Master of Arts i digital kommunikation og sociale medier
The American College of Greece
Nøgleinformation
Vælg placering
Campus placering
Athens, Grækenland
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
1 - 3 År
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
EUR 9.900 *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* omkostninger for det fulde program
Introduktion
Den digitale og sociale medierevolution har dramatisk ændret den måde, vi kommunikerer, annoncerer, driver forretning, leger og arbejder på.I årevis har vi været vidne til overgangen fra et analogt til et digitalt samfund og udvidelsen af digitale og internetmedier til alle områder af vores liv.I takt med at branchen vokser hurtigt, er der en stigende efterspørgsel efter digitale mediespecialister, folk der er dygtige til digital kommunikation og medier.
MA i digital kommunikation og sociale medier er designet til at imødekomme dette voksende behov på markedet.Det er et specialiseret kandidatprogram for studerende, der stræber efter at planlægge, designe, implementere og evaluere digital kommunikation og sociale mediestrategier i private, offentlige og non-profit-miljøer.Med et banebrydende og tværfagligt pensum vil dette program hjælpe dig med at opbygge alle færdigheder til at få succes i det digitale og sociale mediemiljø.
- Varighed : Et år (fuldtid) eller op til tre år (deltid).
- Antal kurser : 11 kurser (33 amerikanske kreditter).
- Deltagelse : Undervisningen foregår mandag til torsdag fra 18:30-21:30.Fredagene er forbeholdt make-up klasser og andre akademiske aktiviteter, såsom master classes, workshops, foredrag, talks mv.
- Adgangspoint : Nye studerende optages i starten af efteråret, vinteren og foråret.
Unikke programfunktioner
- NECHE Akkreditering
- Tværfagligt program, baseret på kommunikation og med udgangspunkt i IT og markedsføring
- Årlig uddannelsesrejse til udlandet.Tidligere destinationer omfattede Chicago, København, Boston, San Francisco, Silicon Valley, New York
- Stærkt anvendt fokus, med vægt på strategisk tænkning og digitale kampagneplanlægningsevner
- Indlejret digital kampagnesimulering og Google analytics-certificering
Ideelle studerende
MA i digital kommunikation og sociale medier er designet til nyuddannede fra alle discipliner, såvel som til arbejdende fagfolk fra et bredt tværsnit: undervisere, advokater, iværksættere, konsulenter og samfunds-/NGO-ledere. Programmet byder også velkommen til kommunikationsprofessionelle, der ønsker at forbedre deres uddannelsesmæssige kvalifikationer og deres karrieremuligheder. Målet er at rekruttere en kvalificeret og mangfoldig gruppe af studerende, der sikrer en kvalitet og samarbejdslæringsoplevelse for alle involverede i programmet.
Læreplan
Påkrævede kurser
- Anvendt kommunikationsteori
- Nye medier teori og forskning
- Indholdsstrategi
- Digital & Social Media Strategi
- Webdesign og udvikling
- Anvendte kommunikationsforskningsmetoder
- Kvantitativ forskning i kommunikation
Valgfag (vælg 3 fra listen)
- Digital og social analyse
- Social Media Management
- Digital medieproduktion
- Brand kommunikation
- UX – User Experience & Responsive Design
- Digital annoncering
Studerende kan vælge et valgfag fra ethvert af de andre kandidatkommunikationsprogrammer efter godkendelse af kandidatuddannelsens koordinator.
*Valgfag udbydes på skift i løbet af det akademiske år.
Capstone-projekt eller speciale
Capstone-projekt i digital kommunikation og sociale medier
eller
Speciale i digital kommunikation
Programresultat
Programmet kombinerer grundlæggende kommunikationsteori samt praktiske færdigheder i at skabe og levere indhold gennem digitale og sociale platforme.
Efter vellykket gennemførelse af dette program skal deltagerne være i stand til at:
- Demonstrere viden og forståelse for teoretiske rammer og praktiske metoder til at engagere og kommunikere med publikum gennem digitale og sociale medier.
- Vurder konteksten og implikationerne af internettet og sociale medier for online samarbejde, interaktivitet, informationsdeling, e-handel og netværk.
- Udvikle og evaluere effektiviteten af digitale og sociale medier kommunikationsstrategier.
- Brug passende metoder og værktøjer til at generere og vurdere digitalt indhold.
- Vælg og anvend aktuelle teknologier i digitale kommunikationskampagner.
- Brug passende metoder til at udvikle og implementere klare forskningsplaner.
- Effektivt kommunikere ideer og argumenter i skriftlige/digitale formater, mundtligt og i formelle præsentationer.
Karrieremuligheder
Der er stor efterspørgsel efter kandidater fra dette program, der forfølger karrierer i kommunikations- og marketingafdelinger, sociale medier og reklamebureauer samt i rådgivning og digitale start-ups på tværs af sektorer (private, offentlige, non-profit, små virksomheder, tjenester, eller selvstændig). Vejledende karrierer omfatter Social Media/Digital Communication Manager, Brand/Digital Marketing Manager, New Media Publishing, Blogger/Social Media Copywriter, Media Relations Repræsentant, Online Community Engagement Manager og Social Media Specialist/Consultant.
Deree-kandidatstuderende modtager støtte fra Office of Career Services, som hjælper dem med at komme i kontakt med de 50.000 ACG-alumner rundt om i verden, udvide deres professionelle netværk og få adgang til forskellige jobstillinger. Vores kandidatstuderende og alumner kan også drage fordel af Alba Graduate Business School Services, herunder karrierecoaching, deltagelse i karrierearrangementer og workshops, deltagelse i Alba årlige karriereforum, en-til-en karriererådgivningssessioner og en direkte mail-liste for jobopslag og karriererådgivning.
Indlæggelser
Programundervisning
Stipendier og finansiering
Merit Stipendier
School of Graduate & Professional Education tilbyder stipendier, der dækker en del af udgifterne til undervisning til alle ansøgere, der har demonstreret enestående akademisk præstation i deres bachelorstudier.
Finansiel bistand
Siden grundlæggelsen i 1875 har The American College of Greece (ACG) ydet assistance til studerende, der har brug for hjælp til at dække deres uddannelsesudgifter, og derved gjort det muligt for studerende med demonstrerede evner og løfte om at få adgang til kvalitetsuddannelse, uanset deres økonomiske forhold.
Rabatter
Alle ACG-alumner er berettiget til en rabat på 10% studieafgift oven på ethvert andet stipendium eller økonomisk bistandsprogram, der måtte være gældende.
Virksomhedsrabatprogrammer er også tilgængelige for to eller flere medarbejdere fra én organisation, der ønsker at studere i vores kandidatuddannelser.