Vores 5-årige pensum som interiørarkitekt - Objektdesigner
Både en humanist og en universalist arbejder indretningsarkitekt-objektdesigneren på forskellige skalaer, fra den mindste genstand til hele byen. Som en håndværker og en generel entreprenør genopretter han eller hun så meget som han eller hun designer; Interior Architect-Object Designer bygger den oplevelige materialitet af det miljø, han eller hun kan designe, efter behov. IA-OD samler viden og færdigheder og udforsker de kulturelle kontekster, han eller hun intervenerer på. Overvejelser om tekniske og samfundsmæssige transformationer, der løbende er åbne for dialog, kan IA-OD vide, hvordan man møder hidtil usete programmer og kommer med nye funktioner.
Den indvendige arkitekt-objektdesigner forestiller og arrangerer i dag og morgendagens boliger. Han eller hun forudser miljøet, anvendelserne og de forskellige erfaringer, der forventes af hvert rums funktioner. Derfor mener han eller hun på en omfattende måde sfærerne og atmosfærerne i:
boligområder og arbejdspladsen
hoteller, restauranter,
kommercielle og detailmæssige miljøer,
private eller offentlige tjenester,
scenografi og museografi.
Aktiverne i vores 5-årige pensum
Et værdsat RNCP niveau 1 grad, også anerkendt af Ministère de l'Education Nationale de l'Enseignement Supérieur et de la Recherche
I slutningen af 1. cyklus (3 år - svarende til en bachelorgrad) udsteder vores skole et officielt certifikat, der garanterer 180 ECTS, som kan overføres til forfølgelse i Frankrig eller i udlandet.
I slutningen af vores 5-årige læseplan er en grad inden for indretningsarkitektur og objektdesign udleveret på statens vegne og tildelt 300 ECTS-point. Dette eksamensbevis er officielt anerkendt af vores ministerium for uddannelse og videregående uddannelse og forskning.
Et aktivt netværk af beskæftigelsesmuligheder
90% af vores alumner finder arbejde inden for 6 måneder efter deres eksamen i de områder, hvor de blev uddannet. Professionel integration hviler på et bredt netværk af 'Camondians' (næsten 1800 alumni), som er et aktivt fællesskab med hensyn til rekruttering både for praktikophold og arbejdsmarkedet.
En uovertruffen bånd med institutionen for Les Arts Décoratifs - Paris
Vores stilling er unik i Europa: vores skole er en af de kulturelle institutioners indhold, som Les Arts Décoratifs indkapsler. Vores studerende nyder privilegeret adgang til museets samlinger, dets bibliotek, dets kulturelle arrangementer - udstillinger og konferencer - som alle bidrager til at berige deres uddannelseskultur.
Workshoppen, en drivkraft i vores undervisningsmetoder
Samarbejdsundervisning er hjørnestenen i vores uddannelsesmetode. Så tidligt som år 1 og frem til år 5 etableres en retfærdig balance mellem ren forskning, masterklasser, projektundervisning, individuelle eller gruppearbejder og valgfrie kurser, og derved træner åbne sind, der er klar til at blive med i arbejdsstyrken og hurtigt tilpasse sig. Vores tværfaglige tilgang udvikler vores elevernes kreative færdigheder i deres tilgang til forskellige projekter.
Skole-Business partnerskaber
Langtids partnere i vores skoles historie, industri, fabrikanter, designmærker og offentlige myndigheder har hjulpet os med at forbedre vores træningsevner ved at foreslå projekter, der er dybt forankret i de faglige områder inden for interiørarkitektur og objektdesign. Dette samarbejde med anerkendte praktikere fører til juryer sammensat af både lærere og fagfolk.
Tankevækkende ledelse og undervisning
Som en skole i menneskeskabelig størrelse (400 studerende) bliver næsten 65 kandidater udbrændt hvert år i den faglige aktivitet svarende til deres uddannelse. Vores skole organiserer de fleste af sine kurser, afhængigt af visse særlige forhold, omkring grupper på 12 til 30 studerende.
