MSc i økonomi og business - Specialisering i Marketing

Generelt

Program beskrivelse

MSc i økonomi og forretning - specialisering i marketing

Et top-notch særpræg program for at forberede dig til fremtidige markedsføringsudfordringer

Vores særprægede Marketing program giver dig de nyeste indsigter og nyeste teknikker inden for økonomi og markedsføring. Det er bevisbaseret og dækker alt fra målmarkedsvalg, segmentering og positionering til kvantificering af marketing effektivitet. I en alder, hvor ansvarlighed er vigtig, og hvor din evne til at bruge data og din fleksibilitet til at bruge nye medier til at nå forbrugerne er afgørende, vil opnå en marketing grad hos ESE sætte dig foran andre kandidater.

I flere kurser og valgfag adresserer du marketingproblemer i teori og praksis til forberedelse af de udfordrende interaktive seminarer. Emnerne varierer fra branding til marketinganalyse, innovation, neuromarketing og global marketingstrategi. En speciale afslutter programmet: dit forgrund til en succesrig karriere.

Vær på forkant med en markedsrevolution

Markedsafdelingen for Erasmus School of Economics er uden tvivl den øverste marketing science group i Europa (ved alle foranstaltninger). Afdelingen har uddannet mere nuværende og tidligere øverste ledere end nogen anden marketinggruppe i Holland på grund af den intellektuelle rigor og den praktiske oplevelse, du får i løbet af programmet. Det er her du starter.

Karriere

Efter eksamen har du et bredt sæt muligheder for at starte din karriere. Kandidater arbejder i forskellige industrier og lande. Vores læseplan er designet til at udvikle ekspertise på tre nøgleområder: produkt

Eksempler på multinationale virksomheder, der typisk ansætter vores kandidater:

  • produkt / brand manager i en række brancher (f.eks: Philips, Unilever, Nestlé, Pfizer, IBM, Microsoft)
  • marketinganalyseekspert eller markedsundersøgelse i konsulentfirmaer (f.eks. McKinsey, BCG, VODW) og i multinationale virksomheder (f.eks. Google, KPN)
  • salg
  • en startende iværksætter, der udvikler nye produkter, der imødekommer forbrugernes behov
"Det er her, den næste generation af marketingfolk er uddannet"

Curriculum

Master's specialisering i marketing består af kernekurser, seminarer, valgfag og en speciale, der er fordelt over fem blokke på otte uger.

Tre kernekurser på 4 credits hver introducerer dig for en bred vifte af emner, der er essentielle for at blive en allround marketeer, og som giver en solid baggrund for seminarerne.

Seminarer er den vigtigste komponent i mesters specialisering. For disse intensive kurser er aktiv deltagelse og stærkt engagement en forudsætning. Studerende forventes at præsentere uddrag af litteratur eller case-applikationer, stille spørgsmål, udtrykke tvivl og dele ideer i klassediskussioner. Seminaret i blok 2 (12 point) involverer et simuleringsspil for markedsføringsstrategi for at lære studerende om markedsundersøgelser og dets forbindelse med beslutningstagning om markedsføringsstrategi.

I blok 3 kan du vælge et seminar, som du kan lide for at specialisere dig i et emne af din interesse (f.eks. Marketinganalyse, global marketing).

I blok 4 vælger studerende to valgfag (4 point) undervist af marketingafdelingen og et andet kursus i økonomi og erhvervsuddannelse (4 point).

Erasmus Research

Mens du er nødt til at starte begyndelsen af december, er de sidste to blokke af programmet specielt dedikeret til kandidatafhandlingen. Specialet er skrevet individuelt under nøje vejledning af en af vores akademiske medarbejdere.

