Kandidatuddannelsen Interventioner i barndommen er en tværfaglig uddannelse med fokus på effektive interventioner for børn, der har behov for støtte - ud over hvad der normalt gives til alle børn.Kandidatuddannelsen Interventioner i barndommen tilbyder en tværfaglig uddannelse, der giver effektive interventioner til børn, der har brug for støtte til deres udvikling, læring og funktion i hverdagen ud over det, der gives til alle børn. Programmet er baseret på et økologisk perspektiv på børns udvikling, læring og funktion. Et kritisk perspektiv med fokus på individet, miljøet og deres indbyrdes forhold fremhæves. Programmet adresserer børns hverdagssituationer i forskellige omgivelser, herunder familie, børnehave / skole, hospital og samfund, og forbindelsen mellem forskning og praktisk hverdag er understreget.
Programmet er åbent for internationale og indenlandske studerende. Det er tæt forbundet med forskningsprogrammet CHILD (Children-Health-Intervention-Learning-Development) på Schools of Education and Communication and Health and Welfare ved Jönköping University og tilknyttet det svenske institut for handicapforskning SIDR). Programmet er designet til at give de studerende en god baggrund for ph.d.-uddannelse og for lederroller inden for tidlig barndomsuddannelse og -pleje, skolesystemer, tidlig intervention / habilitering, specialundervisning, børnehygiejne, sociale tjenester eller andre børnerelaterede organisationer.
Interventioner i barndommen tilbydes som et 1-årigt (60 point) og et 2-årigt (120 point) program.Grad1 år, 60 point eller 2 år 120 point. Master of Science med en hovedfag i børnestudier og specialisering i handicapvidenskab, sundheds- og omsorgsvidenskab, specialundervisning eller velfærd og samfundsvidenskabKarriereudsigterProgrammet er designet til at forberede de studerende til videreuddannelse i forsknings- og lederroller inden for børnepasning og førskole, skole, tidlig intervention / habilitering, specialundervisning, børnehygiejne, sociale ydelser og tilsvarende.
KurserNB Foreløbig liste over kurser
1 årIntroduktion til interventioner i barndommen 15 point
Teori om videnskab og videnskabelige metoder 15 point
Udviklingsvidenskab og interventionsprocesser 15 point
Et års kandidatafhandling i børnefag 15 point2 årResearalt = "ch Strategier og designproblemer 7,5 point
Gennemførelse af researalt = "ch med og omkring børn 7,5 point
Speciale planlægning for to-årig kandidatgradsprojekt i børnefag 7,5 point
Grundkursus 1 i handicapresearalt = "ch 7,5 point
Valgfrie kurser 15 point
Specialeplan for to-årig kandidatgradsprojekt i børnefag 15 pointFaktaKreditter: 60/120 point
Niveau: Master
Studiehastighed: Fuldtid
Studiested: Campusbaseret
Sprog: Engelsk
Startdato: Efterår 2021KravAnsøgeren skal have et minimum af en baalt = "chelor-grad (dvs. svarende til 180 ECTS-point på et akkrediteret universitet) med mindst 90 ECTS-point inden for sundheds- og plejevidenskab, adfærdsvidenskab, socialt arbejde, handicapresearalt =" ch , eller uddannelsesvidenskab, herunder selvstændigt, teoretisk baseret arbejde, dvs. en afhandling eller et tilsvarende arbejde, der viser, at ansøgeren har gennemført uafhængig, systematisk researalt = "ch og formelt skrevet om dette researalt =" ch (f.eks. deltagelse i arbejdsbaseret researalt = "ch; deltagelse i researalt =" ch metoder kurser). Bevis for engelsk sprogfærdighed er påkrævet.