
Kandidat in
Master of Fine Arts (MFA) i spiludvikling Academy of Art University

Introduktion
MFA Game Development-programmet giver studerende mulighed for at videreføre deres karriere ved at syntetisere traditionelle kunst- og designfundament med nutidens banebrydende teknologier. Studerende udjævner deres færdigheder gennem praktisk prototype af spilmekanik og kunstskabelse, efterfulgt af oprettelse af et speciale-projekt og en portefølje af industriel kvalitet.
kursus beskrivelse
Semester 1
- GAM 601: Elements of Video Games
Major / 3 enheder - GAM 602: Spildesignprincipper
Major / 3 enheder - GAM 605: Scripting til videospil 1
Major / 3 enheder
Semester 2
- GAM 606: Hurtig spiludvikling
Major / 3 enheder - GAM 608: Tegning af bootcamp til spil: Den menneskelige figur
Major / 3 enheder - GAM 655: Scripting til spil 2
Major / 3 enheder - GLA 603: Antropologi: Oplever kultur
Graduate Liberal Arts / 3 enheder / Anbefales til sommeren - GLA 623: Historie og teknikker for spil
Graduate Liberal Arts / 3 enheder / Anbefales til sommeren
Semester 3
- ANM 623: 3D-modellering & animation 1 (Maya)
Valgfri / 3 enheder - GAM 607: Action Adventure & RPG Level Design
Major / 3 enheder - GAM 631: Projektforberedelse
Major / 3 enheder
Semester 4
- ACT 640: Bevægelse: Oprettelse af fysisk karakter
Valgfri / 3 enheder - GAM 651: Prototyp spiludvikling
Major / 3 enheder - GAM 778: Professionel praksis og portefølje til spiludviklere
Major / 3 enheder - GLA 612: Skrivning og forskning til kandidatstuderen
Graduate Liberal Arts / 3 enheder / Anbefales til sommeren
Semester 5
- GAM: Directed Study
Direkte studier / 3 enheder - GAM 800: Directed Study
Direkte studier / 3 enheder
Semester 6
- GAM: Directed Study
Direkte studier / 3 enheder - GAM 810: Rørledningsproces til speciale
Direkte studier / 3 enheder - GAM 900: Praktik
Direkte studier / 3 enheder
Enhedskrav

Gradskrav
Krav til MFA-spiludvikling
- Succesfuld afslutning af det afsluttede specialeprojekt
- Minimumsklasse C i alle krævede 63 enheder
- Minimum 2,0 akkumuleret GPA og følgende krav til akademisk undersøgelse:
- 1 Kurs i historisk bevidsthed & æstetisk følsomhed
- 1 tværkulturelt forståelseskursus
Academy of Art University / Academy of Art University

Program læringsresultater
Kandidatstuderende vil opfylde følgende kriterier for studerendes præstationer:
MFA Thesis Project
- Præsenter et originalt speciale-koncept, der er MFA-graden værdig
- Demonstrer gennemførligheden af specialet
- Opret et specialeprojekt, der demonstrerer en professionel præstation inden for specialiteten
Visuel kommunikation
- Evaluer kritisk æstetik, betydning og virkning af billedmateriale
Teknologi
- Demonstrer beherskelse af værktøjer og teknologi relateret til specialområdet
Præsentations evner
- Præsentere deres ideer og løsninger på en visuelt overbevisende kogent måde ved hjælp af industristandard ordforråd og professionel præsentationsmateriale
Kritisk tænkning og problemløsning
- Opret projektplaner og milepæle, og administrer ressourcer for at opfylde projektmål
- Undersøg og generer brugbare løsninger inden for en frist
Professionel beredskab
- Fremstil en professionel demo-rulle eller -portefølje, der opfylder branchestandarder
- Arbejd kooperativt og effektivt i et produktionsmiljø
Specialfærdigheder: Spil- og niveaudesign
- Kommuniker abstrakte ideer vha. Spildesigndokumenter og 2D-kort
- Opret spillbare spil med 3D-teknologi
Specialfærdigheder: Animation
- Anvend principperne for animation effektivt på figurer, miljøer / rekvisitter eller VFX
- Vis kontinuitet i visuel historiefortælling, når man integrerer originale animationer i etablerede spilmotorer
- Udvikl og fremvis en konsekvent signaturstil
Specialfærdigheder: Miljømodellering
