Master of Arts i Strategisk Kommunikation & Public Relations
The American College of Greece
Nøgleinformation
Campus placering
Athens, Grækenland
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
1 - 3 År
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
EUR 9.900 *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* omkostninger for det fulde program
Introduktion
I en verden med voksende medier og nye teknologier udvides rollen som kommunikationsspecialister hurtigt.MA i Strategisk Kommunikation og Public Relations er en professionel uddannelse designet til at hjælpe med at forberede den næste generation af fagfolk til med succes at imødekomme de stigende lokale og globale krav til kommunikationsekspertise.Programmet afspejler den seneste udvikling på området, samtidig med at læseplanen og uddannelsesstandarderne for top amerikanske og europæiske kandidatuddannelser opretholdes.Ved at integrere teori med praksis og fokusere på en virkelighedstilgang, uddannes eleverne til en række forskellige stillinger i private, offentlige og non-profit indstillinger.
- Varighed : Et år (fuldtid) eller op til tre år (deltid).
- Antal kurser : 11 kurser (33 amerikanske kreditter).
- Deltagelse : Undervisningen foregår mandag til torsdag fra 18:30-21:30.Fredagene er forbeholdt make-up klasser og andre akademiske aktiviteter, såsom master classes, workshops, foredrag, talks mv.
- Adgangspoint : Nye studerende optages i starten af efteråret, vinteren og foråret.
Unikke programfunktioner
- NECHE Akkreditering
- CIPR akkrediteret undervisningscenter
- Årligt PR Practicum med førende PR-firmabesøg
- Stærkt anvendt fokus
- Mulighed for at forfølge CIPR Specialist Diploma in Crisis Communication og specialisere sig yderligere.
Ideelle studerende
Programmet er passende for kandidater og praktikere fra alle discipliner og baggrunde.
MA i Strategisk Kommunikation og Public Relations er designet til nyuddannede fra alle discipliner såvel som for arbejdende fagfolk fra et bredt tværsnit: undervisere, advokater, iværksættere, konsulenter og samfunds-/NGO-ledere. Programmet byder også velkommen til erfarne fagfolk, der ønsker at forbedre deres uddannelsesmæssige kvalifikationer og deres karrieremuligheder. Målet er at rekruttere en kvalificeret og forskelligartet gruppe af studerende, der sikrer en kvalitet og samarbejdslæringsoplevelse for alle involverede i programmet.
Læreplan
Påkrævede kurser
- Medie- og kommunikationsteori
- Avanceret medieskrivning og -teknikker
- Anvendte kommunikationsforskningsmetoder
- Kvantitativ forskning i kommunikation
- PR-strategi
- Styring af krisekommunikation
- Public Relations og de nye medier
Valgfag (vælg 3 fra listen)
- Politisk kommunikation
- Kommunikation til turisterhvervet
- Strategisk virksomhedskommunikation
- Kommunikation til underholdningsbranchen
- Public Relations i offentlige og nonprofitorganisationer
- Interkulturel kommunikation og international PR
- Effektive kommunikationsevner
- Multimedieapplikationer til kommunikationskampagner
Studerende kan vælge et valgfag fra ethvert af de andre kandidatkommunikationsprogrammer efter godkendelse af kandidatuddannelsens koordinator.
*Valgfag udbydes på skift i løbet af det akademiske år.
Capstone-projekt eller speciale
Capstone-projekt i strategisk kommunikation og public relations
eller
Speciale i Strategisk Kommunikation
Programresultat
Efter vellykket gennemførelse af dette program skal deltagerne være i stand til at:
- Anvend centrale kommunikationsteorier og koncepter til PR-praksis i flere brancher og sammenhænge.
- Demonstrere analyse på strategisk niveau og kritisk tænkning i design af kommunikationsprogrammer for at opfylde organisatoriske mål og målsætninger.
- Udvikle, implementere og evaluere strategiske kommunikationsplaner for en bred vifte af organisationer og industrier, mens du udvælger og anvender effektive problemløsningsprocesser og innovativ tænkning i både lokale og globale sammenhænge.
- Udfør forskning og evaluering af information ved hjælp af metoder, der passer til kommunikationsprofessionen.
- Anvend passende digitale teknologier i design og implementering af kommunikationsprogram for at nå ud til og engagere relevante målgrupper.
- Producer kreativt og innovativt PR-indhold, der er egnet til en række forskellige målgrupper og i en række medieformer.
- Kommuniker effektivt og lever professionelle præsentationer i mundtlige, skriftlige, digitale eller kombinerede formater.
Karrieremuligheder
Vores kandidater er typisk beskæftiget i en bred vifte af professionelle områder og industrier, herunder public relations, reklame, rådgivning, udsendelse, lobbyvirksomhed, eventplanlægning, fundraising, kampagneledelse og virksomhedsanliggender samt kommunikationskarrierer inden for turisme, underholdning , og politik. Kandidater fra programmet er også godt forberedt til at forfølge en højere akademisk grad i kommunikation.
Deree-kandidatstuderende modtager støtte fra Office of Career Services, som hjælper dem med at komme i kontakt med de 50.000 ACG-alumner rundt om i verden, udvide deres professionelle netværk og få adgang til forskellige jobstillinger. Vores kandidatstuderende og alumner kan også drage fordel af Alba Graduate Business School Services, herunder karrierecoaching, deltagelse i karrierearrangementer og workshops, deltagelse i Alba årlige karriereforum, en-til-en karriererådgivningssessioner og en direkte mail-liste for jobopslag og karriererådgivning.
Indlæggelser
Programundervisning
Stipendier og finansiering
Merit Stipendier
School of Graduate & Professional Education tilbyder stipendier, der dækker en del af udgifterne til undervisning til alle ansøgere, der har demonstreret enestående akademisk præstation i deres bachelorstudier.
Finansiel bistand
Siden grundlæggelsen i 1875 har The American College of Greece (ACG) ydet assistance til studerende, der har brug for hjælp til at dække deres uddannelsesudgifter, og derved gjort det muligt for studerende med demonstrerede evner og løfte om at få adgang til kvalitetsuddannelse, uanset deres økonomiske forhold.
Rabatter
Alle ACG-alumner er berettiget til en rabat på 10% studieafgift oven på ethvert andet stipendium eller økonomisk bistandsprogram, der måtte være gældende.
Virksomhedsrabatprogrammer er også tilgængelige for to eller flere medarbejdere fra én organisation, der ønsker at studere i vores kandidatuddannelser.