Mester af global menneskelig udvikling (mghd)
Georgetown University - SFS - School of Foreign Service
Nøgleinformation
Campus placering
Washington, USA
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
2 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
USD 2.065 / per credit
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Sep 2024
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Den Master of Global Human Development Er et innovativt, akademisk stringent færdighedsbaseret kandidatprogram, der er designet til at forberede den næste generation af udviklingsfolk til at arbejde med offentlige agenturer, private virksomheder og nonprofitorganisationer, der er involveret i sektoren. Gennem kursusarbejde, ekstra-curricular aktivitet og en praktisk feltarbejdserfaring forstår de udviklingenes udfordringer og udvikler den viden, færdigheder og erfaringer, der er nødvendige for at blive ledere på deres område og gøre en forskel i vores globale samfund.
Om uddannelsen
En milliard mennesker lever i dag stadig i ekstrem fattigdom. At reducere verdens fattigdom og fremme vækst og udvikling i fattige lande er blandt de største udfordringer og muligheder i det 21. århundrede. At bringe om denne forandring har aldrig været mere presserende eller mere fremtrædende i den offentlige diskurs om internationale relationer eller i prioriteterne for kandidatstuderende i betragtning af deres fremtidige karriere.
Siden begyndelsen af 1990'erne har udviklingspraktikere og beslutningstagere udviklet sig betydeligt i deres syn på hvad der er "udvikling" - fra et eksklusivt fokus på metrics af økonomisk vækst og fattigdomsreduktion til en mere holistisk følelse af "menneskelig udvikling". Nobelpristageren Amartya Sen er bedst kendt for sit banebrydende arbejde med behovet for en mere rummelig ramme, der fremmer menneskers blomstrende i den fulde forstand, herunder at udvide folks valg, så de får friheden til at opnå det, de værdsætter og udviklingen af deres individuelle evne til at Opnå menneskelig værdighed.
Målet med Master of Global Human Development er at forberede eleverne - gennem kurser, ekstra-curricular aktivitet og en praktisk fagarbeidserfaring - at forstå udviklingsudfordringerne og give dem værktøjer og erfaring til at løse disse udfordringer som succesfulde fagfolk.
Eksperter og erfarne praktikere i udvikling i dag bekræfter, at området for international udvikling kræver fagfolk med grundlæggende viden om udvikling, stærke analytiske færdigheder, specialiseret viden om særlige udviklingsområder og relevante færdigheder, der kommer fra direkte erfaring, der arbejder i udvikling.
Succesfulde fagfolk i udvikling skal trænes i en række relevante fagområder. De skal have grundlæggende kvantitative og analytiske færdigheder. De skal have kendskab til et eller flere specialiserede udviklingsområder, såsom sundhed, privat virksomhed eller miljø / klimaændringer. De skal være fleksible og kunne arbejde i en række forskellige organisationer, hvilket de sikkert vil gøre i løbet af deres karriere. Og de skal forstå, både gennem deres studier og deres praktiske erfaring i udviklingsrealiteter, kompleksiteten og udfordringerne - såvel som belønningen - at fungere som udviklingsprofessor. Denne grad søger at give sine kandidater med alle disse kompetencer og meget mere.
Curriculum
Global Human Development-læseplanen er streng og omfattende; Kernekurser omfatter en række emner, herunder økonomi i udvikling, politik og social forandring, programdesign og implementering, evaluering, kvantitative og kvalitative metoder, finansiering og ledelse. Studerende, der forfølger Master of Global Human Development, gennemfører 16 trekursuskurser (i alt 48 studiepoints), et sommerfeltprojekt og mindst et praktikophold. Derudover vil eleverne deltage i færdigheder klinikker og workshops, deltage i højttaler begivenheder og arbejde med mentorer trukket fra udviklingssamfundet i Washington, DC.
Studerende, der forfølger Master of Global Human Development, vil sandsynligvis gribe ind med en eller flere af de mange georgetown-enheder, der udforsker internationale udviklingsproblemer gennem forskning eller service.