Udtalelser

Paul Standaart

'Denne undersøgelse gav mig det bedst mulige forberedelse til at arbejde på marketingområdet'

Marketing på Erasmus School of Economics

Masterprogrammet Marketing på Erasmus School of Economics gav mig et solidt grundlag af viden om forskellige aspekter af marketingområdet. Kombinationen af teori og modeller kombineret med praktiske sager gav mig meget nyttig indsigt i marketingområdet. Det hjalp mig virkelig at anvende teoretisk viden i praksis. Denne praktiske erfaring forberedte mig meget godt på mit nuværende job. Især kurset Salg og kontostyring var tungt med at få erfaring og var direkte hjælpsom som arbejde som junior marketingmedarbejder i en stor international virksomhed.

Udvidelse af dine studier

Ved siden af den officielle studieplan forening, tilbyder MaEUR en bred vifte af aktiviteter for at udvikle dine sociale og bløde færdigheder yderligere. Jeg var en del af det udvalg, der organiserede det internationale forskningsprojekt, hvor vi rejste til Dublin, London, München og Berlin med en gruppe studerende, mens vi forskede for et investeringsselskab.

I løbet af denne oplevelse tjente jeg bestemt på den viden, som mesteren lærte mig. Imidlertid er enhver forskning forskellig, og du skal altid justere for at få de bedste resultater. Dette blev meget klart, når vi var nødt til at styre alle interessenters forventninger og deres interesser. Oplevelsen var yderst relevant og hjalp mig også i min karriere. Fordi jeg var så inspireret af dette projekt, tilbragte jeg mit sidste år på Marketing Master som præsident for MaEUR. Denne oplevelse udvides bestemt min horisont, og jeg lærte endnu mere!

Karriere

I øjeblikket er jeg National Account Manager hos Beiersdorf. Det er en salgsposition, så jeg er ansvarlig for at skabe nye forretningsmuligheder og bygge fundament for fremtidige samarbejder for Beiersdorf. Mit job kræver, at jeg holder tæt kontakt med købere af flere store konti og for at se, hvordan vi kan vokse virksomhederne sammen i gensidigt fordelagtige tilbud. Før mit nuværende job arbejdede jeg på Mondelez International, hvor jeg udførte flere marketingroller; i mit sidste job hos Mondelez var jeg ansvarlig for markedsføringen af Côte d'Or-tabletter i hele Benelux. Dette omfattede oprettelse af nye marketingplaner, analyse af markedet og porteføljen og til at omsætte strategi til 360 ° aktivering.

Lidia Lüttin

"Denne mester gjorde det muligt for mig at tænke praktisk og se hvilke problemer reelle marketingfolk står over for."

Hvorfor vælge marketing

Efter min erfaring har du virkelig brug for at lære at arbejde med data, hvis du vil blive marketingmedarbejder for et tech-brand. Udover den kreative del er en masse marketing nu baseret på data, så du skal være i stand til at læse, analysere og fortolke numrene og lave en plan baseret på det. Oprindeligt ser marketing ud til at koste penge, men med data kan du bevise et positivt afkast af investeringen. Så hvis du er interesseret i data, er marketing et meget interessant undersøgelsesvalg.

Marketing på Erasmus School of Economics

Hvad jeg kunne lide ved at studere Marketing ved Erasmus School of Economics er, at vi havde mange sager om virksomheder i den virkelige verden. Dette gjorde det muligt for mig at tænke praktisk og se, hvilke problemer reelle marketingfolk står overfor. Jeg sagde før, at det er vigtigt at kunne håndtere data, så dette understreges også i undersøgelsen sammen med markedsføringsundersøgelser. Jeg har aldrig set statistik før, men efter programmet kan jeg nu godt lide den. Jeg tror, at disse to elementer er de vigtigste egenskaber og stærke punkter i ESE's marketingprogram.

Der er desuden mange internationale studerende, og gruppen er ikke for stor. Jeg gjorde mine bachelorer i Tyskland, hvor vi havde klasser på 800 mennesker, mens jeg på ESE faktisk kendte alle i mit år. Det var også altid muligt at tale med professorer og diskutere emner med dem, hvilket gjorde oplevelsen personlig.

