Master of Arts i rådgivende psykologi, koncentration i dramaterapi
California Institute of Integral Studies
Nøgleinformation
Campus placering
San Francisco, USA
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
2 - 3 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* pr. enhed. Yderligere gebyrer gælder
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
I mere end 30 år har programmet CIIS Dramaterapi været gennemsyret af udforskning af, hvordan terapeutisk tilpassede dramatiske processer arbejder overarbejde for at helbrede sår, lette varige ændringer og hjælpe mennesker med at nå deres højeste potentiale. Vores program integrerer oplevelsesmæssige, didaktiske og kliniske kurser i et omhyggeligt tempo og sekvenseret pensum for at træne eleverne til at blive personligt og kulturelt bevidste, tilpassede og kompetente dramaterapeuter og psykoterapeuter.
Vores program er et af de eneste kandidatuddannelser i USA både regionalt akkrediteret og godkendt af North American Drama Therapy Association og er et af kun en håndfuld af sådanne programmer i verden. Desuden er vi det eneste program, der tilbyder en vej til LPCC -licensen. CIIS er internationalt anerkendt som et af verdens mest udviklede og stringente træningsprogrammer for dramaterapeuter.
Vores kandidater arbejder i en række forskellige lederstillinger og miljøer, herunder kommunale psykiske sundhedscentre, privat praksis, skoler og uddannelsescentre, organisationer til betjening af LGBTQ-lokalsamfund og klinikker, der tilbyder tjenester til traumer, spiseforstyrrelser, tab og egenomsorg.
Om programmet
Dramaterapiprogrammet på CIIS er et af de to mest mangeårige programmer i Nordamerika.
Vores mål er at tage eleverne med på en udfordrende og overbevisende personlig og intellektuel rejse mod dybere niveauer af forståelse og udvikling af kompetence inden for dramaterapi. Vores forpligtelse er at tilbyde seriøs, flerlags træning i at bruge dette potente medium etisk, respektfuldt og dygtigt. Fakultetet og de studerende dykker ned i kompleksiteten, finesser og muligheder ved drama terapi. Kursusarbejdet er sekvenseret og progressivt. Teoretiske, praktiske/kliniske og oplevelsesformater er inkorporeret. Små, handlingsorienterede klasser inden for en kohorte-model understøtter elevernes personlige udvikling og en følelse af fællesskab. Mens mange mennesker kommer til vores program, der allerede personligt er fortrolige med dramaets transformerende kraft, afslører selv det første semester af programmet nye dimensioner for feltet og giver et glimt af den store udforskning, der venter forude.
Practicum
En integreret del af programmet er tre semestre med klinisk træning og supervision på stedet på en lang række mulige placeringssteder. Praktikanter modtager ugentligt tilsyn på stedet af en autoriseret kliniker samt tilsyn i mindre grupper på CIIS med en registreret dramaterapeut (RDT).
Integrativt seminar og Capstone -projekt
I deres sidste semester af programmet tager eleverne et integrativt seminar, der understøtter udviklingen af et slutstenprojekt. Dette afsluttende projekt kan være en teoretisk artikel, en live, selv afslørende (terapeutisk) teaterforestilling eller en video, der dokumenterer en behandlingsproces med dramaterapi. Alle formater præsenteres offentligt for et fællesskab af jævnaldrende, familie og venner, hvilket fører til en følelse af kulminerende præstation i programmet.
Akkreditering
CIIS er akkrediteret af WASC Senior College og University Commission. Programmet følger de akademiske retningslinjer, der er fastsat af North American Drama Therapy Association og opfylder akademiske krav til registrering som dramaterapeut (RDT). Programmet opfylder også akademiske krav til Marriage and Family Therapist (MFT*) licens i staten Californien. Kursusforberedelser til licensering som en licenseret professionel klinisk rådgiver (LPCC) er også tilgængelige.
