunikativ kompetence: Mundtlige færdigheder 6 ECTS
- I. Udvikling af kommunikativ kompetence: Skriftlige færdigheder 6 ECTS
- I. Udvikling af kommunikativ kompetence: Sproglig bevidsthed 6 ECTS
- I. Engelsk til specifikke formål: CLIL 5 ECTS
- II. Design af materialer og metodisk innovation i tosprogethed 5 ECTS
- II. Evalueringsteknikker for tosproget undervisning 5 ECTS
- III. Tosprogethed i dagens samfund: Grundlæggende og udvikling. Psykolinguistik og intersprog 10 ECTS
- IV. Introduktion til forskning i CLIL/EFL klasser 3 ECTS
- V. Praksis 8 ECTS
- VI. Afsluttende masterprojekt 6 ECTS
Praktik
UCAMs karriereydelser vil være tilgængelige for studerende, herunder SOIL – dvs. UCAMs “ Orientation and Work Placement Service ”, “Portal de Empleo” – universitetets beskæftigelsesportal – og “Network of Recruiting Erasmus”, en service, der fremmer international studerendes ansættelse i topvirksomheder i hele Spanien .
Karrieremuligheder
Kandidatuddannelsen i tosproget uddannelse vil hjælpe med at imødekomme den nuværende efterspørgsel efter eksperter inden for tosproget undervisning og læring. Succesfulde kandidater kan vælge mellem en række stillinger inden for den tosprogede uddannelsessammenhæng. Færdigheder udviklet i løbet af kurset forbereder eleverne til at arbejde inden for følgende områder:
- Grundskolen og gymnasiets tosproget undervisning.
- Vurdering og styring af tosprogede programmer i skolerne.
- Udvikling af læseplaner.
- Materiale design og evaluering.
- Vurdering af IKT-værktøjer anvendt til tosproget undervisning.
- Forskning og innovation i tosprogethed og relaterede uddannelsesspørgsmål.