Skole for udenrigstjeneste
- Institut for studier af international migration
- Mortara Center for Internationale Studier
- Master of Science i udenrigstjeneste
Andetsteds ved Georgetown University
- Berkley Center for Religion, Fred og Verden
- Center for Interkulturel Uddannelse og Udvikling
- Center for Social Retfærdighed Forskning, Undervisning & Service
- Institut for lov, videnskab og global sikkerhed
- Institut for Reproduktiv Sundhed
- US-Afghan Women's Council
- McDonough School of Business
Coure Courses
- GHDP-501 Udviklingsøkonomi: Vækst
- GHDP-502 Politisk økonomi af international udvikling
- GHDP-503 Kvantitative metoder til forskning og evaluering i udvikling
- GHDP-504 Strategi, Design og Implementering
- GHDP-505 Udviklingsøkonomi: Fattigdom
- GHDP-506 Evaluering for udvikling
- GHDP-507 udviklingsfinansiering
- GHDP-598 Ledelsesanalyse og praksis I
- GHDP-599 Management Analysis & Practice II
Capstone Project
Capstone-projektet er kulminationen på den studerendes toårige arbejde og oplevelser i Georgetown. Det er en integreret del af kerneplanen, der er taget i løbet af det andet år af Global Human Development Programme, Management, Analysis & Practice in Development I & II (GHDP 598 & GHDP 599). GHDP 598 & 599 er designet til at give støtte og retning til studerende, der skriver deres Capstone-projekt. Arbejdet parvist er projektet designet til at give de studerende mulighed for at samle de viden og færdigheder, de har erhvervet gennem hele programmet, og anvende dem på en real-world-udfordring identificeret i fællesskab med en organisation, der arbejder på udviklingsområdet (klienten) . Klienten kan være en regering, donor agentur, NGO, forretning, fundament eller anden organisation, der arbejder i udvikling.
Summer Field Project
Siden etableringen af GHD-programmet i 2012 har eleverne brugt sommeren mellem deres to års studier som praktikanter på oversøiske feltsider i 10-12 uger med en række udviklingsorganisationer, herunder ngo'er, hjælpeagenturer, udviklingsrådgivningsselskaber, Sociale virksomheder, multinationale selskaber og fonde. I 2016 blev eleverne placeret med værtsbureauer i 15 lande i Afrika, Asien, Latinamerika og Mellemøsten. Deres opgaver varierede fra design af randomiseret kontrolforsøg (RCT) til evaluering af humanitære bistandsprogrammer til rådgivende roller i ministerier. Fra disse sommerfeltprojekter får eleverne praktisk erfaring inden for faglig udvikling samt mulighed for at øve og udvide det, de har lært i klasseværelset. Summer field projekter både uddybe den studerendes tekniske specialisering og lade dem reflektere over effektiv og etisk udviklingspraksis.
Summerfield-projekter er et væsentligt træk ved det globale menneskelige udviklingsprogram, og støttes af de studerendes regelmæssige kursusarbejde. For eksempel er kerneforløbet "Overvågning og evaluering af projekter og programmer", som alle studerende tager i andet semester i deres første år, designet til at forberede eleverne til deres sommerprojekter. I efterårssemesteret af deres andet år er plakater, der opsummerer sommerfeltprojekter, den første påkrævede opgave i kurset "Management Analysis & Practice", og elevoplevelser giver et grundlag for diskussion om de ledelsesmæssige og ledelsesmæssige udfordringer, som udviklingspraktikanter støder på under deres professionelle karriere. Studerende er også i stand til at trække på deres sommerfelt erfaring i papirer og rapporter indsendt til andre kurser, potentielt inklusiv Capstone projektet, der er et kerne krav til GHD Masters grad.
Finansiering af rejseudgifter og et beskedent stipendium ydes af GHD-programmet eller i visse tilfælde af værtsbureauer, hvor eleverne er placeret til sommeren.
Sikkerheds- og sikkerhedsprotokoller til rejser og arrangementer koordineres med OGS.
Praktikophold
Interning i Washington, DC, mens de er indskrevet i GHD-programmet, giver en uvurderlig mulighed for professionel vækst og udvidelse af elevernes faglige netværk. Studerende, som praktikant er i stand til at udvikle faglige færdigheder, forbedre deres CV, forfine deres karrieremål og bygge videre på erfaringer i akademiske kurser. GHD-studerende skal have mindst et praktikophold i løbet af deres studie, der bygger færdigheder og viden inden for deres specialisering. Hvis en studerende forfølger mere end et tematisk område eller et regionalt fokus, vil afdelingen afgøre, om mere end ét praktik er påkrævet for at dække alle aspekter af specialiseringen.
Praktikophold kan være:
- For et semester eller et år
- Med en organisation eller flere, afhængigt af en studerendes specialisering, tematisk fokus og regionale interesser
- Betalt eller ubetalt
GHD Internship organisationer har inkluderet:
- Redde børnene
- Relief International
- Den Interamerikanske Udviklingsbank
- De Forenede Nationers Fond
- Interaktion
- Solimar International
- DAI
- Center for katastrofefilantropi
- International Medical Corps
- Global integritet
- Mercy Corps
- Verdensbanken
- Handlingshjælp
- John Snow Inc.
