Hvorfor studere klinisk mental sundhed rådgivning?

Kandidatuddannelsen i Klinisk Mental Sundhedsrådgivning på Aquinas College er oprettet for at imødekomme den stigende efterspørgsel efter psykiatriske fagfolk. Ifølge Præsidiet for Arbejdsstatistik forventes antallet af nye jobs for Licensed Professional Counselors at stige med 39% over nuværende tal inden år 2025.

"Det er så utroligt for mig, at jeg kan opbygge et kvalitetsrådgivningsgrundlag, men også bruge tid sammen med personer, der alle søger en lignende, men anderledes mål. Jeg er meget glad for at sige, at disse studerende og professorer er blevet som en lille familie. Det er to af de mange grunde til, at jeg elsker Aquinas. "

Sarah Pude

Hvordan vi er forskellige

CMHC på Aquinas College er et 60-semester timeprogram designet til at forberede eleverne til at blive højtuddannede og højt kompetente psykiatriske rådgivere fagfolk. Kandidater vil være berettiget til at blive Licensed Professional Counselors i Michigan og andre stater. Vores intime og selektive program indrømmer kun højkvalitetselever til vores praksisbaserede kohortprogram.

39% Det forventede antal nye job for Licensed Professional Counselors inden år 2025.

Professionel rådgivning Identitet og advokat - Studerende forståelse af faglig rådgivning, viden om fagets filosofiske grundlag, kendskab til rådgiveres roller og funktioner, faglig stolthed / professionelt engagement, professionel advokat og viden og forståelse af faglig etik.

Etisk praksis - Studerende forpligter sig til og følger faglig etik med American Counseling Association etiske retningslinjer. De søger tilsyn / konsultation for at løse etiske dilemmaer og tage personligt ansvar i tilfælde af en etisk fejl begået. Studerende udvikler også en stærk bevidsthed om deres egne værdier og verdensudsigter, anerkender deres egne kompetencer og begrænsninger, opretholder åbenhed til tilsyn og anerkender / anerkender / afhjælper personlige problemer, der kan påvirke klientvæsenet.

Multikulturel kompetence - Studerende udvikler bevidsthed om magt, privilegium, forskel og deres egne kulturelle holdninger, overbevisninger og virkninger af social placering og lærer strategier for at arbejde med forskellige befolkningsgrupper, herunder køn, seksuel orientering, etniske og andre ikke-dominerende grupper. Studerende udvikler evnen til at genkende de uretfærdigheder, der påvirker fysiske, akademiske, karriere, økonomiske og mentale velfærd hos enkeltpersoner og lærer færdigheder til at handle for at afhjælpe sådanne uretfærdigheder i deres arbejde med klienter. Studerende udvikler evnen til at være bemyndigende agenter og advokater i tjeneste som forandringsagenter på det systemiske niveau for bedre at betjene underrepræsenterede, marginaliserede og undertrykte individer og grupper.

Menneskelig Vækst og Udvikling - Studerende lærer at fortolke og anvende kerne teori og forskning af personers natur og behov på alle udviklingsniveauer og i multikulturelle sammenhænge.

Karriereudvikling - Studerende udvikler en forståelse for, hvordan man anvender kerne teori og forskning i karriereudvikling, psykologi i arbejde og relaterede faktorer. Studerende genkender den integrerende rolle arbejde i den menneskelige oplevelse og velvære. De udvikler den viden og de færdigheder, der er nødvendige for at anvende vurderingsinstrumenter og teknikker, der er relevante for karriere og erhvervsplanlægning og beslutningstagning.

Hjælpende forhold - Studerende udvikler terapeutisk kommunikation understreger klientrådgiverforholdet, og letter og styrer rådgivningsprocessen med enkeltpersoner og grupper. Studerende udvikler en forståelse af en række rådgivningsteorier i overensstemmelse med et udviklingsperspektiv. Studerende udvikler viden om behandlingsplanlægning og interventioner i overensstemmelse med deres egen teoretiske orientering, evnen til kritisk at evaluere forskningslitteraturen, identificere klientens mentale sundhedsbehov og mål i rådgivning, diagnose og bedste praksis i erhvervet.

Gruppearbejde - Studerende udvikler en forståelse af de teoretiske og erfaringsmæssige grundlag for gruppens formål, udvikling og dynamik og forstår, hvordan man anvender gruppearbejds metoder og færdigheder i gruppens indstillinger.

