Master i ledelse af turisme
Free University of Bozen-Bolzano
Nøgleinformation
Campus placering
Bruneck, Italien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk, German, Italiensk
Studieformat
På campus
Varighed
2 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 1.350 / per year
Ansøgningsfrist
07 May 2024
Tidligste startdato
Sep 2024
Introduktion
Denne masteruddannelse kombinerer avancerede ledelsesfærdigheder med aspekter af nye digitale teknologier og bæredygtighed. Morgendagens turistchefer lærer, hvordan man opnår en balance mellem økonomiske, økologiske og sociale hensyn.
Denne masteruddannelse sigter mod at bringe innovationer til turistindustrien, der giver svar på de udfordringer, som det økonomiske, sociale og miljømæssige opsving stiller i øjeblikket og i det næste årti.
Baseret på teoretiske koncepter og gennem erhvervelse af praktiske færdigheder lærer du at styre turismeoplevelser, bruge nye teknologier på en målrettet måde til styring af turistvirksomheder og destinationer, analysere og bruge Big Data til optimering af turiststrømme og tilpasning af tjenester.
Som internationalt uddannet specialist i Smart Tourism og Smart Destinations vil du være med til at forme fremtidens turisme.
Indlæggelser
Læreplan
I det første år er der fokus på kurser, der lægger det teoretiske grundlag, herunder virksomhedsledelse og markedsføring, regional økonomi og bæredygtig mobilitet. På andet år udbydes mere praksisnære kurser, såsom et laboratorium, hvor du skal udvikle strategier til at transformere destinationer til smarte destinationer.
1. år
- Håndtering af turistdestination
- Erfaringsbaseret turismemarkedsføring
- Forskningsmetoder og eksperimentelt design
- Regional udvikling og bæredygtighed*
- Regional økonomi og udvikling Bæredygtig mobilitet
- Regional udvikling og digitalisering*
- Regional økonomi og udvikling Digital økonomi
- Ledelse og Human Resource Management i turisme
- Teknologiske tendenser og kunstig intelligens i turisme
- Gratis valg
2. år
- Smart Turisme Laboratorium
- Speciale- og rapportskrivningsfærdigheder
- Revenue Management og Corporate Finance i turisme
- Indtægtsstyring og kundeindtjening Corporate Finance for turismevirksomheder
- Datastyring og Analytics
- Supplerende emne (et af følgende):
- Enogastronomic Tourism Economics of Sustainable Tourism
- Typisk emne (et af følgende):
- Tendenser og problemer inden for turismeledelse Ledelse af familievirksomheder inden for turisme
- Kommerciel praksis og jura i turisme
- Praktik
- Afhandling
*Eleverne skal vælge mellem regional udvikling og bæredygtighed eller regional udvikling og digitalisering.
Udvekslingsprogrammer og praktikophold
I øjeblikket tilbyder vi udvekslingsprogrammer med partneruniversiteter over hele verden, og vi er en del af et stort netværk af samarbejde med arbejdsgivere i Italien og i udlandet, hvor du kan tage dit obligatoriske praktikophold på minimum 150 timer.
Programundervisning
Karrieremuligheder
Kandidater vil være i stand til at styre turismevirksomheder såsom rejsearrangører, hotelkæder eller messer. De kan også ansøge som professionelle om forvaltning og markedsføring af turistdestinationer, især i offentlige institutioner, foreninger eller endda turismekonsortier.
De har også de nødvendige færdigheder til at forfølge en karriere som konsulenter for turistvirksomheder og destinationer.
Endelig kan de fortsætte deres studier med en master- eller ph.d.-uddannelse på andet niveau.