- De Forenede Nationers Fond
- Amerikanske udenrigsministerium
- Asien-fonden
- Vital Voices
- Transparency International-USA
- TechnoServe
Specialiseringer og certifikatprogrammer
Et af styrkerne i det globale menneskelige udviklingsprogram er adgangen til kandidatniveau kurser på tværs af en bred vifte af gymnasier inden for Georgetown University. Vi giver mulighed for, at eleverne bruger nogle af deres valgfrie kurser til at erhverve en specialisering, mens de forfølger deres grad, hvilket kræver færdiggørelse af 9 point på et fokuseret emne som Global Health eller Education and Human Capital.
De mest populære specialiseringer er listet mere detaljeret i menuen. Der er også en række kursustilbud vedrørende køn, humanitær bistand, konflikt, videnskab og teknologi samt regionale studier.
Mange studerende vælger at bruge deres valgfag til at forfølge et mere formelt certifikat, der udbydes gennem andre Georgetown University-uddannelser i stedet for en specialisering.
Karriere Rådgivning
Karrierevejledning er en integreret del af hver elevs oplevelse. Målet med Master's Global Human Development er at give eleverne en fremragende udgangspunkt i udviklingspraksis og hjælpe dem med at tage de næste skridt hen imod en udfordrende og givende karriere efter eksamen. Gennem karriere rådgivning, mentorskab, færdigheder klinikker, møde med udviklings fagfolk og praktikophold, vil programmet udstyre de studerende med færdigheder, erfaringer og kontakter til at være forandringerne i udvikling i det 21. århundrede. Derudover tilbyder Skole for udenrigstjenestes Graduate Career Development Center et komplet udvalg af karriereydelser og værter karriere relaterede begivenheder.
Etik Retreat
Det Globale Menneskeudviklingsprogram er vært for en weekendcampus weekend i den første måned af programmet. Denne weekend er designet til at introducere en dialog mellem studentens kohorte, fakultet og medarbejdere om, hvilke etiske dilemmaer og situationer der kan opstå på området, og hvilke former for rammer der kan bruges til at løse dem.
Mange af vores studerende nævner Ethics Retreat som en bonding oplevelse, der sætter tonen for deres peer og fakultet interaktioner i løbet af det toårige program.
Udviklingspraksis arbejder for at forbedre menneskehedens tilstand over hele kloden og imødegå de etiske dilemmaer, der skyldes engagement i komplekse, livlige og ofte ustabile miljøer. Marion Jehane Abboud, GHD '17, og Kyle Goeckner-Wald, GHD '17, tilbragte weekenden med deres klassekammerater og fakultet, og tacklede disse spørgsmål og tilbud her deres tanker.
Indlæggelser
Læreplan
Curriculum
Undervisningen i global menneskelig udvikling er streng og omfattende; de centrale kurser dækker en række emner, herunder udviklingsøkonomi, politik og social forandring, programdesign og implementering, evaluering, kvantitative og kvalitative metoder, finansiering og ledelse. Studerende, der ønsker at tage en master i global menneskelig udvikling, skal gennemføre 16 kurser på tre point (i alt 48 point), et feltprojekt om sommeren og mindst ét praktikophold. Derudover vil de studerende deltage i færdighedsklinikker og workshops, deltage i højttalerarrangementer og arbejde med mentorer fra udviklingsmiljøet i Washington DC.
Studerende, der tager en Master of Global Human Development, vil sandsynligvis komme til at arbejde sammen med en eller flere af de mange Georgetown-enheder, der udforsker internationale udviklingsspørgsmål gennem forskning eller service.
Skolen for udenrigstjeneste
- Institut for studier af international migration
- Mortara Center for Internationale Studier
- Master of Science i udenrigstjeneste
Andetsteds på Georgetown University
- Berkley Center for Religion, fred og verdensanliggender
- Center for interkulturel uddannelse og udvikling
- Center for forskning i social retfærdighed, undervisning & Service
- Institut for jura, videnskab og global sikkerhed
- Institut for Reproduktiv Sundhed
- Det amerikansk-afghanske kvinderåd
- McDonough School of Business
Centrale kurser
- GHDP501 Economics of Development: vækst
- GHDP502 Politisk økonomi i international udvikling
- GHDP503 Kvantitative metoder til forskning og evaluering inden for udvikling
- GHDP504 Strategi, design og implementering
- GHDP505 Økonomi i udvikling: Fattigdom
- GHDP506 Evaluering med henblik på udvikling
- GHDP507 Finansiering af udvikling
- GHDP598 Ledelsesanalyse & Praksis I
- GHDP599 Ledelsesanalyse & Praksis II
Programundervisning
Mød os på vejen!
Besøg linket nedenfor for at se, hvor Georgetown School of Foreign Service vil være til efteråret