- Oversæt visuel forskning og reference for at skabe 3D-miljøer, der passer til projektets kunstneriske stil
- Model, struktur og lette former i 3-dimensioner, der demonstrerer en grundig forståelse af organisk, arkitektonisk og industriel form
- Producer aktiver såsom bygninger, køretøjer og løv
Specialfærdigheder: Karaktermodellering
- Skulptur, model og tekstur i 3-dimensioner, der demonstrerer en grundig forståelse af menneskelig og zoologisk anatomi
- Oversæt visuel forskning og henvisning for at oprette 3D-tegn, der passer til projektets kunstneriske stil
- Producer aktiver såsom humanoide karakterer, væsener og rekvisitter
Specialfærdigheder: koncept
- Følg en branchestandard proces, fra miniaturer til endelig gengivelse for at generere konceptdesign
- Anvend visuel forskning på konceptkunst
- Vis en forståelse af bevægelse, proportioner og funktionalitet i design gennem effektive ortografiske eller perspektiviske tegninger
Academy of Art University","author_url":"","source":"Academy of Art University"}" />Academy of Art University / Academy of Art University

Academy of Art University læringsresultater
Kandidater fra Academy of Art University demonstrerer evnen til at:
- Fremstil et organ af arbejde, der er egnet til at søge professionelle muligheder inden for det valgte felt af kunst og design.
- Løs kreative problemer inden for deres felt af kunst og design, herunder forskning og syntese af teknisk, æstetisk og konceptuel viden.
- Kommuniker deres ideer professionelt og forbinder med deres tilsigtede målgruppe ved hjælp af visuelle, mundtlige og skriftlige præsentationsevner, der er relevante for deres felt.
- Udfør tekniske, æstetiske og konceptuelle beslutninger baseret på en forståelse af kunst- og designprincipper.
- Evaluer arbejde inden for deres felt, herunder deres eget arbejde, ved hjælp af professionel terminologi.
- Anerkende indflydelsen fra store kulturelle og æstetiske tendenser, både historiske og moderne, på kunst- og designprodukter.
- Lær de faglige færdigheder og adfærd, der er nødvendige for at konkurrere på det globale marked for kunst og design.
Programresultat
Studerende med en kandidatgrad skal opfylde følgende kriterier for studenterpræstationer:
MFA-afhandlingsprojekt
- præsentere et originalt afhandlingskoncept, der er værdigt til en MFA-grad
- påvise, at afgangsprojektet er gennemførligt
- Udarbejdelse af et specialeprojekt, der demonstrerer en præstation på professionelt niveau inden for specialet
Visuel kommunikation
- Kritisk vurdere billedsprogets æstetik, betydning og virkning
Teknologi
- demonstrere beherskelse af værktøjer og teknologi i forbindelse med specialområdet
Præsentationsfærdigheder
- præsentere deres idéer og løsninger på en visuelt overbevisende og overbevisende måde ved hjælp af et ordforråd efter branchestandard og præsentationsmateriale af professionel kvalitet
Kritisk tænkning & Problemløsning
- Udarbejdelse af projektplaner og milepæle og forvaltning af ressourcer for at opfylde projektmålene
- Forskning og generering af brugbare løsninger inden for en tidsfrist
Professionel parathed
- Udarbejdelse af en professionel demorulle eller portfolio, der opfylder branchens standarder
- samarbejde og arbejde effektivt i et produktionsmiljø
Specialiserede færdigheder: Spil & Level Design
- Formidle abstrakte idéer ved hjælp af spildesigndokumenter og 2D-kort
- Skab spilbare spil med 3D-teknologi
Specialiserede færdigheder: Animation
- Effektivt anvende animationsprincipper på figurer, miljøer/rekvisitter eller VFX
- Demonstrere kontinuitet i den visuelle fortælling ved at inkorporere originale animationer i etablerede spilmotorer
- Udvikle og fremvise en konsekvent signaturstil