Hvordan min undersøgelse har hjulpet mig i min karriere

I øjeblikket er jeg Chief Marketing Officer for Bynder. Bynder er ikke rigtig godt kendt blandt studerende endnu, men vi arbejder på det! Bynder udvikler software, der giver marketingfolk mulighed for at oprette, finde og bruge deres marketingkonference. Da jeg tiltrådte Bynder efter mine studier, var det stadig en teknisk opstart med kun 5 ansatte, og jeg var den første marketingmedarbejder. Nu er Bynder i opskalering og har allerede over 200 ansatte. Jeg er ansvarlig for en marketingafdeling på 22 personer, der er travlt med at skabe kundeemner, promoveringer, brand building osv. Det er et rigtig godt job! Vores kunder er brandledere og marketingfolk for andre virksomheder, så jeg har virkelig brug for at vide, hvordan en marketingmedarbejder synes. Mesteren forberedte mig bestemt godt på dette!

Paul Schuilwerve

'Denne mester gav en solid fodring, som jeg har haft gavn af under min karriere'

Hvorfor vælge marketing

Som marketingmedarbejder skal du som en indre værdi have behovet for at placere kundecentret. Dette er vigtigt i enhver marketingkarriere, hvad enten det drejer sig om forbrugs-, kapitalgoder eller servicebranchen. Dette kræver færdigheder inden for områder som marketingundersøgelse, ledelse og strategi. For at være vellykket skal marketingmedarbejderen være en god kommunikator, teamspiller og effektiv i samarbejde med andre interessenter i en organisation.

Marketing på Erasmus School of Economics

Kandidatgraden i erhvervsøkonomi med en specialisering i marketing har været meget nyttig i min karriere. Det har givet et solidt grundlag, som jeg har nydt godt af i løbet af min karriere. I mit daglige arbejde bliver forskellige elementer i programmet stadig brugt. Dette har været en fordel ved at opbygge vores klientvirksomhed, foretage vurderinger og beslutninger om risici og fordele. Jeg fortsætter med at finde markedsføring for at være inspirerende og finde opfyldelse, når kunderne er tilfredse med de produkter og tjenester, vi er i stand til at levere. At have kundecenteret i uanset hvilken forretning vi er i forbliver et grundlæggende princip.

Hvordan min undersøgelse har hjulpet mig i min karriere

Når jeg ser tilbage, var CBV Michigan MBA Summer Course sandsynligvis en oplevelse, der havde en betydelig indflydelse på de karrieretrin, som jeg gjorde. Under udvekslingsprogrammet ved Michigan State University blev der foretaget firmabesøg til sponsorer af programmet, såsom Proctor

I løbet af min karriere har jeg altid holdt en lidenskab for markedsføring og reklame, og dette har hjulpet med at opbygge en stærk franchise med høj kvalitet marked anerkendelse for banken. Præmier, der blev vundet i denne periode inkluderede en række gange Bedste Varebank. Min marketingbaggrund har også været et vigtigt aktiv i bestyrelsesposterne for virksomheder som Singapore Flyer, International Chamber of Commerce Netherlands, Holland Council for Trade Promotion (NCH) og Fenedex.


Koste

  • € 2.060 EEA / EU-studerende *
  • € 14.700 studerende uden for EØS / EU *

Dette er det lovpligtige studiegebyr for hollandske studerende, studerende fra et andet land inden for Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (EØS), Den Europæiske Union (EU), Schweiz og Surinam, der opfylder de lovbestemte betingelser.

** Dette er det institutionelle studieafgift for studerende, for hvem det lovpligtige studiegebyr ikke gælder. Du skal betale institutionens gebyr, hvis du:

  • har ikke en EU-, EØS-, Schweizisk eller Surinamisk nationalitet
  • har afsluttet et hollandsk program og ønsker at følge et andet program på samme niveau
Senest opdateret September 2019

Om skolen

Based in Rotterdam, the economic and logistics centre of Europe, Erasmus School of Economics is one of the world’s leading academic institutions. The school has a long-standing tradition of high-quali ... Læs mere

Based in Rotterdam, the economic and logistics centre of Europe, Erasmus School of Economics is one of the world’s leading academic institutions. The school has a long-standing tradition of high-quality education and research. Minimer