Program for musikalsk kunst
University of Ljubljana
Nøgleinformation
Campus placering
Ljubljana, Slovenien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
2 år
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
EUR 15.000 / per year
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Introduktion
Musical Arts Programmet er primært dedikeret til fremtidige solister, kammer- og/eller orkestermusikere, komponister og dirigenter. Studerende kan vælge mellem de seksogtyve hovedstudier. Den primære studieretning undervises i form af intense individuelle lektioner i to timer om ugen.
University of Ljubljana Academy of Music byder på mange muligheder for optræden: Der er mere end 150 studerende opførte koncerter og begivenheder årligt. Sloveniens fineste orkestre deltager i Tutti-koncertabonnementsserien arrangeret af Akademiet: det slovenske filharmoniske orkester, radio- og tv-symfoniorkestret, orkestret for det slovenske nationalteater Opera & Ballet, Ljubljana-orkestret og det slovenske nationale opera-teater Maribors symfoniorkester . Gennem Tutti-serien udvælges mere end tyve studerende om året ved audition, til at optræde med disse elite-nationale orkestre som solister. Orkestrene opfører også stykker af kompositionsstuderende og tilbyder øvelsesmuligheder for dirigentstuderende. I samme serie optræder også Akademiets Symfoniorkester, Strygeorkester, Blæseorkester, Big Band, Kammer- og Damekor. Solo e da Camera-abonnementsserien præsenterer Akademiets bedste solister, kammergrupper og ensembler til at optræde i mange Akademikoncerter som en del af planlagte koncertprogrammer. UL Musikhøjskoles henvisningsservice sørger for koncerter for studerende som solister eller i kammergrupper og ensembler.
UL Academy of Music er internationalt kendt og anerkendt for at repræsentere de højeste musikalske værdier og i overensstemmelse med den højeste standard for musikuddannelse ved at tilbyde innovative individuelle og gruppeprogrammer. Vi forestiller os mange internationale samarbejder og turnéer i Europa og globalt som fremtidens vigtigste drivkraft, og vi fortsætter med at tilskynde musik til at åbne dialoger og opbygge stærke forbindelser med vores partnere.
Indlæggelser
Læreplan
- Arrangering for små ensembler til alle hovedstudier undtagen: cembalo
- Arrangering for store ensembler 1 og 2 kun til hovedstudier: komposition og musikteori, orkesterledelse, korledelse, sakral musik
- Big band 1 og 2 kun til hovedstudier: klaver, guitar, kontrabas, percussioninstrumenter, trompet, trombone, saxofon
- Combo 1 og 2 kun for hovedstudier: klaver, guitar, kontrabas, percussioninstrumenter, trompet, trombone, saxofon, fløjte, klarinet, violin
- Cembalo B kun til hovedstudier: klaver, orgel, blokfløjte, hellig musik
- Redaktionelle teknikker 1 for alle hovedstudier undtagen: cembalo
- Elektroakustisk musik kun til hovedstudier: komposition og musikteori
- Filmmusik kun til hovedstudiet: komposition og musikteori
- Filmmusik og målrettet musik til alle hovedstudier undtagen: komposition og musikteori og cembalo
- Musik og teknologi for alle hovedstudier undtagen: cembalo
- Musikjournalistik 1 for alle hovedstudier undtagen: cembalo
- Musics of the World: Anthropology of Music for alle hovedstudier undtagen: cembalo
- Gregorian Chant - Udvalgte kapitler kun til hovedstudium af hellig musik
- Historisk oplyst præstation 1 og 2 for alle hovedstudier undtagen: cembalo, blokfløjte
- Historisk informeret præstation M1 og M2 for alle hovedstudier undtagen: orgel, cembalo, blokfløjte, hellig musik
- Instrument eller sang med jazzimprovisation 1 og 2: for alle hovedstudier undtagen: komposition og musikteori, orkesterledelse, korledelse i hellig musik
- Instrumentering 1: kun til hovedstudium i hellig musik
- Kunstsangfortolkning for sangere og pianister kun til hovedstudier: sang, klaver
- Udvalgte kapitler fra Musikhistorien til alle hovedstudier undtagen: cembalo
- Jazz Harmony A1 og A2 kun til hovedstudier: komposition og musikteori, orkesterledelse og korledelse
- Jazz Harmony B1 for alle hovedstudier undtagen: komposition og musikteori, orkesterledelse, korledelse, cembalo i hellig musik
- Klaver M1A og M1B kun til hovedstudier: komposition og musikteori, sang, orgel, hellig musik
- Klaver M1C kun til hovedstudier: komposition og musikteori i sang
- Klaver M2A kun til hovedstudier: orkesterledelse, korledelse, hellig musik
- Kammermusik M1 og M2 for alle hovedstudier undtagen: komposition og musikteori, orkesterledelse, korledelse og hellig musik
- Kammermusik med Basso Continuo M1 til alle hovedstudier undtagen: komposition og musikteori, orkesterledelse, korledelse, orgel, cembalo, blokfløjte, hellig musik.
