Master of Fine Arts (MFA) i animation og visuelle effekter
Academy of Art University
Nøgleinformation
Campus placering
San Francisco, USA
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning, På campus
Varighed
6 semestre
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
USD 1.276 *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Jun 2024
* pr. enhed for indenlandske studerende for det akademiske år Efterår 2020 - Sommer 2021; 1.191 USD pr. Enhed for internationale studerende for det akademiske år Efterår 2020 - Sommer 2021
Introduktion
Programmet MFA i Animation & Visual Effects fokuserer på at udvikle færdigheder inden for et af de mange ekspertiseområder inden for animations- og visuelle effekter industrien. Programmet uddanner studerende i alle aspekter af animation og visuelle effekter, fra idéer til postproduktion. Kommunikations-, samarbejds- og tidsstyringsevner fremhæves gennem hele programmet for at sikre, at kandidater er akklimatiseret til den intense professionelle kultur, der venter dem.
kursus beskrivelse
Semester 1
- ANM 609: Gesture & Quick Sketch for animatorer
Major / 3 enheder - ANM 623: 3D-modellering & animation 1 (Maya)
Major / 3 enheder - ANM 688: Traditionel animation
Major / 3 enheder - GLA 621: Historie og teknikker til karakteranimation
Graduate Liberal Arts / 3 enheder
Semester 2
- ANM 683: Storyboarding til speciale
Major / 3 enheder - ANM 686: 3D-karakteranimation 1
Major / 3 enheder - GLA 636: Acting for Animators
Graduate Liberal Arts / 3 enheder - ILL 625: Perspektiv for karakterer og miljø
Major / 3 enheder
Semester 3
- ANM 670: Forproduktion
Major / 3 enheder - ANM 687: 3D Character Animation 2
Major / 3 enheder - ANM 703: Visuelle effekter til animation
Major / 3 enheder - GLA 617: Mythology for the Modern World
Graduate Liberal Arts / 3 enheder
Semester 4
- ANM 620: Avanceret karakteranimation
Valgfri / 3 enheder - ANM 800: Directed Study
Direkte studier / 3 enheder - ANM 801: Gruppestyret undersøgelse
Direkte studier / 3 enheder
Semester 5
- ANM: Directed Study
Direkte studier / 3 enheder - ANM 699: MS: Specialemner
Valgfri / 3 enheder - ANM 800: Directed Study
Direkte studier / 3 enheder
Semester 6
- ANM 770: Endelig porteføljeforberedelse
Major / 3 enheder - ANM 891: Animation: afsluttet afhandling
Direkte studier / 3 enheder - ANM 900: Praktik
Direkte studier / 3 enheder
Enhedskrav
Gradskrav
MFA-animation og visuelle effekter Gradskrav
- Succesfuld afslutning af det afsluttede specialeprojekt
- Minimumsklasse C i alle krævede 63 enheder
- Minimum 2,0 akkumuleret GPA og følgende krav til akademisk undersøgelse:
- 1 Kunsthistorisk bevidsthed & æstetisk kursus
- 1 tværkulturelt forståelseskursus
Academy of Art University","author_url":"","source":"Academy of Art University"}" />Academy of Art University / Academy of Art University
Program læringsresultater
Kandidatstuderende vil opfylde følgende kriterier for studerendes præstationer:
MFA Thesis Project
- Præsenter et originalt speciale-koncept, der er MFA-graden værdig
- Demonstrer gennemførligheden af specialet
- Producer et professionelt standardprojekt med aktuelt indhold til branchen, der viser en teknisk og kunstnerisk evne
Tekniske færdigheder
- Demonstrer facilitet med animationsteknologi og software
Præsentations evner
- Diskuter klart arbejds- og arbejdsgangsprocessen med et bedømmelsesudvalg, der bruger industriens terminologi
- Vis idéer effektivt til bedømmelsesudvalget
- Opret visuelt overbevisende præsentationsmateriale i professionel kvalitet
Forproduktionsevner (Projektudvikling)
- Udfør projekter, der demonstrerer opmærksomhed på forskning, analytisk tænkning, detaljer, fleksibilitet i problemløsning og revision
Samarbejde
- Samarbejd effektivt for at producere kreative projekter
Professionel beredskab
- Præsentere en omfattende demonstrationsrulle / portefølje, der demonstrerer opnåelse af faglige færdigheder på fagligt niveau
- Vis ansvarlighed for planlægning af komplekse projekter, prioritering af opgaver og opfyldelse af projektmilepæle
