Skoleforvaltning
Campos de Andrade University Centre (Centro Universitário Campos de Andrade (UNIANDRADE))
Nøgleinformation
Campus placering
Paraná, Brasilien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Portugisisk
Studieformat
På campus
Varighed
Kontakt skolen
Hastighed
Kontakt skolen
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Mar 2024
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Uddannelsesinstitutioner er ansvarlige for relevansen af uddannelse i landet. Men med ændringen i det økonomiske scenarie, i sociale relationer og fremskridt inden for teknologi begyndte markedet at kræve uddannelsesledere opdateret i koncepter, færdigheder, strategier og ledelsesværktøjer.
Regeringen har i stigende grad investeret i programmer, der sigter mod at udvide grundlæggende og professionel uddannelse. Disse programmer signalerer udvidelsen af grundlæggende og teknisk uddannelse, hvilket øger efterspørgslen efter lederstillinger i skoler.
Derudover kræver scenariet, der genereres af de store transformationer som følge af teknologiske fremskridt og globaliseringen af økonomien, et koncept med skole under en systematisk tilgang inden for skoleledelsens rammer. Dette betyder at tænke på en moderne, demokratisk og autonom styringsmodel, der er i stand til at bidrage til at hæve uddannelseskvaliteten og fremme bæredygtighed, forstået her i sit bredeste koncept, der omfatter den sociale, økonomiske og miljømæssige dimension.
Derfor ekstrapolerer skolelederen aktiviteterne centreret om rektorfiguren og den bureaukratiske kontrol af skolen. Han er ansvarlig for at organisere det arbejde, der skal udvikles i skolen, planlægge aktiviteterne, koordinere arbejdsgrupperne og formulere alle de handlinger, der skal udvikles i skoleenheden.
Objektiv:
Kurset sigter mod at forberede fagfolk til at handle i retning, vejledning, koordinering og pædagogisk vejledning i uddannelsesinstitutioner. Det sigter mod at udvikle kompetencer, der muliggør effektiv og effektiv udførelse af disse respektive funktioner, set fra strategisk og iværksætterledelse med henblik på at bidrage til at øge kvalitetsstandarderne for uddannelse og realisere skolens sociale funktion. Det er i overensstemmelse med artikel 64 i lov nr. 9.394 / 96, lov om retningslinjer og baser for national uddannelse (LDB).