*Bemærk, at for at blive autoriseret ægteskab og familieterapeut skal du også gennemføre 3.000 timers praktikophold ud over dine uddannelseskrav. Du vil blive uddannet fra vores program med mellem 700 og 1.000 timer, der tæller med i licens.
Om feltet
Dramaterapi er den systematiske og forsætlige brug af drama og teaterprocesser for at fremme følelsesmæssig vækst og psykologisk integration. Dramaterapiområdet, der blev grundlagt i 1979, har et solidt teoretisk fundament. Mange modeller og metoder (herunder Emunahs integrerende femfasemodel for dramaterapi, Johnsons udviklingsmæssige transformationer og Landys rollemetode) studeres. Kliniske problemstillinger (såsom adskillelse af kompulsiv og konstruktiv reenactment, den terapeutiske retning af improvisationsaktivering, kreative reaktioner på modstand og brug og misbrug af psykodramatiske værktøjer) undersøges fra flere perspektiver. Vi bruger rollespil og vedtagelse til træning, der gør læring mere engagerende, legemliggjort og interaktiv! Vi mener, at læring kan og bør være relevant, spændende og transformerende.
Kilder, processer og modaliteter inden for dramaterapi
De primære kilder til dramaterapi omfatter dramatisk leg, teater, rollespil, psykodrama og dramatisk ritual. Dramaterapi, som en af de kreative kunstterapier, letter kunstnerisk udtryksskabende klarhed, mestring, mening og håb. I dramaterapi vælger vi fra en lang række tilpassede dramatiske processer. Historiefortælling, improvisation, selvoplysende forestilling, livsanmeldelse, afspilningsteater, fysisk teater, kreativt drama, dukketeater, manuskriptstykker og mere er skræddersyet til behovene i en bestemt gruppe eller individ. Drama omfatter også de andre kunstarter; inden for drama terapi er musik, dans/bevægelse, kunst, poesi og fotografi/video selektivt inkorporeret for at forbedre værkets terapeutiske og/eller æstetiske karakter.
Indlæggelser
Læreplan
I løbet af det første år udvikler de studerende et teoretisk grundlag, oplever dybdegående handlingsorienterede kurser og deltager i 45 timers præ-praktisk feltstudie. I løbet af det andet år begynder de klinisk praktik, mens de fortsætter med at tage nødvendige kurser. Programmet afsluttes med et integrerende seminar og et hjørnestensprojekt, som er en mulighed for at integrere akkumuleret læring med specifikke områder af personlig akademisk interesse. Studerende vælger en af følgende capstone-projektmuligheder:
- Self-Revelatory Performance (opført i et teater)
- Et kvalitetsforsknings- eller teoretisk papir designet til udgivelse
- Terapeutisk teaterforestilling instrueret af eleven
- Videodokumentar af klinisk dramaterapiarbejde, som den studerende har faciliteret gennem tiden
Krav til personlig terapi
Studerende er forpligtet til at gennemføre 50 timers personlig psykoterapi med en autoriseret mental sundhedsprofessionel.
Galleri
Karrieremuligheder
Pædagogikken i vores Drama Therapy-program giver kandidater en unik omsættelighed og en bred vifte af muligheder for terapipraksis:
- Kliniske og organisatoriske rammer, der arbejder med børn, unge og voksne gennem hele livscyklussen
- Fællesskabsprogrammer for mental sundhed og psykiatri
- Privat øvelse
- Skoler
- Klinikker, der tilbyder ydelser til PTSD, spiseforstyrrelser, vold i hjemmet, bedring af stofmisbrug, LGBTQ-unge mv.
- Fængsler
Ikke-kliniske indstillinger:
- Konsulenter, der faciliterer handlingsorienterede træninger om anti-racisme eller som instruktører af Playback Theatre eller Self-Revelatory Performances
- Supervisorer eller administratorer på psykiatriske institutioner
- Fakultet, forskere eller forfattere inden for akademiske domæner