- Dokument projektproces
Specialfærdigheder: Traditionel animation
- Vis stærke tegneevner og faciliteter med anatomi, proportioner, figur, dyr, perspektiv, farve og design og komposition
- Udvikle visuelle historier, der understøtter komiske eller dramatiske situationer
- Scenehistorier gennem effektive valg af kameraplacering
- Tegn overbevisende figurer, layouts, storyboards og animatik
- Anvend principperne for animation for at skabe animeret bevægelse og forestillinger
Specialfærdigheder: Storyboarding
- Demonstrer stærke tegneevner og -faciliteter med komposition og farve og design
- Opret værdiundersøgelser, der sætter stemningen for hver scene, og brug en forståelse af lyskilden
- Demonstrer kontinuitet i visuel historiefortælling gennem effektive valg af kameraplacering
Specialfærdigheder: 3D-animation
- Anvend de vigtigste principper for animation
- Opret stykker, der viser udtryk og følelser
- Scenehistorier gennem effektive valg af kameraplacering
Specialfærdigheder: Modellering
- Overbevisende modelformer i 3-dimensioner, der demonstrerer en grundig forståelse af anatomi og skulpturel form
- Vis en række modelleringsevner, inklusive hårde overflader og organisk
- Opret teksturer, der vil blive anvendt på overfladen af modeller
- Fremstil branchestandard turnarounds og wireframes
Specialfærdigheder: Visuelle effekter
- Design digitale effekter, der imødekommer billedbehovet
- Opret troværdige billeder ved at kombinere elementer fra forskellige kilder
- Komponer billeder til fortællingskraft
Academy of Art University læringsresultater
Kandidater fra Academy of Art University demonstrerer evnen til at:
- Fremstil et organ af arbejde, der er egnet til at søge professionelle muligheder inden for det valgte felt af kunst og design.
- Løs kreative problemer inden for deres felt af kunst og design, herunder forskning og syntese af teknisk, æstetisk og konceptuel viden.
- Kommuniker deres ideer professionelt og forbinder med deres tilsigtede målgruppe ved hjælp af visuelle, mundtlige og skriftlige præsentationsevner, der er relevante for deres felt.
- Udfør tekniske, æstetiske og konceptuelle beslutninger baseret på en forståelse af kunst- og designprincipper.
- Evaluer arbejde inden for deres felt, herunder deres eget arbejde, ved hjælp af professionel terminologi.
- Anerkende indflydelsen fra store kulturelle og æstetiske tendenser, både historiske og moderne, på kunst- og designprodukter.
- Lær de faglige færdigheder og adfærd, der er nødvendige for at konkurrere på det globale marked for kunst og design.
Programresultat
Studerende med en kandidatgrad skal opfylde følgende kriterier for studenterpræstationer:
MFA-afhandlingsprojekt
- præsentere et originalt afhandlingskoncept, der er værdigt til en MFA-grad
- påvise, at afgangsprojektet er gennemførligt
- Producere et projekt af professionel standard med aktuelt indhold for branchen, der viser tekniske og kunstneriske evner
Tekniske færdigheder
- demonstrere lethed med animationsteknologi og -software
Præsentationsfærdigheder
- Diskutere arbejds- og arbejdsgangsprocessen klart med et bedømmelsesudvalg ved hjælp af brancheterminologi
- Effektivt at præsentere idéer for bedømmelsesudvalget
- Skab visuelt overbevisende præsentationsmateriale af professionel kvalitet
Præproduktionsfærdigheder (projektudvikling)
- Udføre projekter, der viser opmærksomhed på forskning, analytisk tænkning, detaljeringsgrad, fleksibilitet i problemløsning og revision
Samarbejde
- Samarbejde effektivt for at producere kreative projekter
Professionel parathed
- Præsentere en omfattende demooptagelse/portfolio, der viser, at du har opnået specialiserede færdigheder på professionelt niveau
- Demonstrere ansvarlighed for planlægning af komplekse projekter, prioritering af opgaver og opfyldelse af projektmilepæle
- Dokumentere projektets arbejdsgang
Specialiserede færdigheder: Traditionel animation
- Demonstrere stærke tegnefærdigheder og færdigheder i anatomi, proportioner, figur, dyr, perspektiv, farve og design samt komposition
