Master i spilteknologi
Breda, Holland
VARIGHED
1 Years
SPROG
Engelsk
TEMPO
Fuldtid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist *
TIDLIGSTE STARTDATO
Anmod om den tidligste startdato
STUDIEAFGIFTER
EUR 2.530 **
STUDIEFORMAT
På campus
* EU/EØS-studerende: 15. august | ikke-EU studerende: 1. juni
** institutionsgebyret er €15.200
Introduktion
Praktiske løsninger i spilindustrien
Arbejder du i spilindustrien, for eksempel med spilkunst, spildesign eller spiludvikling, og kunne du tænke dig at fordybe dig yderligere i spilteknologi ved hjælp af forskning? Du kan gøre det i Master Game Game Technology. I løbet af denne master vil du bruge et år på at arbejde på dit forskningsprojekt, så du kan udforske emnet i dybden og yde et meningsfuldt bidrag til udviklingen af spilteknologi og digital spilteknologi.
Inden du starter dit studie, vil du skrive et projektforslag, der opsummerer dine forskningsidéer. Som 'game master' er du selvfølgelig i spidsen, men vi smider dig ikke ind i den dybe ende med det samme. Du får en model til at skrive dette projektforslag med, og din vejleder vil hjælpe dig med det endelige design af dit projekt.
Indlæggelser
Opdagelsesdag
Besøg linket for mere information
Læreplan
Kandidater på kandidatniveau med specialistfærdigheder i at forske i og løse aktuelle problemer relateret til indholdet, skabelsen og kulturen af videospil er efterspurgt i branchen. Har du lyst til at studere videnskabelig litteratur og lede efter måder at udvikle praktiske applikationer på? Som det sker, giver den eksisterende kløft mellem videnskabelige teorier og relevante anvendelser masser af muligheder for at gøre det.
Denne Master i spilteknologi er en fantastisk mulighed for alle, der ønsker at opnå de meget eftertragtede forskningsfærdigheder, som industrien fokuserer mere og mere på, samtidig med at de bliver en ekspert inden for deres valgte felt, hvad enten det er kunst, design eller programmering .
Fokus
Master Game Technology fokuserer på at facilitere din vækst inden for forskning og udvikling med støtte fra industripartnere og ekspertundervisere fra spilindustrien. Træning i forskningsmetoder giver dig mulighed for at udvikle dyb indsigt i dit valgte område af spiludvikling.
Håndværk
Personalet i Master Game Technology består af brancheveteraner, uddannet på kandidat- eller ph.d.-niveau. Dette sikrer et praktisk fokus, realistiske opgaver, et stort internationalt industrinetværk og viden, der er direkte anvendelig til moderne spiludvikling, sammen med vejledere, der forstår akademisk stringens.
Gæsteforelæsninger
Gennem hele kurset vil du være i stand til at deltage i gæsteforelæsninger fra en række eksperter, der dækker nuværende og fremtidige forskningspraksis i spilstudier og den akademiske verden. Dette sikrer eksponering for opdateret viden. Det giver dig også mulighed for at øge dit professionelle netværk, før du går ind i branchen.
Du vil også være i stand til at deltage og undervise i bachelorkurserne, dele din viden med vores bachelorstuderende og finde en pulje af spændte deltagere til din forskning.
Forskningsområder
Du kan komme ind på uddannelsen med dit forskningsforslag, der beskriver det forskningsområde, du ønsker at arbejde i, samt dine nuværende kompetencer og erfaring inden for det pågældende felt. Forskningsområder, som vores program viser stærk ekspertise inden for omfatter generering af proceduremæssigt indhold, dyb læring, animation, grafik, rendering, udvikling og produktionspipelines, forbedrede brætspil, spilleroplevelse og data.
Eksempler på papirer
Nogle gange kan det være svært at visualisere, hvordan du kan forske i din sektor. Er forskning i kunst overhovedet muligt? Hvilken slags data kan et design- og produktionspapir give? Hvad er nogle interessante udviklinger inden for programmeringsrelaterede områder?
Her finder du nogle eksempler på artikler skrevet i Master Game Technology, opdelt i vores tre discipliner.
