Mester i menneskelige bosættelser
KU Leuven
Nøgleinformation
Campus placering
Leuven, Belgien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
1 År
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Introduktion
Master of Human Settlements giver indsigt i udfordringerne og mulighederne for verdensomspændende bosættelser i en æra med hurtige forandringer. Det intensive program søger at afsløre den mangefacetterede udfordring ved moderne menneskelige bosættelser, fra tværfaglige og multi-skalære perspektiver. Det udvikler en kritisk og fortolkende tilgang til at udvikle deres egen position inden for feltet.
Master of Human Settlements adresserer hurtig urbanisering i udviklingslandene og moderne bytransformationer. Arkitektur, urbanisme, landskabsarkitektur og fysisk planlægning er de kernediscipliner, der ligger til grund for programmet. Bidrag fra blandt andet økonomi, geografi og antropologi supplerer kernen, for bedre at forstå samspillet mellem menneskelige og naturlige økosystemer. Programmet trives fra sin virkelig internationale gruppe af studerende og fakultetets mangeårige forskningsekspertise i verdensomspændende sammenhænge.
Udviklingen af MaHS som et ICP-program støttes af en række partnere over hele kloden: University of Architecture Ho Chi Minh City (Vietnam), University of Witwatersrand (Johannesburg, Sydafrika), University of Guayaquil (Ecuador), Technical University Kenya (Nairobi, Kenya), Universidade Eduardo Mondlane (Mozambique) og Birzeit University (Palæstina). Hvert år forstærker partnersamproduktion det unikke og karakteristiske træk ved MaHS, nemlig en integreret tilgang til byudvikling, der finder sit bedste udtryk i tegnestuen, hvor problemer i den virkelige verden tackles. Disse intensive og delte designoplevelser er organiseret i fællesskab med ICP-partnere som en måde at balancere grundlæggende og anvendt viden inden for en forskningsorienteret tilgang.
Galleri
Indlæggelser
Læreplan
Tegnestuer udgør en væsentlig del af uddannelsen. De er organiseret som to hele arbejdsdage på mandage og tirsdage, hvilket giver et intensivt og fordybende arbejdsmiljø, som det er normen i de fleste professionelle praksisser. Der udvikles en balance mellem teamwork og individuelle bidrag, og eleverne underinddeles i små, blandede grupper fra starten. Kernekurser er direkte relateret til studiepraksis. En forskningsafhandling kan udvikles i tråd med en specifik programprofil og understøttende kurser.