Masters i buddhistiske studier, filosofi og komparative religioner

Generelt

Program beskrivelse

MA Program

Studerende skal færdiggøre 48 timers kursusarbejde (12 studiepoeng pr. Semester) og aflægge en afhandling til opfyldelse af en kandidatgrad. Er af disse kursuskreditter er der til speciale-kurser taget med den studerendes primære rådgiver. Alle studerende skal tage en undersøgelseskursus i løbet af det første semester af kurser samt et metodik kursus. MA afhandlingen skal godkendes af et passende fakultetskomité.

Struktur af MA grad

  • 4 Kernekurser, svarende til 12 point
  • 4 Sprogkurser svarende til 12 point (Studerende skal vælge ét sprog og forfølge det til sidste semester)
  • 3 afhandlingskomponenter, svarende til 9 point
  • 5 Valgfag, svarende til 15 point

Berettigelse

Kvalifikationskriterier for kandidatuddannelser

Kravene nedenfor er det minimum, der kræves for at få adgang til universitetet.

Indiske studerende

Mindst tre års bachelorgrad (10 2 3) med mindst 55% karakter eller tilsvarende Grade Point Average (GPA)

Internationale studerende

En bachelorgrad med mindst 15 års tidligere studier med en GPA på mindst 2,2 eller derover på en 4-skala eller tilsvarende lønklasse, hvis der anvendes en anden karakterskala.

Ansøgere fra ikke-engelsktalende lande og uddannet på engelskmedium skal indsende et eksamensbevis for at følge engelsksprogede tests:

  • TOEFL (Test af engelsk som fremmedsprog)
  • IELTS (International English Language Testing System)
  • TOEIC (Test af engelsk til international kommunikation)
  • PTE (Personal Test of English)
  • Enhver anden standard engelsk test, der anvendes på den internationale platform

Kvalifikationskriterier for Postgraduate Diploma Programmer

Mindst tre års bachelorgrad (10 2 3) i det relevante sprog eller grad i et fag med demonstreret beviser for sprogfærdigheder svarende til bacheloruddannelsen

Universitetet kræver, at alle ansøgere skal demonstrere kompetence på engelsk.

Stipendier

Nalanda University yder økonomisk støtte til eleverne.

For detaljer skriv til: chairman-scholarships@nalandauniv.edu.in

Karriereudsigter

Erhvervelse af kompetencer og færdigheder

Postgraduate-programmet i School of Buddhist Studies, Philosophy and Comparative Religions på Nalanda University giver eleverne mulighed for at engagere sig i en række discipliner:

  • Buddhistiske studier
  • Buddhistisk arkæologi og kunst
  • Andre religiøse traditioner i buddhistiske kulturelle sammenhænge
  • Teori og metoder for religionsstudier
  • Religionshistorie
  • Sammenligning af religioner
  • Klassiske sprog til studier af buddhisme og andre asiatiske religioner
  • Kritisk teori for religiøse studier
  • Asiatiske traditioner af filosofi
  • Regionalt fokus: Sydasien, Sydøstasien, Østasien

Andre vigtige kompetencer og færdigheder, som eleverne vil blive uddannet til at udvikle samtidigt, er:

  • Evne til at ramme velstrukturerede, sammenhængende og evidensbaserede argumenter, både mundtligt og skriftligt
  • Fremmer og udvikler forskningsideer på en overbevisende måde
  • Indsamling, undersøgelse og analyse af forskellige former for materiale på en metodologisk logisk og sammenhængende måde
  • At forstå og syntetisere fakta, ideer og information hentet fra forskellige kilder
  • Integrere og kritisk anvende akademisk teori i forskningsprojekter
  • Forskningsevner og færdigheder i akademisk fortolkning af historiske kilder (tekster, genstande)

Valg Karriere Pathways

Uddannelse i buddhistiske, religiøse studier og filosofi giver overførbare færdigheder, der gør det muligt for kandidater at forfølge karriere i mange retninger:

  • Arkivist / Bibliotekar
  • Forsker / Scholar (Buddholog, Arkeolog)
  • Lærer
  • Religiøs Kommentar
  • Fred Aktivist
  • Internationale organisationer
  • nGO'er
  • Politiker inden for fred og konfliktløsning
  • Nyhedsanalytiker / journalist
  • Kulturadministrator
  • Rådgiver
  • Socialrådgiver

