Master of Science i uddannelse og menneskelig udvikling (MSEHD)
Prince Mohammad Bin Fahd University
Nøgleinformation
Campus placering
Dhahran, Saudi-Arabien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
2 - 3 år
Hastighed
Deltid
Studieafgifter
SAR 78.750 / per year
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Om Master of Science i Uddannelse og Menneskelig Udvikling (MSEHD)
Baseret på og sammenlignelig med førende kandidatuddannelser i USA, er programmet designet til at blive gennemført om to-tre år, hvor deltagerne deltager i klasser om aftenen, samtidig med at deres fuldtidsbeskæftigelse opretholdes. Programmet er designet til at arbejde fagfolk og pædagoger og tilbyder syv koncentrationer: Undervisning i engelsk til andre sprogsprog (TESOL), Instruktionsteknologi, læseplan og instruktion med en koncentration i læsevidenskab, læreruddannelse, uddannelsesledelse, menneskelig ressourceudvikling og speciel Uddannelse. Programmet bestræber sig på at være kendt som et eksemplarisk og førende program til forberedelse af undervisere og fagfolk, der søger at undersøge læreruddannelsens skiftende karakter, mens man vurderer og imødekommer behov og udfordringer i en videnbaseret økonomi.
Hvorfor MSEHD
Behovet for programmet
For at bestemme ønskværdigheden af det foreslåede kandidatuddannelsesprogram i uddannelse og menneskelig udvikling på Prince Mohammad Bin Fahd University (PMU), gennemførte Graduate Education Committee på PMU en markedsundersøgelse af de behov og potentielle krav til kandidater fra sit program.
Formålet med denne undersøgelse var at bestemme de lokale behov for det foreslåede program blandt skolelærerne, underviserne og repræsentanter for uddannelsessektoren i den østlige provins i Kongeriget Saudi Arabien. Undersøgelsen havde til formål at indsamle, analysere og dokumentere svar på spørgsmål vedrørende undervisernes overbevisninger, behov og interesser i et foreslået kandidatuddannelsesprogram i uddannelse og menneskelig udvikling på Prince Mohammad Bin Fahd University (PMU). Også undersøgelsen behandlede en ægte bekymring for udvalgets medlemmer om, i hvilken grad PMU som et voksende universitet er parat til at reagere på kravene i en foreslået kandidatgrad for undervisere.
Til dette formål blev der gennemført en markedsundersøgelsesundersøgelse af en tilfældig stikprøve på 10.000 skolelærere og undervisere samt et opfølgende interview med 50 potentielle kandidater, der reagerede positivt på undersøgelsen. Der blev også gennemført et dybtgående interview med pædagoger og lokale skoleprincipper for at fremhæve de bekymringer og problemer, der står overfor uddannelsessektoren i den østlige provins i Kongeriget.
Autentiske stemmer fra undersøgelsen viste, at de, der går ind i undervisningsfeltet, er dem med en bachelorgrad i indholdsområdet, men uden eller begrænset baggrund i uddannelsen.
De lærere og skoleledere, som Graduate Committee-medlemmerne interviewede, viste tydeligvis, at baseret på deres observation i løbet af de sidste 20 år eller deromkring, får et stort antal lærere med bachelorgrad i indholdsområdet utilstrækkelig træning og demonstrerer:
- Manglende metodologi
- Manglende viden om uddannelsespsykologi og teknologiintegration.
- Uvidelse af paradigmet skift i undervisning filosofier.
- Manglende viden om klasseværelsesteknikker.
- Ukendskab til adfærdsledelse.
Undersøgelsens resultater var oplysende. Det var mærkbart, at der er en alvorlig mangel på kvalificerede skolelærere, der kan integrere aktuelle teoretiske og praktiske tendenser i uddannelsen. På grund af manglen på højt kvalificerede læreruddannere lærer et stort antal skolelærere uden for feltet, hvilket i realiteten har en negativ indvirkning på den samlede uddannelsesproces i den østlige provins i Kongeriget Saudi Arabien.
Det var også tydeligt, at der er en betydelig efterspørgsel efter teknologiske dygtige lærere. Der er betydeligt mangel på faglige udviklingsprogrammer, der giver undervisere teknikker og færdigheder inden for teknologiintegration og effektiv anvendelse af teknologi i K-12-klasseværelserne og i lærerforberedelsesprogrammer.
På trods af det kritiske behov for lærere og undervisere med ekspertise inden for undervisning, læreruddannelse og teknologiintegration findes der ikke noget universitet i Kongeriget Saudi Arabien med et kandidatuddannelsesprogram, der omfatter et utal af koncentrationer til at imødekomme disse behov.
