Master i videnskab om læring og vurdering
HSE University
Nøgleinformation
Campus placering
Moscow, Rusland
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
2 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
RUB 390.000 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* 195 000 - 390 000 RUB / år
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Nyt program. Første tilmelding i 2021.
Programmet vil træne de studerende i forståelse og vurdering af menneskelige kapaciteter i hele levetiden. Vores studerende får stærk kompetence inden for udviklingsvidenskab, avancerede metoder inden for neurovidenskab og psykometri og har muligheder for at arbejde med big data og spilteknologier. Kandidater vil være i stand til at oprette tests, undersøge spørgsmål relateret til læring fra barndom og barndom til voksenalderen og alderdommen, analysere data og evaluere forskningsresultater, der kan føre til uddannelsesmæssige applikationer. Målet med programmet vil være at producere ledere inden for læringsvidenskab og vurdering, der kan skabe værktøjer til forbedring af livslang læring og trivsel.
Programoversigt
Dette er et tværfagligt program i krydset mellem psykologi, neurovidenskab, biologi og maskinindlæring fusioneret med teori og praksis med test og målinger. Ved at kombinere kurser skaber studerende en individuel bane for deres forskningsmål og får færdigheder fra forskellige undervisningsmetoder til forståelse af mentale processer som tænkning, læring og personlighedsudvikling.
Studerende har mulighed for at arbejde med fysiologiske og neuroimaging-metoder såsom øjesporing, elektroencefalografi (EEG) og magnetisk resonansbilleddannelse (MRI) for at relatere fysiologiske og hjernemålinger til mentale processer såsom kognition, påvirkning og handling.
Studerende kan også træne i psykometriske tilgange til vurdering og udvikling af værktøjer, der kan beskrive og forudsige menneskelig præstation hos børn og voksne. Ved at mestre sådanne metoder får eleverne færdigheder til at skabe, tilpasse, gamify-tests og andre værktøjer.
Vigtigere er det, at studerende lærer ved praksis at designe eksperimenter, rekruttere forskningsdeltagere, indsamle data, analysere data med forudgående statistiske metoder og maskinindlæringsmetoder. De får erfaring med at fortolke data til praktiske anvendelser i uddannelse og industri og præsentere deres forskning i skriftlig og mundtlig form.
Programmet har akademiske og industrielle praktikophold med HSE laboratorier og -centre samt eksterne partnere.
Indlæggelser
Læreplan
Under dine studier
Ud over kerne- og valgfag vil de studerende:
- Få praktisk erfaring, der kan gavne forskningsprojektet. Hver studerende gennemfører to projekter (12 ECTS -point) på to år og to forskningspraktik. Praktikophold kan udføres på HSE University og partnerorganisationer, herunder FIPI, FIOCO, MCCO, ECOPSY, Skyeng, Formatta, Algorithmika, "Humanitarian Technologies" og andre. Studerende kan identificere og foreslå deres egen praktikplads.
- Deltag i masterclasses og inviterede seminarer af internationale kolleger: programmet tiltrækker forskere, konsulenter og lærere fra verdens førende videnskabelige centre.
- Design eksperimenter med adfærdsmæssige og neurovidenskabelige værktøjer, såsom MR, EEG og øjensporing.
- Opret test, spørgeskemaer og vurderingsværktøjer til uddannelse, menneskelige ressourcer, psykologi, videnskabelig forskning på forskellige områder.
- Lær at arbejde med personer i forskellige aldre og forskellige baggrunde.
- Anvend beregningsmæssige psykometriske tilgange: analyser adfærd på et digitalt fodaftryk, anvend multidimensionelle modeller, lær R- og Python-programmeringssprog, brug kunstig intelligens kompetent og søg datadrevne og evidensbaserede løsninger.
Karrieremuligheder
Forældre er interesserede i, hvordan de kan forbedre deres børns læring. Ældre voksne er interesseret i at blive bedre og leve længere. Uddannelse over hele verden er påvirket af fund inden for neurovidenskab. Udviklede nationer er interesserede i at lære at udvikle kognitiv kapital til at opretholde eller stige i placeringer af økonomiske konkurrencer. Kandidater fra dette program vil være i stand til at bidrage til industrier, der er forbundet med spørgsmål om læring, vurdering og udvikling på tværs af levetiden.
En grad i videnskab om læring og vurdering vil forberede eleverne på en række forskellige karriereveje. Vi forventer, at nogle studerende vil følge en højere akademisk grad og fortsætte i den akademiske verden i Rusland og i udlandet. Andre har mange muligheder i lokale og internationale statslige, ikke-statslige organisationer. Nogle eksempler omfatter forskere fra industrielle laboratorier, forskere i medicinsk laboratorium, bioteknologisk assistent, neuropsykologisk assistent, ungdomsarbejder, ældre programarrangør, menneske-computer-interaktionsofficer, videospiludvikler, videnskabsjournalist, uddannelsesassistent.