Skole for buddhistiske studier, filosofi og komparative religioner

Nālandā Universitet generelt og Skolen for Buddhistiske Studier, Filosofi og Comparative Religioner handler især om at overskride geografiske grænser for at dele en ny form for international sundt fornuft og globalt ansvar. Nālandā handler også om vidensgave (det gamle vidyā-dāna), der skal inspirere til en transformeret global verden, der er forankret i samarbejde og deling. Viden skal spredes, deles og ikke kun forøges eller opbevares alene. Siden den gamle begyndelse har Nālandā spillet en stor rolle i at dele og udveksle viden over hele kloden. Skuespillerne, der spillede en stor rolle i disse udvekslinger, var de buddhistiske munke eller lærere (ācāryas) Śubhākarasiṃha, Nāgārjuna, Atīśa, Nāgajñāna (en discipel af Nāgārjuna), hans elev Vajrabodhi, Amoghavajra (fra Indien), Vajrabodhis discipel Huiguo Kina), Samantabhadra (fra Indien eller Śrī Laṅkā), Huiguos elever Bianhong (fra Java) og Kūkai (fra Japan). At være en ægte vugge af buddhistisk og hinduistisk læring, var det Nālandā, der tiltrak så mange indflydelsesrige lærere og studerende fra hele Indien og verden. I overensstemmelse med denne ærværdige arv søger uddannelsen for buddhistiske studier, filosofi og sammenligningsdyrkelser at fremme en frugtbar intellektuel bølgende grund, hvor eleverne og lærerne føler sig godt tilpas og bliver beriget for at dele viden og inspirere hinanden.

Denne skole lægger særlig vægt på undersøgelsen af buddhistiske ideer og værdier i forhold til andre filosofiske og religiøse traditioner. De bredere socialhistoriske og kulturelle kontekster i udviklingen af buddhistiske traditioner undersøges gennem et innovativt og tværfagligt studieprogram. Skolen fremmer kritisk tænkning og udforsker de bredere kulturelle og historiske sammenhænge af buddhismen i de forskellige regioner i Asien. Den akademiske undersøgelse af buddhisme, filosofi og komparative religioner inkorporerer undersøgelsen af tekstlige og arkæologiske kilder, og den supplerer den med den historiske og filosofiske undersøgelse af forskellige former for yoga fra Indus-dalen til nutidens tid. Dynamikken i spredningen af buddhistiske ideer, kunst, litteratur; arkeologi af nøgle buddhistiske steder i hele Asien; Studiet af primære tekster, indskrifter og buddhistiske kunst og andre genstande; sammenligningen af og interaktioner mellem forskellige religiøse og filosofiske traditioner i Asien; og teorien og metoderne til undersøgelsen af religiøse, filosofiske og yogatraditioner udgør nogle af skolens fokusområder. De moderne manifestationer af buddhisme og yoga traditioner og deres nutidige relevans kunne også være områder undersøgt på skolen.

De færdigheder, der tildeles studerende, strækker sig fra streng læsning af litterære og filosofiske tekster til arkæologisk træning. Skolen lægger vægt på studier af buddhisme og dets tilstødende religiøse traditioner som Samkhya, Tantra og Vedanta i deres fulde spændvidde af åndelige, regionale og kulturelle sammenhænge. Den studerer buddhisme, yoga, meditation og andre religiøse traditioner, deres historie, kultur og ideer fra et religionsstudieperspektiv, der omfatter kritisk reflekteret og anvendt teori og metodologi.

Skolen tilbyder også træning i et klassisk sprog som pali, sanskrit og tibetansk. Med sin stærke vægt på sprogkomponenten lægger Masteruddannelsen vægt på læsning af de primære buddhistiske tekster på forskellige sprog og andre religiøse tekster med det formål at udvikle færdigheder, der er integrerede for at forfølge et kvalificeret postgraduate-forskningsarbejde med høje standarder for akademisk troværdighed.

Denne skole inspirerer samarbejdsforskning og undervisning og beskæftiger sig med en bred vifte af tværfaglighed. Kandidater i denne skole vil være berettiget til beskæftigelse i regionale studier, områdestudier, religionsstudier, yoga studier organisationer, der arbejder med interkulturelle og multikulturelle spørgsmål. Uddannelse i buddhistiske, religiøse studier, yoga og filosofi giver overførbare tværfaglige færdigheder, der gør det muligt for kandidater at forfølge karriere inden for forskellige områder som i indologi, filologi, buddhologi, komparativ lingvistik, arkæologi, bortset fra at åbne professionelle veje som museumskonsulenter, arkivarer / bibliotekarer , Kommentatorer på tantra og yoga, fredsaktivister, kulturadministrator og så videre.

Skolen lægger særlig vægt på undersøgelsen af buddhistiske ideer og værdier og deres historiske udvikling i forhold til andre filosofiske og religiøse traditioner.

Senest opdateret Dec 2019

Om skolen

Located in the town of Rajgir, in the northern Indian state of Bihar, Nalanda is a postgraduate, research intensive, international university supported by the participating countries of the East Asia ... Læs mere

Located in the town of Rajgir, in the northern Indian state of Bihar, Nalanda is a postgraduate, research intensive, international university supported by the participating countries of the East Asia Summit. The University came into being on November 25, 2010 by a special Act of the Indian Parliament and has been designated as an “institution of national importance”. Minimer