Master of Arts (kunst og kulturelt iværksætteri)
National University of Singapore
Nøgleinformation
Campus placering
Singapore, Singapore
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
12 Måneder
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
SGD 40.000
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Aug 2024
Introduktion
Institut for Kommunikation og Nye Medier er en toprangeret kommunikations- og medieafdeling, både i asiatisk og globalt. Afdelingen tilbyder en karakteristisk læreplan, der udstyrer kandidater med teoretisk stringens og praktiske færdigheder i høj efterspørgsel inden for kommunikations- og digital teknologiindustrien.
Master of Arts (kunst og kulturelt iværksætteri)
Master of Arts in Arts and Cultural Entrepreneurship, med sit fokus på kreativitet og kreativt iværksætteri, er designet til at imødekomme behovene hos kreative fagfolk og imødekomme de stærke krav fra Singapores og Asiens stadigt skiftende kulturelle kreative industrisektor. Den undersøger anvendelser af kreativitet som en progressiv kraft for kultur, økonomi og samfund. Studerende vil lære af branchelærere og professionelle undervisere om iværksætterkreativitet, og hvordan den former nye virksomheder og leder iværksættervækst. Gennem strategiske kernekompetencer inden for administration, ledelse og ledelse af kunst- og kulturorganisationer, ressourcer og infrastrukturer, fra ledelse af festivaler, arrangementer og museer, til arbejde inden for samfundsudvikling, kulturarvsturisme, uddannelse og regering, vil eleverne erhverve faglige færdigheder og viden til lykkes inden for kunst, kultur og kreativitet og blive højt kvalificerede, etiske og reflekterende praktikere, der er forpligtet til at yde et bidrag til sektoren.
Hvorfor dette program?
1) Samarbejde med NUSs kunstinfrastruktur. Dette program vil indgå partnerskab med NUS Center for the Arts for at udnytte den prestige, der er forbundet med NUS -branding, samt samarbejde med NUSs eksisterende kunstinfrastruktur, såsom NUS Museum, NUS Baba House og dets University Cultural Center. Programmet vil trække på dets rum, ekspertise og samlinger i leveringen af sin undervisning. Dette partnerskab vil eksponere studerende direkte for vores universitets rige kulturelle ressourcer og fordybe studerende direkte i branchen gennem oplevelsesmæssig læring.
2) Partnerskab med Culture Academy Singapore (Ministeriet for Kultur, Fællesskab og unge). Dette program vil også indgå partnerskab med ministeriet for kultur, fællesskab og ungdoms kulturakademi i Singapore, et regeringsorgan, der er dedikeret til uddannelse af den næste generation af kunst- og kulturledere i landet og regionen. Det vil samarbejde på tværs af masterclasses og workshops og give vores elever en læringsmulighed til at professionalisere og netværke med kunst- og kulturtankledere samt NUS -ekspertlærere til at oplære MCCYs kommende kunst- og kulturledere.
3) Ekspertise og netværk i verdensklasse tilbydes af FASS-fakultetsmedlemmer og muligheder for at netværke med ledere inden for kunst og kreative sektorer.
4) Praktikprogram: Den valgfri praktikplads er en vigtig erfaringspligtig læringsplatform, hvor eleverne bliver udstyret med færdigheder gennem applikationsstyret teori og praksis til karriereudvikling.