Master of Science i marketing og forbrug
School of Business, Economics and Law at the University of Gothenburg
Nøgleinformation
Campus placering
Gothenburg, Sverige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
2 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
SEK 170.000 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Sep 2024
* Der opkræves ingen gebyrer for EU/EØS-borgere, svenske opholdstilladelsesindehavere og udvekslingsstuderende
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Kandidatuddannelsen i marketing og forbrug udforsker marketing, branding, møde bæredygtighedsudfordringer og forståelse for forbrugere på en global markedsplads. Den henvender sig til dig, der ønsker at lære om markedsføringens og forbrugets rolle i det moderne samfund, dets kulturelle fundament og globale dimensioner. Gennem banebrydende, forskningsbaserede kurser giver det dig mulighed for at udvikle strategisk tænkning og færdigheder i topkvalitet inden for marketing og forbrug.
Markedspladsen er dynamisk og i konstant forandring, med kontinuerlige produktlanceringer, der konkurrerer om forbrugernes opmærksomhed og loyalitet. Kandidatuddannelsen i Marketing og Forbrug er ideel til dig, der ønsker at opnå ekspertise inden for et kritisk område for succes — forståelse for kunder og hvordan du reagerer på skiftende kundebehov. En arbejdskompetence, som vi mener er en afgørende succesfaktor i din fremtidige karriere.
Skræddersy din uddannelse, så den passer til dine særlige interesser
Programmet beskæftiger sig med regionale, nationale og globale aspekter af bæredygtigt forbrug, forbrugeradfærd og opretholdelse af en konkurrencefordel. En international gruppe af studerende med forskellig uddannelsesbaggrund og erhvervserfaring vil berige dine studier og forberede dig til en succesfuld international karriere. Nyere teoretiske udviklinger inden for markedsføring kombineres med opdaterede cases fra den virkelige verden analyseret i tæt samarbejde med det omgivende samfund og virksomheder. Ud over at kernekurserne giver grundlæggende viden, vil du have mulighed for at vælge mellem en række valgfrie kurser for at skræddersy din læringsoplevelse, for eksempel inden for forbrugerbeslutningstagning, servicedesign eller digital markedsføring. Det er også muligt at vælge kurser inden for andre områder, såsom ledelse og turisme. Derudover vil du have mulighed for at tilbringe et semester i udlandet på et af vores internationale partneruniversiteter af høj kvalitet.
Fakultetets omdømme inden for markedsføring og forbrug
Markedsføringsfakultetet ved Handelshøjskolen, Økonomi og Jura nyder et ry som et af de bedste i Sverige, både hvad angår forskningsresultater og klasseundervisning. Programmet tilbyder up-to-date kurser af erfarne og kvalificerede professorer. Markedsføring er et vigtigt felt inden for erhvervsøkonomi på Handelshøjskolen i Göteborg, og gennem årene har tusindvis af tilfredse studerende opnået deres eksamensbeviser i markedsføring.
Fokus på bæredygtighed
Viden om bæredygtighedsudfordringer og bæredygtig udvikling er meget efterspurgt i marketingfaget. Kandidatuddannelsen i marketing og forbrug har et mangeårigt ry for at adressere bæredygtighed i markedsføring med dedikerede kurser i mere end femten år. Den kompetence, du får gennem en dybdegående forståelse af bæredygtighedsmarkedsføring, vil give dig et forspring i din fremtidige karriere.
International
Du bliver en del af et multikulturelt klasseværelse. En international atmosfære giver dig mulighed for at opleve andre kulturer, forbedre dine kommunikationsevner og opbygge et globalt netværk af venner. Du vil også have rig mulighed for udvekslingsstudier. Mere programspecifik information om muligheder for at studere i udlandet kan findes under Udvekslingsmuligheder.
Læreplan
Gennem hele programmet vil du opleve en bred vifte af læringsaktiviteter, herunder case-arbejde, foredrag, seminarer, laboratorier og præsentationer. Mange kurser omfatter prominente gæsteforelæsere fra vores partnervirksomheder og andre organisationer.
Du får grundlæggende viden i otte obligatoriske kurser:
- Markedsføring i serviceøkonomien
- Bæredygtig markedsføringsledelse
- Forbrug og markeder
- Multivariat dataanalyse
- Avancerede kvalitative metoder
- Branding og forbrug
- Detailmarkedsføring
- Perspektiver på forbrugervalgsadfærd
Du vil også have mulighed for at specialisere dig inden for et område af din interesse med valgfag fra marketing eller andre discipliner, såsom events og turisme, logistik, innovationsledelse og international business. Uddannelsen kulminerer med din kandidatafhandling.
Akkrediteringer
Karrieremuligheder
Kandidater fra programmet modtager en grad af Master of Science i marketing og forbrug. Du bliver kvalificeret til at arbejde i den offentlige og private sektor med marketing, medier, transport og handel hos førende virksomheder i Sverige eller internationalt som koordinator, specialist eller leder.