Master of Science (MSc) i kunstig intelligens til marketingstrategi
EPITA School of Engineering and Computer Science
Nøgleinformation
Campus placering
Paris, Frankrig
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
18 - 24 Måneder
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 19.400 *
Ansøgningsfrist
31 Jul 2024
Tidligste startdato
Sep 2024
* samlede programgebyrer; inkluderer rejse- og opholdsudgifter for læringsoplevelsen i Dublin
Introduktion
EPITA's Master of Science in Artificial Intelligence for Marketing Strategy er et fælles program med EM Normandie School, der strækker sig over 18 måneder og undervises 100 % på engelsk i Paris. Dette program udstyrer de studerende med AI-færdigheder til at anvende teknologi til at forbedre en virksomheds marketingstrategier og beslutningsproces. Programmet er akkrediteret af CGE (Conférence des Grandes Ecoles) og består af 3 semesters undervisning på campus, 1 semesters praktik og læring i Dublin.
Ideelle studerende
Dette program er åbent for kandidater med en 3- eller 4-årig bachelorgrad (eller højere) uanset domænet for deres bachelorstudier. Studerende med en baggrund i erhvervsstudier vil især have gavn af dette program.
Indlæggelser
Programundervisning
Studenterklæringer
Galleri
Læreplan
Oversigt
EPITAs Master of Science in Artificial Intelligence for Marketing Strategy-program er et fælles program med EM Normandie Business School, der strækker sig over 18 måneder og undervises 100% på engelsk i Paris. Akkrediteret af CGE (Conférence des Grandes Ecoles), programmet består af 12 måneders on-campus klasser, et 6-måneders praktikophold og en læringsoplevelse i Dublin. For at opnå deres grad skal studerende erhverve 120 ECTS (European Credits Transfer Systems) og et A2-niveau i fransk.
Praktik
Det sidste semester er en obligatorisk 6-måneders praktikplads, som er programmets hovedsten. Studerende vil erhverve teknisk forretningserfaring ved at arbejde i et ægte miljø, der forbereder dem til jobmarkedet.
Programresultat
Målet med Master of Science in Artificial Intelligence for Marketing Strategy er at forberede studerende med AI-færdigheder til at anvende teknologi til at forbedre en organisations marketingstrategier og beslutningsproces.
Kandidater fra dette program vil være i stand til at bruge kunstig intelligens teknikker og værktøjer til:
- forbedre forbrugernes engagement ved at skabe relevante kundeprofiler baseret på KYC-koncepter (Know Your Customer);
- overvåge og analysere en række kommunikationskanaler, såsom sociale medier, og hjælpe med at forstå markedets opfattelse af et brand;
- give virksomheder relevant, rettidig og præcis kundeservice og interaktion med sociale medier;
- optimere markedsføringsindholdet for at øge virksomhedernes synlighed og skabe trafik til brands' hjemmesider; og
- udnytter computersyn til at revolutionere den visuelle engagementstrategi.
Karrieremuligheder
- Datafunktion
- Datavisualiseringskonsulent
- Marketingdataanalytiker
- Entreprenør
- Kundeinformationschef
- E-marketing
- Operationel forsker
- Business intelligence-konsulent
- Datahåndterer
- Dataanalytiker
- Datastrategist
- Dataplanlægger
- Marketing forsker
- Big data konsulent
- Datavidenskabsmand
- Marketing strateg
- Ekspert / analytiker i markedsanalyse / marketingundersøgelse / CRM / kreditanalyse
- Forretningsdataanalytiker