- Kammermusik med Basso Continuo M2 til alle hovedstudier undtagen: komposition og musikteori, orkesterledelse og korledelse
- Kammerstrygeorkester M1 og M2 kun til hovedstudier: violin, cello, bratsch, kontrabas
- Komponere musik til medier kun til hovedstudiet: komposition og musikteori
- 20. århundrede og 21. århundrede kompositionsteknikker for alle hovedstudier undtagen: cembalo
- Gentagelse af vokal-instrumentalværk 1 og 2 kun for hovedstudier: orkesterledelse og korledelse
- Lute 1 og 2 kun for hovedstudiet: guitar
- Multimedie 1 og 2 kun for hovedstudiet: komposition og musikteori
- Orgel A1 og A2: kun til hovedstudium af hellig musik (modul korledelse)
- Orkesterkunstnerisk projekt for alle hovedstudier undtagen: komposition og musikteori, orkesterledelse og korledelse
- Pædagogik og anddragologi for alle hovedstudier undtagen: komposition og musikteori, orkesterledelse, korledelse og hellig musik
- Pædagogik og Androgik 1 og 2 kun for hovedstudier: komposition og musikteori, orkesterledelse, korledelse og hellig musik
- Avancerede rytmiske studier for alle hovedstudier undtagen: cembalo
- Audition Forberedelse til buede strygere kun til hovedstudier: violin, cello, bratsch, kontrabas
- Psykologi for alle hovedstudier undtagen: komposition og musikteori, orkesterledelse, korledelse, hellig musik
- Psykologi 1 og 2 kun for hovedstudier: komposition og musikteori, orkesterledelse, korledelse i hellig musik
- Musikpsykologi for alle hovedstudier undtagen: cembalo
- Scenedesign af dele kun til hovedstudiet: sang
- Polyfoniens semiologi kun for hovedstudier: komposition og musikteori, orkesterledelse, korledelse, blokfløjte, cembalo, guitar,
- Semiologi af polyfoni og tablaturer for alle hovedstudier undtagen hellig musik
- Musiksociologi for alle hovedstudier undtagen: cembalo
- Solfeggio M for alle hovedstudier undtagen: cembalo
- Relaterede strengeinstrumenter M1 og M2 kun til hovedstudier: violin, bratsch, cello, kontrabas
- Relaterede blæse- og træinstrumenter M1 og M2 kun til hovedstudier: fløjte, obo, klarinet, fagot, saxofon, horn, trompet, trombone, tuba og relaterede instrumenter
- Kammermusikkunstnerisk projekt for alle hovedstudier undtagen: komposition og musikteori, orkesterledelse og korledelse
- Ensembleledelse (grundlæggende for dirigering) for alle hovedstudier undtagen: orkesterledelse, korledelse og hellig musik
- Kor M1 og M2: for alle hovedstudier undtagen: hellig musik (modulkorledelse)
Programresultat
Formålet med programmet er at forberede kandidaterne til at arbejde inden for deres hovedstudie¬ som udøvende kunstnere (instrumentalsolister, kammermusikere, orkestermusikere, sangsolister, korsangere, musikere dedikeret til hellig musik, dirigenter og komponister ). Efter endt uddannelse vil kandidaterne være konkurrencedygtige på det internationale kunstneriske arbejdsmarked.
Fagspecifikke læringsudbytte
Efter vellykket gennemførelse af programmet vil kandidaterne være i stand til at udtrykke sig inden for deres hovedstudie; udvikle deres musikalske fantasi; kunne forstå musikalsk emne og form; mestre kunstnerisk fortolkning inden for deres hovedstudie ved dybt at mestre dets tekniske og ekspressive elementer; forstå årsags- og virkningsprocesserne inden for deres hovedstudie; være fortrolig og i stand til at bruge historisk informeret opførelse af alle perioder, fra renæssancen og fremefter; have dybdegående viden og evne til selvstændigt at bruge forskellige processer til at studere et kunstnerisk værk; være fortrolig med specifikke krav til at forberede og organisere kunstneriske forestillinger; forstå konteksten af musikhistorie og musiklitteratur i slovensk og klassisk musik generelt; kunne vurdere musikkunstneriske udtryk; kunne dele deres viden om musik med både professionelle og lægmænd