Master of Science i international marketing, ledelse og organisation

Generelt

Program beskrivelse

Læringsmålene for masterprogrammet tillader oprettelse af professionelle profiler, der er i stand til at besætte både mellemliggende og øverste positioner i internationale, innovative og bæredygtige virksomheder og i forskellige forretningsfunktioner, såsom marketing, HRM, kvalitetsstyring og bæredygtighedsudvikling. Sådanne positioner kan enten henvise til enkeltfirmaer og til forretningsnetværk, forretningsgrupper såvel som forretningsrådgivningsfirmaer.

Kandidatuddannelsen sigter mod at give de studerende færdigheder til at forstå og fortolke fra et ledelsesmæssigt perspektiv de fænomener, der vedrører internaliseringsmønstre såvel som forretningsteknologisk innovation inden for virksomheder.

En sådan orientering driver tilvejebringelsen af forskellige kurser, der omfatter heterogene emner: fra forhandling i tværkulturel virksomhed til international markedsføring og ledelse; fra kvalitetsstyring til genforarbejdning af forretningsprocesser; fra innovationsstyring til laboratorier for forretningsstrategier og politik. Cross-kapaciteter vil også blive leveret med specifikke kurser, der dækker international lovgivning og præstationsmålingsteknikker.

Masteruddannelsen anvender i vid udstrækning deltagende læringsprocesser såsom diskussion af casestudier; udvikling af casehistorier; projekt fungerer; virksomhedsbesøg; læringslaboratorier og praktikpladser.

Ved afslutningen af kandidatuddannelsen vil de studerende have opnået både specifikke og bløde færdigheder, lige fra de forskellige indhold på kurserne til sproglige færdigheder forbedret ved en læringsoplevelse, der helt undervises på engelsk, til færdigheder på stedet, hvilket gør de studerende meget konkurrencedygtige profiler på det moderne jobmarked.

119242_InternationalMarketing.jpg

Karriere og jobmuligheder

Professionelle muligheder inden for markedsføring og salg, human resource management, forskning og udvikling, kvalitet og bæredygtighed, internationalisering inden for top management aktiviteter på virksomheds- og forretningsenhedsniveau, som managementkonsulenter eller i forskningscentre. Den studerende har også kompetencerne til at starte en iværksætteraktivitet.


Webside (italiensk sprog)

Webside (engelsk sprog)

Kontaktperson

Senest opdateret Mar 2020

Om skolen

The University of Udine is a young and dynamic university, situated in the North East of Italy - a meeting place of different worlds and cultures. Udine has a relaxed and student-friendly atmosphere a ... Læs mere

The University of Udine is a young and dynamic university, situated in the North East of Italy - a meeting place of different worlds and cultures. Udine has a relaxed and student-friendly atmosphere and is surrounded by other great places of interest, like Venice, Trieste, Austria, Slovenia or Croatia. The University currently has more than 70 degree courses in Agriculture, Economics, Engineering, Law, Foreign Languages, Education, Humanities, Medicine and Surgery, Veterinary Science and Mathematical, Physical and Natural Sciences. The University is actively involved in student and staff exchange projects with universities within the EU and is currently engaged in close collaboration with several universities from non-EU countries. Moreover, the University participates in many research projects at national and international level. Minimer
Udine , Pordenone , Gorizia , Gemona del Friuli + 3 Mere Mindre