Msc i e-business og digital markedsføring
International Hellenic University (IHU)
Nøgleinformation
Vælg placering
Campus placering
Thessaloniki, Grækenland
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
Blandet, Fjernundervisning, På campus
Varighed
18 - 30 Måneder
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
03 Jun 2024
Tidligste startdato
Oct 2024
Introduktion
Iværksætterfærdigheder, når de kombineres med dyb teknisk viden kan føre til produktion af innovative ideer i den globale konkurrence e-Business miljø. Denne nye postgraduate kursus sigter på at give en afbalanceret og veldesignede uddannelse i både principperne for software og telekommunikation i e-business-praksis samt de væsentlige ledelsesmæssige, marketing og finansiering færdigheder i at opstart og med held køre en e- Business. Den 14-måneders kursus vil appellere til kandidater, der forfølger en karriere i en række iværksættervirksomheder, ledelsesmæssige og marketing positioner i IKT eller lignende IT-orienterede domæne i emergente kreative økonomi. Pensum indeholder en kombination af teoretisk viden og praktiske færdigheder med fokus på e-Business / e-handel og de underliggende teknologier:
- Projektledelse, ledelse og teamwork
- Ledelse og markedsføring
- Iværksætterevner og viden er nødvendig for at udvikle nystartede virksomheder
- Vigtige færdigheder på strategiske beslutninger, om innovation og teknologi ledelse,
- Væsentlige kommunikationsevner
- Motion praksisorienteret undervisning baseret på casestudier og virkelige eksempler
- Færdigheder i forbindelse med dataanalyse og evaluering
- Planlægning og tidsstyring
Kandidatuddannelsen i e-Business og Digital Marketing program fremmer læring og undervisning kendetegnet ved en mangfoldighed af ressourcer og undervisning stilarter og teknikker, der anerkender, at universitetet opererer i et stadigt skiftende miljø. Undervisnings- og læringsmetoder bør bidrage til udviklingen af disse færdigheder, ved at tilskynde ikke blot evnen til abstrakt tænkning, men også de studerendes kapacitet til uafhængige og selvstændige motiverede læring, problemløsning færdigheder, og nogle af de kundskaber og færdigheder, der er fælles for beskæftigelse i mange områder.
Dette program er designet for dimittender telekommunikation, informatik / datalogi og Elektroteknik, men også for naturvidenskab og Økonomi- og Erhvervsministeriet departementer, med en stærk baggrund inden for ikt og en stærk motivation til at forfølge en karriere i Kommunikation og Cyber Security relaterede domæner .
Strukturen
Kandidatuddannelsen i e-Business og Digital Marketing (fuld tid) er en 14-måneders-program undervises over tre termer. Forelæsninger hovedsagelig foregår på hverdagsaftener. Den findes også i deltid tilstand i løbet af 26 måneder for dem, der ikke kan forpligte sig til en fuldtids-program, enten til arbejde eller andre årsager.
Ved ankomsten til IHU alle studerende deltage grundkurser i Java og SQL, der sigter mod at bringe alle indkommende studerende til det samme niveau med hensyn til nogle af kendskab til programmering, der er påkrævet. I den første periode, er alle studerende skal følge fem (5) obligatoriske centrale kurser. I løbet af andet semester, alle studerende følger yderligere tre (3) krævede kurser kombineret med to (2) valgfrie kurser. Endelig i den tredje periode, arbejdet udelukkende dedikeret til Master afhandling.
Ansøgningsfrister
Den IHU opererer på en rullende indlæggelser grundlag, i to (2) ansøgningsrunder.
- Ansøgningsrunde 1 skæringsdato 15. juni 2015 - ansøgningsrunde 2 skæringsdato: Oktober 16, 2015 Det betyder, at kandidaterne ansøge om og er optaget til vores programmer hele året rundt, indtil udgangen af den 1. runde (juni 15 ). Runde 2 ansøgninger vil blive behandlet i overensstemmelse med tilgængeligheden af steder i programmet efter runde 1.