Mobilitet og international orientering
Vores skole støtter den studerendes mobilitet takket være engelske kurser centreret i et professionelt perspektiv - vi validerer et obligatorisk B2-minimumsniveau (europæiske standarder - CEFR) - og gennem udenlandske udvekslingsprogrammer (Université de Montréal, Universitetet i Belgrano i Buenos Aires, Institut Supérieur des Arts i Bruxelles, Glasgow School of Arts, Politecnico di Milano osv.). Siden 2016 har vores skole været i overensstemmelse med Cumulus, det internationale netværk af kunstskoler, og til Campus France, et program til fremme af franske kunstskoler i udlandet.
Ressourcer i vores elever
Vores skole tilbyder privilegeret adgang til Musée des Arts Décoratifs, et modelværksted, et bibliotek med næsten 14.000 referencer, digitale data for lettere adgang lige fra hjemmet, en udstillingshal i Paris, et årligt program for konferencer, et forskningsseminar i indretningsarkitektur og fuld adgang til it-lageret.
Camondo stipendier til fremme af social mangfoldighed
Vores "Lige muligheder" -program har til formål at fremme social, kulturel og geografisk mangfoldighed, hvilket fører til mere rigdom. Oprettet i 2008, er vores program for nylig blevet forbedret, så de lavindkomstfamilieelever kan se deres studieafgifter finansieret 25%, 50% og endda 100%, alle gennem deres uddannelse på Camondo. Vores næste ambition er at byde velkommen til 10% af franske og internationale studerende gratis.
Et mødested for hele Camondo-fællesskabet
Unveiled i september 2016 er vores skole nu stolt af at præsentere et helt nyt rum: "Galleriet" (eller "Bridge"), en platform designet til at være et knudepunkt for udveksling af synspunkter og refleksioner, der er åben for alle (studerende, vejledere, alumner, praktiserende læger). Det tilbyder også en udvidelse til udstillinger og seminarer som vores nu berømte "Ambiance pour Habiter" cyklus af konferencer.
Professionelle praktikophold fra år 3 til år 5
6 måneders praktikophold hjemme eller i udlandet inden for design, arkitektur og interiørarkitektvirksomheder mv. Omhyggeligt undervises og vurderes og officielt del af vores skoles læseplan fra år 3 til år 5.
Den 1. cyklus
Organiseret omkring to cykler, vores undervisning spænder over 10 semestre og tilbyder en simultan og kontinuerlig træningsproces både indenarkitektur og objektdesign.
Den progressive erhvervelse af færdigheder, både i Objektdesign og Interiørarkitektur, er centreret om en "fra sig selv til den anden" tilgang. Dette gør det muligt for en studerende at blive fuldt bevidste om hans eller hendes miljø og at engagere sig i projekter, som omfatter rigere og mere komplekse sammenhænge.
1. år: rum og privat brug: det individuelle rum
2. år: det indenlandske rum: boliger og boliger
3. år: kollektiv leve: boligarealer - detaillokaler, arbejdspladsen, tjenester mv.
Vores kreative udviklingskurser forbedrer vores elevernes kunstneriske tilgang til deres skolefag - i et værkstedsformat - og de mange værktøjer til deres rådighed, når de planlægger. Det åbner også bredere horisonter om verden og dens store sociologiske evolutioner. Hvert år giver merværdi til mastering og eksperimentering med de grundlæggende værktøjer, der står til rådighed, når man tager fat på spørgsmålet om "atmosfærer".
1. år: farve
2. år: lys
3. år: lyd
2. cyklus
Fra år 4 er indretningsarkitektens objektdesigners program baseret på tværfaglige kurser og en progressiv træningsmetode, hvor projektets workshops bliver undervist for at lade vores elever undersøge deres egen Pathway i overensstemmelse med deres interesser, smag og karrieremuligheder.
