Introduktion
mester i det globale salg og marketing
Er du interesseret i de tværkulturelle udfordringer skabt af globaliseringen af ​​verdensøkonomien? Er du interesseret i at arbejde i eksportsektoren, eller ville du selv gerne gå til udlandet og leve et internationalt liv i det mindste for et par år? Østrigs eksport økonomi er lykkedes at sætte internationale standarder på mange områder, især i industrielle anlæg, maskiner og tekniske varer. Disse globale operationer generere en høj efterspørgsel efter velkvalificerede salg og marketing personale. Kandidatuddannelsen "Global Sales and Marketing" (GSM) træner dig til at udvikle og styre de fremtidige Sales, Sales Management og marketing aktiviteter for internationale virksomheder.
Sproget i undervisningen er engelsk.
Den "Tværkulturel ledelse og nye markeder center" er også beskæftiger sig med forskningsprojekter vedrørende tværkulturel ledelse.
Information
Grad: Master of Arts i Business (MA)
Varighed: 4 semestre (120 ECTS)
Årligt indtag: 35
Organisation: fuld tid (fra onsdag til lørdag, giver ekstra deltidsarbejde aktiviteter); deltid (fredag ​​eftermiddag og lørdag + en intensiv uge om året)
Adgangskrav: Afsluttet bachelor-eller kandidatuddannelse med økonomi og engelsk baggrund.
Anvendelse: Online ved 30 jun senest. Som ikke-europæiske deadline Citizen er 31 Marts!
Sprog undervisning: 100% engelsk
Indrejseprocedurer: Interview, Casestudie, test
Obligatorisk semester i udlandet: Mulighed for at studere på et af vores partner universiteter i løbet af 2. semester.
For de bedste studerende tilbyder vi også flere dobbelt grad muligheder.
Salg og salgsledelse
Du vil være i stand til at konceptualisere, evaluere, skub og styre strategiske salg beslutninger. Du vil forstå de mangfoldige lag af emnet "Salg" ud af perspektivet af fx innovation, tværkulturel ledelse, indkøb og udvikle logiske alternativer for proaktiv handling for dig selv.
B2B marketing
Du vil kunne udvikle og sætte skub strategisk markedsføring koncepter for investeringsgoder, herunder baggrunden udfordringer i tværkulturelle karakter.
Du vil erhverve et indgående kendskab til detaljerne i organisatorisk købsadfærd, og du vil være i stand til at tage Marketing-relaterede beslutninger på grundlag af dybtgående analyser.
Tværkulturelle Salg og Ledelse
Du vil få en dybtgående introduktion til kulturelle forskelle og ligheder i hele verden for at gøre dig i stand til at reagere på en professionel måde, når de står med udfordringer af denne art. Den obligatoriske semester i udlandet og ekskursioner vil give dig yderligere dybtgående tværkulturelle indsigt.
Praktiske færdigheder
Som en "University of Applied Sciences" program, vi forbinder en kompleks struktur af de videnskabelige baggrunde, der er nødvendige med øjeblikkelig anvendelse i det virkelige industrielle liv, især i EU som hjemmemarkedet og på de nye markeder.
Ledelse og lederskab færdigheder
Et specielt modul vil give dig chancen for at udvikle gode indsigt i ledelse og ledelsesmæssige udfordringer i en international jobprofil.
Specialisering
I 3. semester, tilbyder programmet en intensiv specialisering i både B2B-markedsføring og salg ledelse med henblik på at uddybe din viden på disse områder.
Den Geografisk fokus i programmet er på EU som "hjemmemarked", og på nye markeder.
Karriereprofiler
Forvaltningen af ​​de globale B2B og tjenestemarkeder behov entusiastiske salg orienterede lederskab personligheder som er i stand til at udvikle og sætte skub komplekse salgsprocesser til specifikke markeder og deres kulturer.
Grundlaget for alle, der er en dyb forståelse af organisatorisk købsadfærd und udviklingen og forvaltningen af ​​marketing- og salgskoncepter for komplekse kombinationer af produkter og serviceydelser til internationale markeder med tværkulturelle udfordringer.