Mester i vandforsyning, vandudledning og rationel brug og beskyttelse af vandressourcer
Georgian Technical University
Nøgleinformation
Campus placering
Tbilisi, Georgien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
2 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
GEL 5.500 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* Årlig undervisning for udenlandske studerende
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Program Mål
- Kandidatuddannelsen i vandforsyning, vandafladning og rationel brug og beskyttelse af vandressourcer giver sine kandidater med den efterspurgte viden og færdigheder på markedet for selvstændigt og frit at starte udviklingen af byggeri af vandforsyning og kloaksystemer og korrekt styre byggeprocessen i en Bæredygtig og sikker måde.
- Lær at give en rationel anvendelse og beskyttelse af vandressourcerne i den nuværende situation.
- Lær at løse komplekse ingeniørmæssige og miljømæssige problemer i byggeriet af forsynings- og kloaksystemer vand systemer.
- Lær at arbejde selvstændigt med projektet relaterede normative dokumentation og til at overføre en konstruktion objekt i udnyttelsen orienteret på kvalitet.
Program Beskrivelse
Programmet er udviklet efter ECTS-system, 1 kredit er lig med 27 timer, hvilket er ment som en kontakt samt uafhængige arbejdstimer. Fordelingen af kreditter repræsenteret i læseplanen. Fordelingen af kreditter repræsenteret i læseplanen. Fortsættelsen af programmet er 2 år (4 semestre) og dækker 120 studiepoeng (ECTS) Kernkurser - 75 studiepoeng og forskningselement - 45 studiepoeng.
Den første års læringsproces (to semestre 21-21 uger) er planlagt som følger: to uger, især i uge VII og XIV, der gives midtvejsundersøgelser, dvs. varigheden af læring og midtvejseksamen er 17 uger. I løbet af XVIII- og XXI-ugen fremlagde undersøgelser (hoved- og supplerende undersøgelser). I første semester af dette år lærer mester 5 kredit 1 fag, 7 credits 1 fag og 9 kredit 2 fag. I 2. semester Master lærer 5 kredit 2 fag, 7 kredit 1 emne, 8 credit 1 emne og kandidatforskningsprojekt / prospekt, som anslået 5 point.
Den anden års læringsproces i 3. semester Master lærer 5 kredit 1 emne, 7 kredit 1 emne, 8 credits 1 emne og Forskning / eksperimentelle komponent, som skønnet 10 point. I fjerde semester afslutter master kandidatopgaven. Kandidatafhandlingens færdiggørelse og præsentation omfatter 30 studiepoeng.
Program Forudsætninger
Studierettighederne på kandidatuddannelsen har ret til en person, der har mindst en bachelorgrad eller tilsvarende akademisk grad og har engelsk viden på niveau B2.2, der skal godkendes af et passende certifikat fra institution med speciel akkreditering eller tests udført af universitetet i testning Center of University. Person vil blive indskrevet i henhold til resultaterne af Graduate Record Examination (baseret på Graduate Record undersøgelser og prøvninger speciale indsendt på engelsk). Prøver prøver vil blive opført på webstedet for Department of Education af GTU mindst en måned før eksamenens start http://gtu.ge/study/index.php. Adgang til kandidatuddannelsen uden bestået eksamen kan oprettes af Undervisningsministeriet.
Læringsresultater / kompetencer
Viden og forståelse
- Har en dybdegående og systematisk viden inden for konstruktion og design.
- Har evner til korrekt at identificere og vurdere risikofaktorer i design, opførelse og vedligeholdelse af vandforsyning og vandafledningssystemer.
- Har færdigheder til at give rationel brug og beskyttelse af vandressourcer
- Har en færdighed til at forstå, hvordan man løser problemer, der måtte opstå i forbindelse med konstruktion og projektering af vandforsyning og vandafledningssystemer.
- Har viden om at forstå en nødvendighed for at gøre teknisk øgede organisatoriske -økonomiske beslutninger, der er nødvendige for at løse de eksisterende problemer.
- Har færdigheder og ekspertise til korrekt udførelse af forberedende byggearbejder og styring af byggesystemer til vandforsyning og vandafledningssystemer.
- Har færdigheder og viden til selvstændigt at analysere forholdene i de operationelle vandforsynings- og vandafladningssystemer og om nødvendigt at udvikle og gennemføre deres forstærknings- og genopbygningsarbejder.
- Har en grundlæggende og systematisk viden om byggestandarder og -regler og komplekse spørgsmål i forbindelse med teknologiske processer under konstruktion.
Anvende viden
- Har evnen til at finde originale måder til løsning af komplekst problem i byggeprocessen.
- Kunne selvstændigt planlægge eksperimenter og analysedata ved hjælp af de nyeste metoder og tilgange.
- Har evne til at arbejde efter krav selvstændigt konstruere vandforsyning og kloaksystemer.
- Har evne til rationel brug og beskyttelse af vandressourcer
- Har evnen til at designe vandforsynings- og kloaksystemer og tilvejebringe teknologiske processer på en bæredygtig og pålidelig måde
- Kan tilbyde opførelse af vandforsynings- og kloaksystemer ved hjælp af moderne konstruktionsteknikker og teknologier.
Gør domme
- Kunne søge kompleks og ufuldstændig information fra forskningslitteratur og internet At drage konklusioner ud fra den kritiske analyse.
- Kunne korrekt forstå og vurdere risikofaktorer såvel som at træffe beslutninger baseret på den kritiske analyse i design, konstruktion og drift af vandforsyning og vandafledningssystemer.