Vores undervisningsmetode breder 3 undervisningsblokke fra 1. cyklus (Interiørarkitektur / Objektdesign / Kreativ Forskning
Projekt workshops gennemtænkes med en global og tværfaglig tilgang både i objektdesign og interiørarkitektur. Indtil eksamensbeviset bliver projektets workshops undervist til små grupper af studerende, af et par lærere, en er en indre arkitekt, den anden en objektdesigner. Dette specifikke valg stammer fra virkeligheden af en produktiv krydsning fra begge discipliner og fra den rigdom, brugeren kan hidrøre fra deres fælles tilgang.
For at forbedre vores studerendes individuelle uddannelsesmæssige Pathway , vores skole tilbyder en bred vifte af emner: 18 valgfag spænder over 3 store områder:
Nye indretningsarkitekter / High-end dekoration
Moderne kunst og design i projektet
Stilkultur
Internationalt moderne panorama
Skræddersyet design
Håndværk af ekspertise
Historisk diagnose
Scenografi / erne
Brand visuel kommunikation og grafisk design
Digitalt og interaktivt design
Semiotik
Oplev detailhandel
Scenografi - museografi
Scenografi - scene design
Rum til morgen
Offentlige rum, Moderne arkitektoniske miljøer
Building Information Modeling
Nye daglige rum
Nye rum i livscyklusen
Nye fremstillingsmetoder
Sociologi af potentielle anvendelser
I løbet af anden cyklus bliver vores studerende også bedt om at lave en forskningsafhandling.
Fortsat uddannelse og akkreditering af tidligere eksperimentel læring
Akkreditering af forudgående eksperimentel læring er et mål, der gør det muligt for enhver person, uanset alder, niveau af studier eller status, at validere sine erhvervede viden og erfaringer for at opnå et fagligt certifikat.
École Camondo tilbyder akkreditering af forudgående eksperimentel læring. at få en del af eller hele titlen "Architecte intérieur - designer" (optaget på niveau 1 af Répertoire National des Certifications Professionnelles).
Påkrævede vilkår: Bevis mindst et års aktivitetsarbejde (lønnet, ikke-lønnet eller frivilligt) inden for interiørarkitektur og / eller design under et projektkoncepts ansvar. Akkreditering af forudgående eksperimentel læring er åben for franske eller udenlandske kandidater.
Til akkreditering af forudgående eksperimentel læring og livslang læring har skolen status «reflekterende» i Datadock, som giver mulighed for at blive integreret i de faglige læreres referencekataloger og på denne måde drage fordel af lige muligheder eller offentlig finansiering.
Ansøgningsgebyrer:
Undersøgelse af, om sagen skal antages til realitetsbehandling: 300 EUR
Undersøgelse af godkendelsesdokumentet for forudgående læring: 900 €
Indlæggelser
Bliv en indretningsarkitekt-objektdesigner: Registrering til optagelsesprøven
For adgang til det 5-årige Program, der er opdelt i to dele (Del I i 3 år og Del II om 2 år), skal eleverne have bestået baccalauréat (alle vandløb) eller have fået en tilsvarende gymnasiet forløb .
Det er muligt at deltage i Ecole Camondo 5-årige program i 1., 2., 3. eller 4. år. Entréprøven er den samme for indrejse i 1., 2. og 3. år. For adgang til det 4. år er optagelse på ansøgning og interview.
Tilmelding til optagelsesprøven er betinget af et gebyr på € 120.
Tilmelding til optagelsesprøven er åben.
Registrering kan kun udfyldes online på skolens hjemmeside.
Undervisning
For det 5-årige kursus er omkostningerne:
Undervisningsgebyr er € 9000 pr. År for 1. cyklus (år 1, 2, 3) og € 12000 pr. År for 2. cyklus (år 4 og 5), samt
220 € administrationsgebyrer, kun forfalden ved første tilmelding til læseplanen.
Mulighed for afdragsbetalinger.
Under forberedelsesperioden beløber studieafgiften til € 8300 på grund af registreringen, hvoraf 8000 EUR refunderes i tilfælde af manglende baccalaureat og tilfælde af styrke større og € 300 gebyrfil, ikke refunderes; Mulighed for afdragsbetalinger.