Master of Science i Marketing

Generelt

Program beskrivelse

Oversigt

Vores specialiserede kandidatuddannelse på University of Hong Kong giver dig kanten til at være foran konkurrencen og stige til udfordringerne i dagens hurtigt skiftende økonomi som professionel marketing.

HKU Master of Science in Marketing-programmet er designet til unge fagfolk, der søger at erhverve den nyeste viden, ledelsesmæssig indsigt og bedste branchepraksis til at udforme vindende strategier og udmærke sig i marketing og beslægtede erhverv.

Vores Program

HKU Master of Science in Marketing er et års fuldtidsuddannelse, der tilbyder en streng og avanceret læringsoplevelse med fokus på bedste marketingpraksis og strategier i dagens hurtigt skiftende økonomi.

Programmet er sammensat af tre grupper af moduler om (1) marketingindsigt, (2) analytiske værktøjer og (3) beslutningsrammer for marketingfolk. Det er designet til at være strategiorienteret med en afrundet træning for at skærpe dine analytiske, kommunikations- og intellektuelle færdigheder. Etik og bæredygtighedsspørgsmål med en virksomhedsorienteret orientering er også indlejret i programmet.

Når programmet er afsluttet, vil du være i stand til:

  • Hold dig foran den vigtigste markedsføringsudvikling i lyset af tusindårs forbrugere, nye markeder, internet plus osv.
  • Forstå markedstendenser og vurder forbrugernes indsigt, når man formulerer markedsføringsstrategier
  • Transformer innovation og indsigt i ledelsesmæssige handlinger for at fremskynde forretningsvækst

Programmet kræver i alt ti kurser (60 point), inklusive fem kernekurser (30 studiepoeng) og fem valgfrie kurser (30 studiepoeng). Undervisningen afholdes generelt på hverdage på HKU Cyberport Campus. Foruden vores fakultetsmedlemmer, vil erfarne branchefolk være involveret i undervisningen. Alle kurser undervises på engelsk.

Læreplanstrukturen er illustreret som følger:

mscmktg-courses-1280x720.jpg

Karriereudsigter

Fra Apple til Louis Vuitton, Nike til Starbucks, ville mange af nutidens topmærker og virksomheder aldrig have opnået deres succes uden strålende markedsføringsinnovationer og lydstrategier. Med fremgangen i digitale medier og globaliseringen af økonomier er det vigtigt for marketingfolk at undersøge de nyeste trends og knowhow til at navigere gennem et skiftende forretningslandskab.

Industri efterspørgsel

Marketingbranchen har gennemgået enorme forandringer i de senere år drevet af disse dynamiske faktorer:

  • Teknologi gennembrud, der har bidraget til adskillige produktinnovationer i forskellige brancher
  • Den digitale æra og stigende opmærksomhed på sociale medier
  • Markedsskift på grund af stigningen i tusindårsforbrugerne og den aldrende befolkning

Disse ændringer sætter mange tidligere dokumenterede marketingstrategier i tvivl. Livscyklus for anvendt viden inden for marketing er også blevet kraftigt forkortet som et resultat. Mens foruddannelse og erfaring i området kan tjene som et godt fundament, er marketingfolk nødt til at opdatere og opgradere deres viden hvert par år for at forblive i spidsen for branchen.

Ifølge de nylige arbejdsmarkedsrapporter fra Hays, en global professionel rekrutteringsgruppe, er salg og markedsføring konsekvent blevet rangeret som en meget efterspurgt færdighed på tværs af forskellige asiatiske markeder. I Hong Kong er der tydelige mangler på færdigheder, især inden for digital markedsføring. På grund af hård konkurrence om talent, kan personer med det rette kvalifikationssæt og træning bede om øget løn og pakker.

Din karriereudvikling

HKU Master of Science in Marketing-programmet dækker de nyeste marketingindsigter og -trends, analytiske rammer og strategier i Hong Kong, Kina og Asien inden for den skiftende globale kontekst.

En række karriereaktiviteter og ressourcer vil blive tilbudt for at forberede dig til karrierefremgang. Du vil komme med en ideel karrierestrategi med professionel rådgivning fra erfarne coacher, forbedre dine jobjagtfærdigheder og professionelle image for at lande jobbet og få uvurderlig brancheindsigt fra erfarne forretningsfolk.

  • Karriereworkshops om den strategiske samtale, genoptagelse af skrivning, personlig branding osv.
  • Branche samtaler af senior forretningsfolk
  • Individuelle karriere coaching sessioner
  • HKU Internt Jobbestyrelse
  • HKU Karriere Fair

Adgangsplan

Ansøgning om Intake 2020 er ved at begynde (applikationssystemet åbner i begyndelsen af september 2019).

Ansøgningsfrister:

  • Runde 1: 12:00 middag (HKT), 22. oktober 2019
  • Runde 2: 12:00 middag (HKT), 30. december 2019
  • Runde 3: 12:00 middag (HKT), 13. februar 2020

Adgangskrav

For at være berettiget til optagelse i kandidatuddannelsen skal du opfylde disse krav:

  • Har en anerkendt bachelorgrad eller tilsvarende;
  • Få udsagn fra to dommere om din egnethed til programmet;
  • Få en TOEFL / IELTS * score, hvis du ikke er fra et engelsk-medium universitet; og,

* GMAT / GRE-score kræves ikke, men en god GMAT / GRE-score vil blive overvejet positivt og kan være nyttig i marginale tilfælde.

Skolekoder til testresultatrapporter:

  • TOEFL: 9671 | GRE: 2482 | GMAT: FS2-WL-12

TOEFL og IELTS score rapporter er kun gyldige i to år. GMAT-score rapporter er gyldige i fem år. For eksempel, hvis du indsender din ansøgningsskema den 2. oktober 2019, betragtes kun rapporten om TOEFL / IELTS-test taget efter 1. oktober 2017, som gyldig. Sørg også for, at du kan arrangere den officielle testrapport til os i tide, da testmyndighederne muligvis ikke udsender din rapport, når testresultatet er udløbet.

Senest opdateret Mar 2020

Om skolen

Tracing its roots back over a century, the University of Hong Kong (HKU) today proudly stands as one of the leading institutions of higher education in Asia. And with it, the Faculty of Business and E ... Læs mere

Tracing its roots back over a century, the University of Hong Kong (HKU) today proudly stands as one of the leading institutions of higher education in Asia. And with it, the Faculty of Business and Economics (FBE) has grown to become a widely recognised and respected business school in the region. Minimer
Telegraph Bay