Adressering af de lokale behov
Kandidatuddannelsen i uddannelse og menneskelig udvikling på Prince Mohammad Bin Fahd University (PMU) med sine udmærkede syv koncentrationer [Undervisning engelsk til talere for andre sprog (TESOL), Instruktionsteknologi, læseplan og instruktion med en koncentration i læsevidenskab, Læreruddannelse, Uddannelsesledelse, Menneskelige Ressourceudvikling og Specialundervisning] behandler disse behov. Overvejende viser både undersøgelsen og interviewresultaterne, at der er et klart marked for kandidater fra kandidatuddannelsen i uddannelse og menneskelig udvikling på Prince Mohammad Bin Fahd University (PMU).
Konklusivt giver denne undersøgelse indsigtsfulde og levedygtige beviser for, at PMU omhyggeligt kan realisere den påviste voksende interesse for programmets anvendelighed. Selvom PMU er et voksende universitet, har den den nødvendige infrastruktur, biblioteksressourcer og det nødvendige fakultet og personale til at imødekomme kravene fra det målrettede marked.
Programegenskaber
Programmets primære egenskaber
- Både mandlige og kvindelige studerende vil blive tilmeldt programmet.
- Undervisningen vil være på engelsk.
- Programmet vil blive indbygget fysisk og administrativt inden for College of Arts and Sciences.
- Klasseværelset miljøet vil stimulere diskussion blandt deltagerne og deling af deres pædagogiske oplevelser.
Resultatforventninger
Programbeskrivelse
Kandidatuddannelsen i uddannelse og menneskelig udvikling på Prince Mohammad Bin Fahd University (PMU) med sine syv koncentrationer vil stræbe efter at blive kendt som et eksemplarisk og førende program i forberedelsen af pædagoger, der søger at udforske forandringernes natur og lærer samtidig med at vurdere og imødegå det 21. århundredes behov, udfordringer og potentialer.
Som et program, der vil blive akkrediteret lokalt, regionalt og internationalt, vil kandidatuddannelsen i uddannelse og menneskelig udvikling på Prince Mohammad Bin Fahd University (PMU) være unik for den østlige provins i Saudi-Arabien, da den tilbyder syv koncentrationer, Flere af hvilke Prince Mohammad Bin Fahd University (PMU) ville være det eneste universitet at tilbyde i Kongeriget Saudi Arabien. Programmet stræber efter at spille en ledende rolle i udviklingen af et paradigmeskift i undervisningsteori og praksis i den østlige provins i Kongeriget Saudi Arabien. Det vil give en unik og fremtrædende akademisk uddannelsesmæssig oplevelse, der vil:
- Forbered fremtidige og nuværende pædagoger og administratorer til at imødekomme voksende krav fra uddannelsessamfundet.
- Forbedre læring og undervisning gennem integration af teknologi.
- Berig og udvikle undervisning og læring intellektuelle ressourcer, der vurderer og imødekommer elevernes og samfundets behov.
- Forbered fremtidige ledere inden for forskellige områder af menneskelig viden og dens anvendelse.
- Forbered lærere for at udstyre de studerende med de nødvendige færdigheder til udfordringerne og kravene i det 21. århundrede.
- Tilslut partnerskab med nationale, regionale og internationale meduddannede praktikere og organisationer, der stræber efter at fremme de nuværende og fremtidige undervisere.
- Oplyse pædagoger med aktuelle problemer og udfordringer, der står over for eleverne i Kongeriget Saudi Arabien.
- Styrke undervisere med den nødvendige færdighed og vidensbase for at fremme en effektiv og nødvendig reform i K-12-uddannelsessystemet.
Programmål
- Bidrage til fremme af menneskelig intelligens og promulgation og udvikling af viden
- Forbered specialiserede kandidater inden for forskellige områder af menneskelig viden ved at udnytte moderne teknologier i uddannelsesprocessen
- Opmuntre kandidaten til at spille en banebrydende og ledende rolle i samfundet ved at lære ham eller hende, hvordan man tager ansvar og bidrager til at løse problemer gennem innovativ tænkning, kollektivt arbejde, refleksion og selvudvikling.
- Link akademiske programmer og specialiseringer med faktiske krav til det omkringliggende arbejdsmiljø. Dette sker ved at opretholde en effektiv deltagelse og samarbejde mellem universitetet og lokale virksomheder.
- Styr forskningsaktiviteter for at skabe løsninger på vedvarende problemer i de omkringliggende samfund gennem gennemført forskning og teknisk rådgivning. Betydningen af at udføre grundlæggende videnskabelig forskning til berigelse af menneskelig intelligens vil blive fremhævet.
- Tilby samfundstjeneste gennem uddannelse og uddannelse.