Specialiserede færdigheder: Miljømodellering
- Omsæt visuel research og reference til at skabe 3D-miljøer, der passer til projektets kunstneriske stil
- Modellere, teksturere og belyse former i 3-dimensioner, der viser en grundig forståelse af organisk, arkitektonisk og industriel form
- Producer aktiver som bygninger, køretøjer og blade
Specialiserede færdigheder: Modellering af karakterer
- Skulpturere, modellere og teksturere former i 3-dimensioner, der viser en grundig forståelse af menneskets og zoologisk anatomi
- Omsæt visuel forskning og reference til at skabe 3D-figurer, der passer til projektets kunstneriske stil
- Producere aktiver som humanoide figurer, væsner og rekvisitter
Specialiserede færdigheder: Koncept
- Følg en proces, der er standard i branchen, fra miniaturebilleder til den endelige rendering for at generere konceptdesigns
- Anvend visuel forskning på konceptkunst
- demonstrere en forståelse af bevægelse, proportioner og funktionalitet af design gennem effektive ortografiske eller perspektiviske tegninger
Academy of Art University Læringsresultater
Personer, der afslutter Academy of Art University , skal kunne demonstrere evnen til at:
- At skabe et værk, der er egnet til at søge professionelle muligheder inden for det valgte kunst- og designområde.
- Løse kreative problemer inden for deres kunst- og designområde, herunder forskning og syntese af teknisk, æstetisk og konceptuel viden.
- formidle deres idéer professionelt og skabe kontakt til deres målgruppe ved hjælp af visuelle, mundtlige og skriftlige præsentationsfærdigheder, der er relevante for deres område.
- Udføre tekniske, æstetiske og konceptuelle beslutninger baseret på en forståelse af kunst- og designprincipper.
- evaluere arbejde inden for deres område, herunder deres eget arbejde, ved hjælp af faglig terminologi.
- at erkende indflydelsen af vigtige kulturelle og æstetiske tendenser, både historiske og nutidige, på kunst- og designprodukter.
- Lær de professionelle færdigheder og den adfærd, der er nødvendig for at konkurrere på det globale marked for kunst og design.
Læreplan
1. semester
- GAM 601: Elementer af videospil
Major / 3 Units
- GAM 602: Principper for spildesign
Major / 3 Units
- GAM 605: Scripting for Video Games 1
Major / 3 Units
2. semester
- GAM 606: Hurtig spiludvikling
Major / 3 Units
- GAM 608: Bootcamp for tegning af spil: The Human Figure
Major / 3 Units
- GAM 655: Scripting for Games 2
Major / 3 enheder
- GLA 603: Antropologi: Oplevelse af kultur
Graduate Liberal Arts / 3 Units / Anbefalet til sommer
- GLA 623: Spillets historie og teknikker
Graduate Liberal Arts / 3 enheder / Anbefales til sommer
3. semester
- ANM 623: 3D-modellering & Animation 1 (Maya)
Valgfag / 3 enheder
- GAM 607: Action Adventure & RPG Level Design
Major / 3 Units
- GAM 631: Forberedelse af afgangsprojekt
Major / 3 enheder
4. semester
- ACT 640: Bevægelse: Skabelse af fysisk karakter
Valgfag / 3 enheder
- GAM 651: Udvikling af prototyper af spil
Major / 3 enheder
- GAM 778: Professionel praksis & Portfolio for spiludviklere
Major / 3 enheder
- GLA 612: Writing & Research for the Master's Student
Graduate Liberal Arts / 3 Units / Anbefalet til sommer
5. semester
- GAM: Directed Study
Directed Studies / 3 enheder
- GAM 800: Directed Study
Directed Studies / 3 enheder
6. semester
- GAM: Directed Study
Directed Studies / 3 enheder
- GAM 810: Pipeline Process for Thesis
Directed Studies / 3 Units
- GAM 900: Praktik
Instruerede studier / 3 enheder
Programundervisning
Galleri
English Language Requirements
Certifikat dine engelskkundskaber med Duolingo English Test! DET er en praktisk, hurtig og overkommelig online engelsk test, der accepteres af over 4.000 universiteter (som denne) rundt om i verden.