Master of Science i vidensbaseret entreprenørskab
School of Business, Economics and Law at the University of Gothenburg
Nøgleinformation
Campus placering
Gothenburg, Sverige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
2 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
SEK 226.000 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Sep 2024
* Der opkræves ingen gebyrer for EU/EØS-borgere, svenske opholdstilladelsesindehavere og udvekslingsstuderende
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
" Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at forfølge dem ." - Walt Disney
Disneys ord understreger ånden i vores program, som vil inspirere dig til at følge dine iværksættermæssige og innovative ideer til virkelighed. Vi sigter mod at udvikle og træne iværksættere og intraprenører med stærke analytiske og kreative evner og erfaring med at håndtere komplekse vidensområder og markeder.
En integrerende, international og interaktiv tilgang
Meget af dit arbejde udføres i teams, hvor kompetencer inden for samarbejde og projektledelse øves. En række forskellige discipliner er nødvendige for at bygge nye ventures eller forretningsområder i virksomheder. Dine holdkammerater vil have komplementær international baggrund inden for økonomi, business, ingeniørvidenskab, naturvidenskab og jura, hvilket giver førstehåndserfaring af, hvordan forskellige perspektiver og kompetencer komplementerer hinanden i komplekse virkelige forretningssituationer. Ved at øge kendskabet til grænsefladerne mellem disse fag, vil du opnå en dybere forståelse for de færdigheder og værktøjer, der er nødvendige i dit fag. Som sådan forbereder vi dig til en karriere, der arbejder med iværksætteri - på et iværksættercenter, en statslig institution eller en virksomhed, der beskæftiger sig med iværksættervirksomheder eller aktiviteter.
Derudover er elevgruppen, du bliver en del af, dynamisk og international, hvilket giver dig et globalt netværk af kontakter.
Praktisk læring
Vi tilbyder en komplet venture-skabelsesproces, hvor du udvikler projektlederkompetencer i et kreativt inkubationsmiljø med støtte og ressourcer fra Göteborgs Universitets egen venture-support, GU Ventures. Iværksætteri kræver selvtillid til at klare forandringer og usikkerheder, og vores læringsresultater er designet til at hjælpe dig med at tilegne dig de perspektiver, færdigheder og erfaringer, der er nødvendige for at påtage dig en iværksætterrolle i fremtiden. En individualiseret læringsproces udvikler dine analytiske og reflekterende evner i forhold til iværksætterprocesser og aktiviteter. Fra dag ét vil du være med til at udvikle dine egne ideer og levende projekter, men også at forbedre forretningsmodeller for eksisterende start-ups.
Personlig udvikling og forretningsudvikling
Dybtgående læring af innovation og iværksætteri kommer med en kombination af teoretisk drevet viden, en alsidig værktøjskasse, eksponering for god praksis og praktisk erfaring. En vigtig del af programmet er at udvikle dine egne personlige og professionelle færdigheder, som er afgørende for at drive iværksætteri med succes. Vi fokuserer på dine styrker og adfærdsstile, og hvordan de kan bruges i tværfaglige teams, hvilket giver dig tilgange til at håndtere og afbøde konflikter i grupper og udvikle højtydende teams. Du vil tilegne dig strategier til at forhandle aftaler, håndtere modstand mod nye ideer og succesfuldt præsentere og pitche dine ideer. Vi lægger vægt på at forberede dig til din fremtidige karrierevej.
Læreplan
I løbet af det første år er cases og eksempler på praktisk implementering vigtige redskaber til at gennemføre dine læreprocesser.
På andet år implementeres de kompetencer, du tilegner dig, i et venture-creation-projekt og et kandidatspecialeprojekt. Venture-skabelsesprocessen forbinder et nyt produkt eller en serviceidé med et team af kloge og iværksætterstuderende og giver undervisning og coaching af topkvalitet under hele rejsen. Disse projekter kan være idéer genereret af dig og dine medstuderende eller ideer, der opstår eksternt, og kan for eksempel fokusere på forretningsidéer, hvor servicekomponenter er vigtige, miljømæssigt bæredygtige produkter eller services eller IKT-relaterede projekter.