Medie- og kommunikationsstyring (MA)
Macromedia University of Applied Sciences
Nøgleinformation
Vælg placering
Campus placering
Munich, Tyskland
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
3 - 4 semestre
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
EUR 5.300 / per semester *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* Studieafgifter pr. Semester (se nedenfor for mere information)
Introduktion
Hvordan skal virksomheder udforme deres medier og kommunikationsstrategier? Med et uendeligt antal tendenser, værktøjer og platforme skal medievirksomheder konstant være på udkig efter nye udfordringer og muligheder.
Det hurtigt skiftende medielandskab kræver sunde beslutningstagere, der kan kombinere mediehåndteringsevner med strategisk tænkning, og dette kandidatuddannelse med speciale i medier og kommunikationsstyring er designet til at træne fremtidens mediechefer.
Besøg vores websted for at få brochuren og lære mere om vores medie- og kommunikationsstyringsprogram (MA) .
Indlæggelser
Læreplan
Indhold af Medie- og Kommunikationsledelse (MA)-uddannelsen
På dette kandidatforløb vil du specialisere dig i medie- og kommunikationsledelse ved at udvikle en grundig forståelse af de relevante teorier, metoder og værktøjer, du skal bruge for at fungere som topleder i en førende stilling i mediebranchen. Dette omfatter intensivt overblik over mediestyring, brand management, PR og reklame- og kommunikationspsykologi. Programmet omfatter:
- Fremsyn og globale tendenser
- Medie- og kommunikationsforskning
- Strategi og innovationsprocesser
- Medieøkonomi og ledelse
- Virksomhedskommunikationsledelse
- Lederskab og iværksættertænkning
- Mærker og branding
Grad tildelt
Studerende på dette MA-program tildeles følgende kandidatgrad:
- Master of Arts i medie- og kommunikationsledelse
Galleri
Programresultat
Grad tildelt
Studerende på dette MA-program tildeles følgende kandidatgrad:
- Master of Arts i medier og kommunikationsstyring
Programundervisning
Karrieremuligheder
Fremtidige karrieremuligheder
Ved afslutningen af dette kandidatprogram er du fuldt forberedt til at varetage ledelsesfunktioner på højeste niveau inden for medie- og kommunikationsledelse og kan sigte mod konkurrencedygtige lederstillinger i medievirksomheder, kreative bureauer, forlag, virksomheder og nonprofitorganisationer globalt. Eksempler på fremtidige roller omfatter:
- Kommunikationschef
- Account manager i marketingbureauer
- Producer til film- eller tv-projekter
- Marketingchef
- PR-chef eller talsmand for virksomheder eller SMV'er
- Projektleder i mediesektoren
- Social media manager