Master i Event Organization og Business Tourism

Generelt

Program beskrivelse

Master i Event Organization og Business Tourism

Universitets indgang

Pris i euro

Betingelser for adgang

profil

Oktober 2019

8090

Filstudie

Motivationsinterview

BAC 3

præsentation

Master i Event Organization og Business Tourism har til formål at uddanne fagfolk og ledere til at lede forretningsprojekter fokuseret på planlægning og styring af forskellige typer arrangementer (specielt benchmarking actions). , konventioner og konventioner, incitamenter, messer, forretningsrejser), som dominerer begreberne kommunikations-, protokol- og PR-strategier for at skabe kvalitetsturismeudvikling med fokus på turistsegmentet. business turisme.

Derudover vil denne uddannelse give mulighed for erhvervelse af viden inden for iværksætteri som udvikling af strategier, brug af ny teknologi, effektiv beslutningstagning, behovet for tilpasningsevne og åbenhed og dette for at opretholde et højt niveau af konkurrenceevne i en stærkt globaliseret og udviklende sektor.

målsætninger

Dette program vil give eleverne mulighed for at erhverve eller uddybe deres viden inden for turisme og hotelforvaltning for bedre at forstå de problemer og udfordringer, som de nye strukturer på det internationale turistmarked kommer fra samfundsmæssigt synspunkt. miljømæssige, strategiske, juridiske og politiske. De operationelle aspekter, marketing, logistik og kvalitetskrav i denne nøglesektor i den marokkanske økonomi vil også blive undersøgt.

I overensstemmelse med masteruddannelsens nationale pædagogiske standarder planlægges en praktikplads i slutningen af cyklussen i løbet af 4. semester.

Program Styrker

Gennem dette program vil de studerende udvikle følgende færdigheder:

  • Identificere det generelle og specifikke miljø i MICE turisme (møder, incitamenter, konferencer, udstillinger) inden for turismeindustrien.
  • Forstå begrebet ledelse, organisation, planlægning og deres indflydelse på virksomhedsledelsen, der udvikler sig i forbindelse med MICE.
  • Kend og ved, hvordan man håndterer de specifikke problemer af konferencens centre, kongrescentre, messer og andre salgsfremmende begivenheder.
  • Lær at fastsætte forretningsmål, design og implementere en forretningsstrategi for kulturelle, kunstneriske og forretningsmæssige turisme arrangementer.
  • Kunne vurdere den strategiske situation for et firma, der arbejder i MICE, dets ressourcer og kapaciteter.
  • Kend det grundlæggende i protokollen og dens anvendelsesområde.
  • Vide, hvordan man planlægger og bruger reglerne i protokollen til tilrettelæggelse af private eller officielle arrangementer i henhold til konteksten.
  • Brug protokolregler som kommunikations-, projektions- og positioneringsstrategi til et privat firma eller en anden institution.
  • Har indflydelse på konfigurationen af en begivenhed for at sikre, at reglerne i protokollen, der gælder i henhold til personerne eller de deltagende institutioner, respekteres.
  • Bidrage til at skabe et tillidsklima, der giver deltagerne mulighed for at nå deres mål på bedst mulig måde.

Derudover vil eleverne også erhverve tværgående færdigheder som følger:

  • Evne til at analysere og syntetisere;
  • Organisatorisk og planlægningskapacitet;
  • Mundtlig og skriftlig kommunikation
  • Evne til at løse problemer og træffe beslutninger
  • Samarbejde og tilpasningsevne;
  • Sans for etik og ansvar;
  • Autonomi og initiativ;

Følsomhed over for aspekter relateret til bæredygtig udvikling.

karrieremuligheder

Kandidatuddannelsen i tilrettelæggelsen af arrangementer og Turisme Business tilbyder adgang til stillinger i områder / aktivitetsområder:

  • Organisering af kulturelle arrangementer bestilt af private virksomheder, offentlige eller private kunder.
  • Virksomheder, der bruger sponsorering og sponsorering som et kommunikationsværktøj og har brug for dygtige fagfolk til at styre de arrangementer, de organiserer eller sponsorerer og at udforme sponsorering til projekter, der er omkostningseffektive med hensyn til synlighed og investeringsafkast
  • Afdelinger af statlige, regionale eller kommunale institutioner, dedikeret til implementering af kulturelle, kulturarv og kunstneriske-kulturelle politikker gennem design, planlægning og styring af begivenheder på disse områder.
  • Virksomheder dedikeret til tilrettelæggelse af messer og andre handelsfremmende aktioner inden for PR.

indhold Træning

Læringen er baseret på en teoretisk del og en praktisk del, formuleret som følger:

  • Erhvervelse af teoretisk viden, der er nødvendig for forståelse og ledelse af en hotelvirksomhed eller relateret til turistsektoren.
  • Praktisk anvendelse af pligten til at praktisere i firmaet i fjerde semester.
  • Personlig udvikling og netværksaktiviteter: konferencer, seminarer, coaching.

Indholdet af træningen er konstrueret som følger:

  • Strukturen af det internationale turistmarked
  • Personligt og professionelt projekt
  • International lov og regulering af turisme
  • Regnskab og finansiering for turistsektoren
  • Socialt ansvar for internationale turismeselskaber
  • Iværksætteri og oprettelse af turisme virksomheder
  • Administrerer et arrangementsprojekt
  • Introduktion til erhvervsturisme
  • Introduktion til arrangement af arrangementer
  • Risikostyring
  • International markedsføring, arrangement protokol og business turisme
  • Uddybning af markedsføring af tjenester
  • Forvaltning af intellektuel kapital og talenter
  • Innovation og iværksætteri
  • Event Marketing
  • Strategisk Business Event Management og Business Tourism
  • Event Logistics
  • Officiel protokol og selskabsprotokol
  • Obligatorisk praktikophold på 4 til 6 måneder med forsvar af en afsluttende afhandling før en jury af fagfolk og professorer
Senest opdateret Jun 2019

Om skolen

Ostelea gives you the opportunity to study in the country that boasts the most competitive tourism sector in the world. A country filled with cultural resources and infrastructures, and which is highl ... Læs mere

Ostelea gives you the opportunity to study in the country that boasts the most competitive tourism sector in the world. A country filled with cultural resources and infrastructures, and which is highly adapted to digital consumption habits. Minimer