Master of Education Management i Leadership and Management in Higher Education
Akaki Tsereteli State University
Nøgleinformation
Campus placering
Kutaisi, Georgien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Kontakt skolen
Studieformat
På campus
Varighed
Kontakt skolen
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Aug 2023
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Programmets mål er at forberede selvmotiverede ledere, klar til at føre med succes i en skiftende kontekst af videregående uddannelse, som kan kommunikere effektivt og handle sammen i en lokal, national og international sammenhæng.
De vil være i stand til:
At bidrage til forbedringen af ledelsen i det videregående uddannelsessystem og fremme og støtte organisationsændringer.
At hjælpe inden for områder med strategisk planlægning og beslutningstagning.
At udvikle de nødvendige forskningsfærdigheder til handlingsforskning og studenterorienteret undervisning udøvede fuld viden om involverede økonomiske, politiske, juridiske og teoretiske spørgsmål.
Læringsresultater:
Viden og forståelse
Værdier, principper og praksis understøtter god ledelse og ledelse i det europæiske område for videregående uddannelse
Universiteternes roller, ansvar og fordele inden for deres samfund set fra forskellige perspektiver;
Den sædvanlige litteratur om studentercentrerede tilgange til tilvejebringelse og forbedring af videregående uddannelser;
Vejledende principper og acceptabel praksis inden for kvalitetssikring, politikudvikling, forandringsledelse og styring kan anvendes til at forbedre kvaliteten i videregående uddannelser.
Anvendelse af viden:
De væsentligste udfordringer, som universiteter står over for med at støtte udviklingen af deres studerende og personale og imødekomme behovene i deres lokale / nationale samfund og interessenter;
Hvordan viden om måder, som studerende lærer og oplever højere uddannelse (inden for og uden for læseplanen) kan bruges til at forbedre undervisningen og den professionelle praksis;
De måder, hvorpå ledelsesprocesser kan sættes standarder og anvendes til at understøtte opnåelsen af universitetsafdelinger og tjenester 'strategiske mål.
At dømme:
Evne til at bruge kritiske værktøjer og metoder til (kvalitativ og kvantitativ) dataindsamling, fortolkning og præsentation
Evne til at indsamle, analysere og præsentere data etisk og effektivt
Evne til at reflektere kritisk over aspekter af deres professionelle praksis og identificere muligheder for selvforbedring;
Kommunikationsegenskaber:
Evne til at skrive, kommunikere, præsentere rapporter og andre dokumenter i klare og videnskabelige stilarter;
Evne til at bruge digital teknologi til at understøtte og forbedre effektiviteten af professionelle aktiviteter.
Evne til at adressere muligheder for at forbedre videregående uddannelse baseret på en sund viden om ledelsesprincipper og anvendelse af gode ledelses-, kommunikations- og teamwork-færdigheder.
Læringsevner:
Evne til at designe, foretage og præsentere (gennem afhandling eller projektarbejde) et væsentligt stykke originalforskning om en nutidig udfordring inden for videregående uddannelse;
Evne til at lede selvstændig læring og forskning
Selvevalueringsevner.
Værdier:
At bidrage til udviklingen af et professionelt fællesskab med praksis gennem deling af ideer, output og aktiviteter
At udvikle værdier til at respektere andre folks meninger og holdninger;
At forstå uddannelsesmæssige problemer i en multikulturel sammenhæng;
At udvikle værdier af professionel ærlighed.
Ansættelses muligheder:
Programmets kandidater kan finde beskæftigelse ved forskellige statslige og ikke-statslige og forskningsorienterede uddannelsesinstitutioner og universiteter på lederstillinger.