Kursus detaljer
Uddannelsen er opbygget i fire blokke, der hver består af ti uger. I slutningen af hver blok præsenterer du dit arbejde, og fremskridt evalueres. Arbejdet involverer både en forskningsafhandling og den praktiske udvikling af artefakter, som giver dig mulighed for at indsamle data og bevise anvendelsen af din forskning.
Blok A: Koncept (15 ECTS-point)
I løbet af denne første blok finjusterer du dit valgte emne og formulerer dit forskningsspørgsmål. Du vil også lære, hvordan du tackler dit speciale og laver din litteraturgennemgang, så du ved præcis, hvad der er skrevet om dit emne.
Blok B: Forproduktion (15 ECTS-point)
I løbet af den anden blok vil du beskrive og planlægge din forskning og lave dine første test for at kontrollere din proces.
Blok C: Produktion (15 ECTS-point)
I denne blok vil du udføre din forskning, indsamle dine data og fortolke dem. Dit speciale samles, og du kan se, hvordan dit indledende forskningsspørgsmål kan besvares.
Blok D: Frigivelse (15 ECTS-point)
Endelig er det tid til at lægge sidste hånd på dit arbejde og dele din viden med verden ved at udgive dit papir.
Årelang eksamen
Du vil have et helt år til at arbejde med et specifikt emne baseret på dit forslag. Selvfølgelig hjælper vi dig med at finde et forskningsspørgsmål, der giver dig mulighed for at udforske emnet til bunds, og alle dine vurderinger er relateret til den forskning og det leverede arbejde.
Forskning og udvikling
Vi tilbyder kurser om en række grundlæggende forsknings- og udviklingsemner. Du deltager i kurser, der dækker generelle forskningsmetoder, spilrelateret forskning og også præsentationsfærdigheder og specialeskrivning. Studieordningen har sat sessioner til kritik, diskussioner og debatter, hvor eleverne præsenterer deres projektforløb og undersøger hinandens beslutninger og tilgange.
Selvstyret læring
Vi ønsker, at du tager ejerskab og ansvar for din læring. Vi fremmer stærkt innovation, muligvis i nye eller ukendte miljøer, og ofte med et faktisk produkt eller et sæt af prototyper og et proof of concept i tankerne.
Individuelt tilsyn
Du får tilknyttet en individuel vejleder med tilknytning til dit forskningsfelt. Yderligere support er tilgængelig gennem adgang til forskere og specialister inden for ethvert relevant område af spiludvikling.
Industriens involvering
Vi har stort fokus på at samarbejde med branchen. Branchen er med til at gennemgå din optagelsesopgave, hvilket kan føre til ansættelse af en branchevejleder. I løbet af året inviteres branchen til præsentationer og postersessioner, der skaber værdifulde øjeblikke til feedback.
Studielast og coaching
Master Game Technology er en etårig fuldtidsuddannelse. Den samlede studiebelastning er 60 ECTS-point. For at give dig en idé: 1 ECTS-point svarer til 28 studietimer. For dette kursus forventes det, at du vil lægge 40 timers arbejde hver uge.
Vi tilbyder dig et mindre studiemiljø, da antallet af studerende på kandidatuddannelsen er begrænset. For spørgsmål til uddannelsens indhold kan undervisere nemt træffes. Herudover står masterkoordinatoren til rådighed for at hjælpe med daglige problemstillinger. Ønsker du at drøfte personlige problemer, der kan påvirke dit liv som studerende, kan du kontakte studievejlederen.
Programundervisning
Karrieremuligheder
Master Game Technology forbereder dig til fremtidige stillinger som specialist i kunst, programmering eller design. Disse stillinger er ingen entry-level jobs. Et par års erhvervserfaring inden for spilindustrien er afgørende. Med Master Game Technology, hvor du tilegner dig solid akademisk og anvendt viden, kan du opnå disse positioner hurtigere.
Efter endt uddannelse er du berettiget til kandidatgraden.
Hvorfor studere på Breda University of Applied Sciences?
- Programmet er udviklet i samarbejde med den internationale spilindustri
- Internationalt hold af undervisere og fagfolk fra hele feltet af spiludvikling
- Årelang eksamen, selvstyret læring og individuel coaching