Master of Arts i reklamekommunikation
The American College of Greece
Nøgleinformation
Vælg placering
Campus placering
Athens, Grækenland
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
1 - 3 År
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
EUR 9.900 *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* omkostninger for det fulde program
Introduktion
MA i reklamekommunikation er et nyt, banebrydende program for Grækenland, der imødekommer den voksende industriefterspørgsel efter uddannede fagfolk inden for kunst, videnskab og praksis inden for reklame.Det er et avanceret studieprogram, som kunstfærdigt bygger bro mellem opdateret teoretisk viden med de praktiske færdigheder, som industrien kræver.Programmet vedtager et 360º, holistisk syn på reklameteori og -praksis, der unikt balancerer dets kreative og strategiske planlægningssider.
Læreplansstrukturen giver eleverne et velafrundet, reklamegrundlag gennem kernekurser, mens det samtidig giver deltagerne fleksibilitet til at skræddersy programmet til deres individuelle præferencer, forskellige akademiske baggrunde og karriereønsker ved at vælge fra en liste over valgfag i to specialiseringer områder: reklamestrategi og planlægning eller reklamekreativitet.
- Varighed : Et år (fuldtid) eller op til tre år (deltid).
- Antal kurser : 11 kurser (33 amerikanske kreditter).
- Deltagelse : Undervisningen foregår mandag til torsdag fra 18:30-21:30.Fredagene er forbeholdt make-up klasser og andre akademiske aktiviteter, såsom master classes, workshops, foredrag og talks.
- Adgangspoint : Nye studerende optages i starten af efteråret, vinteren og foråret.
Unikke programfunktioner
- NECHE Akkreditering
- Innovativt pensum med LEGO Serious Play workshop™
- Praktisk træning, herunder en reklame-bootcamp med en live brief
- Fleksibilitet til at tilpasse karrierevej gennem valget af valgfag: kreativ vs strategisk planlægning.
- Lær af de bedste: erfarne fakulteter, der kombinerer akademisk forskning, stringens og praktisk ekspertise
- Praktik mulighed
Ideelle studerende
MA i reklamekommunikation er designet til kandidater fra alle discipliner, såvel som fagfolk i kommunikationsindustrien, der er interesserede i at starte eller fremme deres karriere inden for reklame, enten fra et bureau-, medie- eller klientperspektiv.
Læreplan
Påkrævede kurser
- Teorier om reklame
- Annoncering i kontekst
- Kampagnestrategi og -planlægning
- Brand kommunikation
- Kreativitet og idé
- Research Methods in Advertising
- Udøversættet
eller
- Praktik i reklame
Valgfag* (vælg 3 fra listen)
Koncentrationsområde 1: Annoncestrategi og -planlægning
- Medieplanlægning
- Digital annoncering
- Kontohåndtering
- Et gratis valgfag fra de andre Kommunikationsuddannelser
Koncentrationsområde 2: Kreativ annoncering
- Copywriting
- Art Direction
- Digital medieproduktion
- Brand Identity Design
Studerende kan vælge et valgfag fra ethvert af de andre kandidatkommunikationsprogrammer efter godkendelse af kandidatuddannelsens koordinator.
*Valgfag udbydes på skift i løbet af det akademiske år.
Capstone-projekt eller speciale
Capstone-projekt i reklamer
eller
Speciale i reklame
eller
Portefølje i annoncering
Programresultat
Efter vellykket gennemførelse af dette program skal deltagerne være i stand til at:
- Forklar reklameteorier og -begreber ud fra de sociale, etiske og industriperspektiver
- Udvikle reklamekampagnestrategier og -planer ved at anvende relevante teorier og koncepter
- Brug data og information til at løse reklameproblemer og producere løsninger
- Generer ny indsigt, kreative koncepter og ideer til reklameteori eller -praksis
- Design og udfør passende research til annoncering
- Evaluer effektiviteten af reklamekampagner
- Kommunikere effektivt mundtligt og skriftligt
- Demonstrere effektive kundeservicefærdigheder
Karrieremuligheder
Kandidater fra programmet kan forfølge karrierer i full-service reklamebureauer, med speciale i strategisk planlægning, kontohåndtering eller kreative roller; de kan også finde beskæftigelsesmuligheder i medie- og kreative bureauer eller påtage sig reklame- og kommunikationsrelaterede roller i store organisationers kommunikations-/marketingafdelinger. Ansættelsesmuligheder omfatter stillinger i virksomheder specialiseret i branding og design, produktion, integreret kommunikation, medier og underholdning.
Deree-kandidatstuderende modtager støtte fra Office of Career Services, som hjælper dem med at komme i kontakt med de 50.000 ACG-alumner rundt om i verden, udvide deres professionelle netværk og få adgang til forskellige jobstillinger. Vores kandidatstuderende og alumner kan også drage fordel af Alba Graduate Business School Services, herunder karrierecoaching, deltagelse i karrierearrangementer og workshops, deltagelse i Alba årlige karriereforum, en-til-en karriererådgivningssessioner og en direkte mail-liste for jobopslag og karriererådgivning.
Indlæggelser
Programundervisning
Stipendier og finansiering
Merit Stipendier
School of Graduate & Professional Education tilbyder stipendier, der dækker en del af udgifterne til undervisning til alle ansøgere, der har demonstreret enestående akademisk præstation i deres bachelorstudier.
Finansiel bistand
Siden grundlæggelsen i 1875 har The American College of Greece (ACG) ydet assistance til studerende, der har brug for hjælp til at dække deres uddannelsesudgifter, og derved gjort det muligt for studerende med demonstrerede evner og løfte om at få adgang til kvalitetsuddannelse, uanset deres økonomiske forhold.
Rabatter
Alle ACG-alumner er berettiget til en rabat på 10% studieafgift oven på ethvert andet stipendium eller økonomisk bistandsprogram, der måtte være gældende.
Virksomhedsrabatprogrammer er også tilgængelige for to eller flere medarbejdere fra én organisation, der ønsker at studere i vores kandidatuddannelser.