Academie Charpentier
Introduktion
Hvorfor vælge Charpentier Academy?
Fordi Charpentier Academy i mere end 70 år er Private Grande Ecole of Applied Arts, der uddanner interiørdesignere og kunstneriske direktører. Tro mod værdierne af dets oprindelse, kreativitet, menneskehed, samtidighed og nyder et meget stærkt kunstnerisk aftryk, det har holdt en menneskelig størrelse.
Heiress siden 1958 af Académie de la Grande Chaumière, derefter et center for kreativ frihed og plasteksperimentering, fortsætter hun sit sonderende arbejde i verden af anvendte kunst, opmuntret af en ny retning, der nu arbejder for at styrke skolens grundprincipper samtidig med at det er en del af moderniteten.
At vælge Charpentier Academy er:
at studere i en af de bedste private skoler for anvendt kunst takket være anerkendelsen af den nationale certificeringskommission for faglig anerkendelse af hans grader af indre arkitekt og kunstnerisk leder på niveau I,
arbejde i menneskeskabte workshops og ledsages individuelt af lærere, der er alle fagfolk inden for deres disciplin,
at åbne op for arbejdsmarkedet gennem workshops, konkurrencer, partnerskaber, konferencer og obligatoriske praktikophold, der gør det muligt at tegne og uddybe teknikken ved at deltage i workshopsne i La Grande Chaumière (live modeller)
drage fordel af skolens filosofi baseret på åbenbaring af sin egen kunstneriske og grafiske identitet,
at gå på et semester i udlandet via Erasmus-programmet (Italien, Spanien, Bulgarien, Tyskland osv.)
og nyd et netværk på over 12.000 alumni.
Tranmautritam / Pexels
Projekt for etablering og pædagogik, der skal ledsage fremtidige fagfolk
Forholdet mellem erhvervelse af færdigheder, kreativitet og virkelighed af handler
Opmærksomheden til hver elev
Udfordringen med faglig integration i en sammenhæng, hvor modeller, teknikker og fag konstant udvikler sig, er at udvikle en vision for verden i verden, et tilpasningsfakultet, et kritisk apparat, dets kvaliteter af analyse. Hver elev anerkendes derfor af sine lærere og ledsages individuelt uden at mindske vigtigheden af gruppedynamikken.
Konstant samarbejde med handlerne
Konstant kontakt med handlen er fundamentet for uddannelse. Det pædagogiske hold i skolen består af fagfolk, der er involveret i nyhederne om de discipliner, som de træner eleverne til. De repræsenterer også deres fremtidige forbindelse med arbejdsmarkedet og konkret orienterende elever i deres arbejdsliv. For at forberede dem sikrer Charpentier Academy, at deres studerende følger praktikophold i virksomheder eller agenturer, deltager i konkurrencedygtige eksamener. Interiørarkitektur, Design eller Visual kommunikation og udstillinger. De etablerede partnerskaber styrker dette krav og gør det muligt at sætte projekterne i en reel sammenhæng.
Transversaliteten
Rig i sine to afdelinger, Interiørarkitektur / Design og Visuel Kommunikation / Grafisk Design, Charpentier Academy fremmer en samling af færdigheder og krydsning af synspunkter i forbindelse med projekter eller delte kurser. Denne transversalitet er afgørende i dag. Faktisk skal en arkitekt lære at kommunikere sit projekt, og en grafisk designer har brug for at lære at arbejde i rummet.
Pixabay / Pexels
Åbningen på ydersiden
En dual-purpose øvelse
De studerede emner foreslås eller foreslås den studerendes forskning på grundlag af reelle data. De er dual-purpose øvelser, både "repetitioner" eller simuleringer af en konkret situation og didaktiske materialer.
Konferencer givet af fremtrædende personligheder på deres område er en mulighed for at forstå forskellige visioner i den nuværende verden, at høre synspunktet på et job, tænke i grupper og derefter skrive individuelt.
Arrangementer og konkurrencer
En pædagogik vendte sig mod fremtiden
Vores elever deltager i udstillinger og konkurrencer ad hoc eller regelmæssigt, hvilket gør dem i stand til at blive bedømt i forbindelse med professionel konkurrence:
VIA (Fremme af Innovation i Møbler), Chaumont International Poster Festival, Minimaousse, Ugitech, Camif, Procos Trophy, Premier Regard Festival, Medion / Microsoft konkurrence, Decitre, Steel