Vurdering, evaluering og diagnose - Eleverne forstår principper for vurdering, evaluering og diagnose og er kompetente til at anvende praksis både individuelle og gruppemetoder til vurdering og evaluering og individuel diagnose.

Forskning og programvurdering - Studerende forstår metoder og roller i forskning, statistisk analyse, behovs vurdering og programvurdering.

Krav til indtastning af CMHC-program

Alle ansøgere indtaster programmet som betinget adgang. De særlige krav, der kræves for en ansøger at tage en kandidatuddannelse er som følger:

  • En afsluttet Graduate Studies ansøgning om optagelse.
  • En officiel rapport fra GRE scores.
  • Foretrukne minimumspoint:
    • Verbale begrundelse
    • Kvantitativ begrundelse
    • Analytisk skrivning

Transskripter vil blive accepteret fra institutioner akkrediteret af Nord-Central Association of Colleges and Schools Higher Learning Commission eller andre regionale akkrediteringsopgaver, som er blevet anerkendt af Rådet for Akkreditering af Højere Uddannelse (CHEA). Officielle (forseglede) transkripsioner skal sendes direkte fra alle tidligere uddannede gymnasier eller universiteter.

Ansøgere skal have:

Fik en bachelorgrad.

Et minimum kumulativt GPA på 3,0 eller højere på 4,0 skala.

Ansøgere, der enten ikke opfylder minimumskravene til minimumskrav til GPA på 3,0 eller mindst GRE kravkrav (afsnit 2), kan optages på forsøg og anses for fuldt optaget. Disse ansøgere skal opnå minimumskvaliteter af B i hvert kursus, der tages for at kvalificere sig til endelig optagelse i CMHC-programmet.

Internationale ansøgere skal opfylde ovenstående krav ud over de internationale ansøgers krav til studerende, der ønsker at deltage i Aquinas College .

Tre anbefalingsbrev, der skal skrives på formularer, der leveres af CMHC-programmet. Bogstaverne skal være fra faglige eller akademiske personer med kendskab til ansøgerens faglige og / eller faglige erfaringer og dispositioner (breve fra familie eller personlige venner er ikke acceptable).

En to til tre siders erklæring om faglige mål med biografiske oplysninger, der indeholder grunde til at søge CMHC-graden og en redegørelse for, hvordan denne grad vil gøre det muligt for eleven at nå deres mål.

Indsendelse af nuværende Department of Licensing and Regulatory Affairs (LARA) og FBI baggrundskontrol.

I tilfælde af at ansøgeren er blevet dømt for en forbrydelse, kræver Aquinas College en separat forklaring af omstændighederne. Programdirektøren forbeholder sig ret til at træffe den endelige beslutning med hensyn til accept i Master of Clinical Mental Health Counseling Program og forbeholder sig også ret til at afvige fra og / eller supplere adgangskriterierne baseret på Aquinas College .

CMHC-programmet ved Aquinas College tillader nye studerende i efterårssemesteret. Alle studerende skal færdiggøre COU 500: Orientering til Grad Studies på Aquinas

Hvis ansøgeren vurderes at være mangelfuld i social- eller adfærdsvidenskaben, kan han / hun være forpligtet til at gennemføre vellykkede passende bacheloruddannelser uden kandidatkredit inden optagelse til programmet.

CMHC-programmet på Aquinas byder på heltids- og deltids kohortplaner, der begynder i efterårssemesteret.

Ved modtagelse / færdiggørelse af punkt 1 til 6 ovenfor kan betinget indrømmede studerende tilmelde sig deres kohortkurser, mens de afsluttes med den endelige optagelsesproces.

  • Fuldtids kohorter vil tage COU 502, COU 503 og COU 504
  • Deltids kohorter tager COU 502 og COU 504

Program undervist i:
  • Engelsk

Se 1 flere kurser fra Aquinas College »

Senest opdateret June 7, 2019
Dette kursus er Campusbaseret
Start Date
Duration
Kontakt skolen
Deltid
Fuldtid
Price
25,000 USD
Deadline
Efter placeringer
Efter dato
Start Date
End Date
Juni 2020
Ansøgningsfrist
Location
Ansøgningsfrist
End Date
Juni 2020

I Can Live With Passion