- Udvikle visuelle historier, der understøtter komiske eller dramatiske situationer
- Iscenesæt historier gennem effektive valg af kameraplacering
- Tegn overbevisende figurer, layouts, storyboards og animationer
- anvende animationsprincipperne til at skabe animerede bevægelser og forestillinger
Specialiserede færdigheder: Storyboarding
- Demonstrere stærke tegnefærdigheder og lethed med komposition, farver og design
- Lav værdiundersøgelser, der sætter stemningen for hver scene, ved at anvende en forståelse af lyskilden
- Demonstrere kontinuitet i visuel storytelling gennem effektive valg af kameraplacering
Specialiserede færdigheder: 3D-animation
- anvende de vigtigste principper for animation
- Skab værker, der viser udtryk og følelser
- Iscenesæt historier gennem effektive valg af kameraplacering
Specialiserede færdigheder: Modellering
- Overbevisende modellering af former i 3-dimensioner, der viser en grundig forståelse af anatomi og skulpturel form
- Vis en række modelleringsfærdigheder, herunder hårde overflader og organiske
- Opret teksturer, der skal anvendes på overfladen af modellerne
- Udarbejdelse af turnarounds og wireframes efter branchestandard
Specialiserede færdigheder: Visuelle effekter
- Design digitale effekter, der opfylder billedmaterialets behov
- Skab troværdige billeder ved at kombinere elementer fra forskellige kilder
- Sammensæt billeder med henblik på fortællende effekt
Academy of Art University Læringsresultater
Personer, der afslutter Academy of Art University , skal kunne demonstrere evnen til at:
- At skabe et værk, der er egnet til at søge professionelle muligheder inden for det valgte kunst- og designområde.
- Løse kreative problemer inden for deres kunst- og designområde, herunder forskning og syntese af teknisk, æstetisk og konceptuel viden.
- formidle deres idéer professionelt og skabe kontakt til deres målgruppe ved hjælp af visuelle, mundtlige og skriftlige præsentationsfærdigheder, der er relevante for deres område.
- Udføre tekniske, æstetiske og konceptuelle beslutninger baseret på en forståelse af kunst- og designprincipper.
- evaluere arbejde inden for deres område, herunder deres eget arbejde, ved hjælp af faglig terminologi.
- at erkende indflydelsen af vigtige kulturelle og æstetiske tendenser, både historiske og nutidige, på kunst- og designprodukter.
- Lær de professionelle færdigheder og den adfærd, der er nødvendig for at konkurrere på det globale marked for kunst og design.
Læreplan
1. semester
- ANM 609: Gesture & Quick Sketch for animatorer
Major / 3 Units
- ANM 623: 3D-modellering & Animation 1 (Maya)
Major / 3 Units
- ANM 688: Traditionel animation
Major / 3 enheder
- GLA 621: Historie & Teknikker til karakteranimation
Graduate Liberal Arts / 3 enheder
2. semester
- ANM 683: Storyboarding til speciale
Major / 3 Units
- ANM 686: 3D-tegneanimation 1
Major / 3 enheder
- GLA 636: Skuespil for animatorer
Graduate Liberal Arts / 3 enheder
- ILL 625: Perspektiv for tegn & Miljø
Major / 3 Units
3. semester
- ANM 670: Forproduktion
Major / 3 enheder
- ANM 687: 3D-tegneanimation 2
Major / 3 enheder
- ANM 703: Visuelle effekter til animation
Major / 3 enheder
- GLA 617: Mytologi for den moderne verden
Graduate Liberal Arts / 3 enheder
4. semester
- ANM 620: Avanceret karakteranimation
Valgfag / 3 enheder
- ANM 800: Directed Study
Directed Studies / 3 enheder
- ANM 801: Gruppedirekte studier
Directed Studies / 3 enheder
5. semester
- ANM: Directed Study
Directed Studies / 3 enheder
- ANM 699: MS: Særlige emner
Valgfag / 3 enheder
- ANM 800: Directed Study
Directed Studies / 3 enheder
6. semester
- ANM 770: Endelig porteføljeforberedelse
Major / 3 enheder
- ANM 891: Animation: Afslutning af speciale
Directed Studies / 3 enheder
- ANM 900: Praktik
Instruerede studier / 3 enheder
Galleri
English Language Requirements
Certifikat dine engelskkundskaber med Duolingo English Test! DET er en praktisk, hurtig og overkommelig online engelsk test, der accepteres af over 4.000 universiteter (som denne) rundt om i verden.