Master of Science i marketing
HKU Business School
Nøgleinformation
Campus placering
Telegraph Bay, Hongkong
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
1 - 2 År
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
HKD 330.000 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* med forbehold for ændringer og endelig godkendelse af The University of Hong Kong
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Program Mål
HKU Master of Science in Marketing tilbyder en streng og banebrydende læringsoplevelse med fokus på bedste marketingpraksis og strategier i nutidens hurtigt skiftende økonomi.
Efter afslutningen af programmet vil du kunne:
- Hold dig foran den centrale markedsføringsudvikling i lyset af ændrede forbrugervaner, nye markeder og internettet osv.
- Forstå markedstendenser og vurder forbrugerindsigt, når du formulerer marketingstrategier.
- Transformér innovation og indsigt i ledelsesmæssige handlinger for at stimulere virksomhedens vækst.
Studiemåde og varighed
MSc (Mktg) -programmet strækker sig over mindst et studieår og maksimalt to akademiske år for fuldtidsstudier. De fleste studerende har en tendens til at afslutte programmet på et studieår. Kurser tilbydes modulopbygget, så eleverne kan fokusere på et studieområde ad gangen. Der er 6 moduler på et studieår, og hvert modul er seks til otte uger langt, inklusive eksamensugen. Studerende tager normalt 2 kurser pr. Modul, og der er 4 tre timers klasser hver uge.
Medium og kursusvurdering
Programmet undervises på engelsk. Ud over individuelle opgaver og eksamener kræver nogle kurser også, at eleverne arbejder med projektpræsentationer i et team. Casestudier vil også blive brugt til at illustrere anvendelsen af marketingfærdigheder i virkelige situationer.
Studieordningens struktur
Programmet er sammensat af tre grupper af moduler om (1) marketingindsigt, (2) analyseværktøjer og (3) beslutningsrammer for marketingprofessionelle. Det er strategiorienteret med afrundet uddannelse til at skærpe din analytiske, kommunikation og intellektuelle færdigheder. Etik- og bæredygtighedsspørgsmål med en virksomhedsorienteret orientering er også integreret i programmet.
Bemærkninger: Ikke alle ovennævnte kurser tilbydes nødvendigvis hvert år, og ovenstående liste kan ændres yderligere.
** Der kan tages op til to valgfrie kurser fra andre underviste postgraduate -programmer, der tilbydes af skolen, afhængigt af tilgængelighed og gennemgang af programdirektøren baseret på din profil, evner og præstationer i Master of Science in Marketing Program.
Indlæggelsesplan
Optagelser til 2022 -indtag er nu åbne.
Ansøgningsfrister:
- Runde 1: 12:00 (GMT +8), 19. oktober 2021
- Runde 2: 12:00 (GMT +8), 7. december 2021
- Runde 3: 12:00 (GMT +8), 25. januar 2022
- Runde 4: 12:00 (GMT +8), 3. marts 2022
- Runde 5: 12:00 (GMT +8), 6. april 2022
Tilbud vil blive givet løbende, og tidlige ansøgninger foretrækkes, i den forstand at en stor del af tilbudene vil blive allokeret til ansøgere i de tidlige faser. Kandidater anbefales derfor stærkt at indsende deres ansøgninger og bilag så hurtigt som muligt.
Ikke-lokale studerende opfordres stærkt til at ansøge i de to første runder for at give tilstrækkelig tid til at arrangere studentervisum og forberede sig på at flytte til Hong Kong.
Optagelsesbeslutninger er generelt tilgængelige 1 måned efter ansøgningsfristen, og vellykkede ansøgere får besked via e -mail. Ansøgere, der ikke har modtaget et tilbud, vil blive overvejet igen i de følgende runde (r) indtil slutningen af optagelsescyklussen.
Adgangskrav
For at være optaget til Master of Science in Marketing Program skal en kandidat:
- Har en anerkendt grad eller tilsvarende
- Indhente erklæringer fra to dommere om hans/hendes egnethed til programmet; og
- Få en TOEFL/IELTS* score, hvis du ikke er fra et engelsk-mellemstort universitet.
Krav til minimumscore: TOEFL: 80 | IELTS: 6 (uden deltest under 5,5)
TOEFL iBT® Home Edition og IELTS onlinetest accepteres ikke.
GMAT/GRE -score er ikke påkrævet, men en god GMAT/GRE -score vil blive overvejet positivt og kan være nyttig i marginale tilfælde.
Generelt er ansøgere ikke forpligtet til at deltage i et interview under optagelsesprocessen.
*Skolekoder til testresultatrapporter:
TOEFL: 9671 | GRE: 2482 | HKU Master of Science in Marketing GMAT: FS2-WL-12
TOEFL- og IELTS -scorerapporter er kun gyldige i to år. GMAT -score -rapporter er gyldige i fem år. For eksempel, hvis du indsender din ansøgningsskema den 2. oktober 2020, anses kun rapporten for TOEFL/IELTS -testen taget efter den 1. oktober 2018 for at være gyldig. Sørg også for, at du sørger for at få den officielle testrapport til os i tide, da testmyndighederne muligvis ikke udsender din rapport, når testresultatet er udløbet.
Undervisningsgebyr
Det foreslåede studieafgift for indtagelsen i 2022 er HK $ 330.000*.
Efter modtagelse af tilbuddet vil kandidaterne skulle arrangere et depositum på HK $ 85.000* for at bekræfte deres accept. Restbeløbet betales i 2 rater over et studieår, uanset antallet af kurser, der tages i hvert modul.
Der er også et ikke-refunderbart ansøgningsgebyr på HK $ 300.
*med forbehold for ændringer og endelig godkendelse af University of Hong Kong