Vi foreslår dog, at du anvender så tidligt som muligt for at sikre en hurtig reaktion og sted tilgængelighed.
Indlæggelser
Læreplan
1. semesters kernekurser
- IKT-ledelse
- Digital Marketing
- Web Analytics
- Data Science for Business: Teori og praksis
- IKT Essentials
2. semesters kernekurser
- Digital Entrepreneurship: Udvikling og finansiering af en e-business
- Social Media og Online Community Management
- Digitale organisationer: e-handel og e-forvaltning
Valgfaget
I løbet af andet semester skræddersyr eleverne deres program yderligere ved at vælge valgfag. Valget af valgfag skal udgøre 12 ECTS (2 fag). Nogle af de valgfrie kurser udbydes muligvis ikke i et bestemt år, afhængigt af elevernes efterspørgsel.
- Big Data og Cloud Computing
- Digital Business Strategy
- Data Mining
- Menneskelig computerinteraktion, design og brugeroplevelse
- Markedsanalyse og analyse
- Rådgivningsprojekt
Deltidsansatte deltager i følgende kurser i løbet af de to (2) års studier: 1. år Semester 1: ICT Management, ICT Essentials | Term 2: Digital Entrepreneurship: Udvikling og finansiering af en e-business, Social Media and Online Community Management, Digital Organisation: eCommerce and eGovernment 2nd Year Term 1: Digital Marketing, Web Analytics, Data Science for Business: Theory and Practice | Termin 2: To (2) valgfag | Termin 3: Afhandling
Afhandlingen
I løbet af tredje semester arbejder de studerende på deres kandidatafhandlingsprojekt, hvis tematiske område er relevant for deres studieprogram og deres interesser. Afhandlingen giver en god mulighed for at anvende teori og begreber lært i forskellige kurser til et e-business problem eller udfordring i den virkelige verden. Studerende vejledes gennem deres projekter af et medlem af det akademiske fakultet og de akademiske assistenter. Efter aflevering af afhandlingen præsenterer de studerende deres projekter for klassekammerater og fakultetet ved en særlig begivenhed.
Stipendier og finansiering
School of Science & Technology tilbyder flere stipendier til de programmer, den tilbyder, og dækker en betydelig del af gebyrerne. Disse stipendier er konkurrencedygtige. Tildelingskriterier omfatter kvaliteten af den første grad, kandidatens bachelorkarakterer, hans/hendes beherskelse af det engelske sprog og overordnede profil. Kandidater til stipendier skal inkludere et separat brev med deres ansøgningsdokumenter, hvori de anmoder om at komme i betragtning til et stipendium, med angivelse af grundene til, hvorfor de mener, de er kvalificerede.
Karrieremuligheder
På et marked i hastig udvikling kræver startups, men også etablerede IKT-virksomheder eksperter med en dyb forståelse af både teknologiske og forretningsmæssige aspekter af iværksætteri. Kandidater fra MSc i e-Business og Digital Marketing-programmet kan spille en central rolle i væksten og internationaliseringen af stort set enhver virksomhed eller organisation, og hjælper med at bygge bro mellem teknologi og forretning ved at udnytte deres viden i de nye forretningsmodeller, nye teknologier og styring og udnyttelse af innovation. Derfor er et væld af beskæftigelsesmuligheder forudset for kandidater fra dette program. Vejledende omfatter de:
- IKT-virksomheder
- Nye teknologistartups
- Multinationale selskaber og små og mellemstore virksomheder (SMV'er)
- e-handel og sundhedssoftwarevirksomheder
- Mobilnetværksudbydere og bredbåndsinternetudbydere
- Sensornetværk og telematikvirksomheder
- Venturekapital og hedgefonde
- Konsulentvirksomheder
Ud over tekniske færdigheder opnået gennem studier, drager vores studerende fordel af universitetets fremragende karrierekontor for at opnå væsentlige bløde færdigheder (f.eks. kommunikationsevner, samtaleforberedelse, CV-skrivning osv.) for bedre at forberede sig på arbejdsmarkedet.