Kommunikationsegenskaber
- Kunne kommunikere konklusioner, argumentation og forskningsmetoder med akademiet og fagmiljøet.
- Kunne selvstændigt give information relateret til de eksisterende problemer, ideer og løsningsformer skriftligt (detaljeret rapport) og verbalt til akademiet og fagfolk, når det er nødvendigt at anvende ikt-værktøjer.
- Har evnen til at deltage i diskussioner med sektorspecialister. Kunne kommunikere, klart og i detaljer, hans / hendes konklusioner og anvendte forskningsmetoder.
Læringsevner
- Har evne til strategisk at planlægge sit studie og foretage omfattende evalueringer.
- Kunne studere selvstændigt og fortsætte med at studere på et senere tidspunkt ved anvendelse af den opnåede viden.
- Kunne kritisk vurdere hans / hendes viden og videreudvikle faglige færdigheder.
Værdier
- Evne til at evaluere hans / hendes og andres holdninger til værdier og bidrage til introduktion af nye værdier.
- En kandidat har evnen til at handle i overensstemmelse med de grundlæggende etiske love.
- Har evnen til at respektere økologiske systemer og påtage sig ansvar med hensyn til miljøbeskyttelse.
- Kunne følge faglige værdier (ærlighed, borgerbevidsthed og aktivisme, nøjagtighed, punktlighed, objektivitet osv.).
- Deltager i introduktion af nye værdier med det formål at sikre offentlig sikkerhed, sundhed og velfærd.
Former og metoder til opnåelse af læringsresultater
Foredrag
Seminarium (arbejder i gruppen)
Praktiske klasser
Laboratorieklasser
Forskning Component
Høringer
praksis
Uafhængigt arbejde
Speciale Undervisningsmetoder under studieprocessen anvendes følgende metoder til at studere kursets specifikationer, som er angivet i kursusplanerne;
- Samarbejdsarbejde ; Brug af denne metode indebærer at dele elever i separate grupper og give hver gruppe sin egen opgave. Gruppemedlemmerne arbejder individuelt på deres emner og deler deres meninger med resten af gruppen. Ifølge det fremkaldte problem er det muligt at flytte funktionerne blandt gruppemedlemmerne i denne proces. Denne strategi sikrer elevernes maksimale engagement i læringsprocessen.
- Demonstrationsmetode indebærer at fremlægge information ved hjælp af visuelle hjælpemidler. Det er ret effektivt at nå det ønskede resultat. Det er ofte tilrådeligt at præsentere materialet samtidigt gennem lyd og visuelle midler. Materialet kan præsenteres både af en lærer og en studerende. Denne metode hjælper os med at gøre forskellige trin for at opfatte undervisningsmaterialet mere indlysende, angive hvilke trin de studerende skal tage selvstændigt; Samtidig viser denne strategi visuelt essensen af et problem / problem. Demonstration kan være meget enkel.
- Verbal eller oral metode omfatter en foredrag, fortælling, samtale mv. Under processen formidler læreren, forklarer materialet verbalt, og eleverne opfatter og lærer det ved at forstå og memorere.
- Skriftlig metode indebærer følgende former for aktivitet: kopiering, noter, komponering af afhandlinger, skriftlige essays mv.
- Laboratoriemetode indebærer følgende former for aktivitet: gennemførelse af eksperimenter, visning af videomaterialer mv.
- Praktiske metoder forener alle undervisningsformer, som stimulerer til at udvikle praktiske færdigheder hos studerende. I dette tilfælde udfører en elev selvstændigt forskellige former for aktivitet på baggrund af den opnåede viden, fx feltstudie, undervisningspraksis, feltarbejde mv.
- Forklarende metode er baseret på at diskutere et givet problem. I processen med at forklare materialet giver læreren konkrete eksempler, hvis detaljerede analyse er lavet inden for rammerne af det givne emne.
- Fremstillingspraksis
- Design og præsentation af et projekt. Ved udformning af et projekt anvender en studerende den viden og de færdigheder han har erhvervet til at løse et problem. Undervisning ved at designe projekter øger elevernes motivation og ansvar. Arbejde med et projekt involverer stadier af planlægning, forskning, praktisk aktivitet og præsentation af resultaterne i henhold til det valgte problem. Projektet anses for at være gennemført, hvis resultaterne fremlægges tydeligt, overbevisende og korrekt. Den kan udføres individuelt, parvis eller i grupper; Også inden for rammerne af et eller flere fag (integration af fag); Efter afslutningen er projektet præsenteret for et stort publikum.
Beskæftigelsesområdet
Viden erhvervet af kandidater fra programmet kan med succes arbejde i sådanne vandforsynings- og spildevandsanlæg, som "Georgian Water and Power Company" og "Georgian United Water Supply Company", "industrielle og kommercielle virksomheder, civile organisationer, offentlige myndigheder, rådgivning Firmaer og agenturer, internationale organisationer, energiselskaber, i tilsvarende ministerier og deres tilknyttede agenturer Tilsyn og arkitektur Tjeneste i kommunen; Bygningsbureauer, kommunale elforsyningstjenester, vandforsyningsagenturer, regionale, kommunale og nationale kloakorganisationer og andre organisationer.
Om skolen
Spørgsmål
Lignende kurser
SINReM - International Master of Science i bæredygtig og innovativ forvaltning af naturressourcer
- Freiberg, Tyskland
- Ghent, Belgien + 5 Mere
International Master of Science i bæredygtig og innovativ naturressourceforvaltning
- Ghent, Belgien
Master grad i miljø, landbrug og ressourceforvaltning (INTER-EnAgro)
- Zagreb, Kroatien