AFDA
Introduktion
Historien bag
AFDA blev grundlagt i 1994 af Garth Holmes, Bata Passchier og Deon Opperman.
Fra sin tidlige begyndelse af 6 studerende, en lejet videobåndoptager og ødelagt tv er det blevet en af de førende institutioner af sin art i verden i dag. AFDA har over 1200 studerende, et fast personale på over 150 akademikere og administratorer og 5 fuldt udstyrede campusser i Johannesburg, Cape Town, Durban, Port Elizabeth og Botswana. Det har produceret nogle af de bedste filmskabere og skuespillere i Sydafrika i dag og har ydet et væsentligt bidrag til udviklingen af en bæredygtig lokal underholdningsindustri.
Det overordnede mål
At udvikle en relevant uddannelsesinstitution, der bidrager til afrikansk nationsopbygning og belønner alle interessenter ved at give en stimulerende, streng og globalt integreret læringserfaring, der giver eleverne produktive, innovative færdigheder, der gør det muligt for kandidatelever at vokse bæredygtige kreative industrier.
Det pædagogiske løfte
At give eleverne de konceptuelle, perceptuelle og konkrete færdigheder, der gør det muligt for dem at opfinde meningsfulde fortællingskoncepter og menneskelig adfærd, der er relevante for målgrupper og sandfærdigt og præcist levere disse fortællinger gennem passende brug af medium og æstetisk form og anvendelse af ressourcer til nøjagtigt og økonomisk at producere og sælge den færdige produktion.
AFDA Uddannelsesmæssige mål
- At give konceptuelle, perceptuelle og konkrete færdigheder, der gør det muligt for eleverne at opfinde meningsfulde fortællingskoncepter og forstå, hvorfor disse kan være relevante, og den indvirkning, de kan have på målgrupper og samfundet generelt.
- At forstå, hvorfor menneskelig adfærd og kultur er de agenter, hvorigennem fortællinger legemliggøres og gøres følelsesmæssigt relevante for målgrupper.
- At forstå, hvordan deres valgte udtryksform kan overvejes og bruges til sandfærdigt og præcist at producere deres fortælling.
- At forstå, hvordan æstetiske elementer kan bruges til at etablere og producere den passende form for den verden, som fortællingen er sat i.
- At forstå, hvordan man planlægger og anvender ressourcer til økonomisk at producere og sælge et produkt for at opnå et investeringsafkast.
Hvorfor AFDA?
- AFDA er nr. 1 film, tv og performance skole på kontinentet
- AFDA er en fuldt akkrediteret institution med 20 års erfaring inden for det tertiære uddannelseslandskab
- AFDA er en internationalt anerkendt institution og er fuldt medlem af CILECT - en international organisation, der repræsenterer over 170 film- og tv-skoler og omfatter USC (LA) og UCLA (LA), TISCH (NY), Columbia (Chicago), La femis (Paris), GVIK (Rusland) for blot at nævne nogle få
- AFDA Alumner er prisvindende dygtige og netværksforbundne. De fortsætter med at yde et væsentligt bidrag til væksten i den lokale underholdningsindustri.
- AFDA er en Oscar-vindende institution og den første og eneste afrikanske filmskole, der vandt den bedste udenlandske studenterfilmoscar i 2006 og andenpladsen som finalist i 2013
- AFDA beskæftiger en række af Sydafrikas bedste akademikere og praktikere.
- AFDA har et unikt læringssystem, der giver eleverne autentiske bachelor- og postgraduate læringsmiljøer, der er relevante for erhvervsmuligheder både lokalt og i udlandet.
- AFDA Studerende er uddannet til at producere kommercielt levedygtige underholdningsprodukter til lokale publikum og niche online globale markeder
- AFDA giver eleverne en reel mulighed for at opsøge deres evner for at opdage deres lidenskab og udvide deres vellykkede erhvervsvej
- Den AFDA læringsproces tilskynder og belønner innovation, lederskab og iværksætteri.
AFDA er en af de førende resultatbaserede filmskoler i verden
AFDA Kandidater læres at konceptualisere, skabe og udvikle indfødte produkter og råvarer til det lokale og internationale marked
I løbet af en rig iværksætterhistorie, der går tilbage til 1994, har AFDA fået et ry som en af de førende institutioner af sin art i verden i dag. Selvom vores track record taler for sig selv, fornyer vi løbende vores engagement i at lette et miljø, der udvikler menneskelig og intellektuel ejendom af høj kvalitet med de relevante færdigheder til at håndtere strabadserne i en hurtigt voksende og stadigt skiftende underholdningsindustri.
På vores fuldt udstyrede campusser i Johannesburg, Cape Town, Durban, Port Elizabeth og Botswana træner vi kandidater til at bidrage til en af de største vækstindustrier i verden: underholdning. I den globaliserede økonomi er kulturel udveksling en værdifuld valuta. AFDA kandidater læres at konceptualisere, skabe og udvikle indfødte produkter og råvarer til det lokale og internationale marked.
Vores studerende er uddannet ikke kun til at skabe rentable og bæredygtige karriere på dette marked, men opfordres til at udvikle sig som beskæftigelsesudbydere - fremtidens kulturelle iværksættere. Vores alumner har genoplivet deres industrier med kvaliteten af deres intellektuelle ejendom, dygtighed og talent. Mere end 90% af vores Honours alumner arbejder og er ansat i deres valgte specialiseringsområde.
AFDA film udstilles på adskillige internationale festivaler og er blevet sendt over hele verden og har vundet mange prestigefyldte priser, herunder Student Academy Award-vinderen og Cannes-festivalens finalist i 2006 og en SAFTA (South African Film and Television Award) i 2007. AFDA er fuldgyldigt medlem af CILECT – International Association of Accredited Film and Television Schools.
AFDA forbeholder sig ret til at foretage ændringer eller tilbagetrække oplysninger eller kursustilbud uden forudgående varsel. Hvor det er muligt, vil AFDA bestræbe os på at underrette alle berørte personer og/eller organisationer som følge heraf.
Er du #MadeforAFDA?
Mens AFDA er en unik institution, henvender den sig til og letter flere intelligenser. Hvis vi henviser til Gardners mange intelligenstest - AFDA's mangfoldige spredning af valgfag / discipliner henvender sig til alle disse intelligenser. Hvem er du?
Hvad gør AFDA unik?
AFDA tilbyder et læringssystem, der bruger et varieret antal læringsstrategier og metoder, der inkluderer stiltiende læring, læring ved tilnærmelse, samarbejdslæring, stilladslæring og læring gennem socialisering.
Det AFDA lærings- og vurderingssystem henvender sig til, hvad Howard Gardner raffinerede som 'Multiple Intelligence's'. Disse forskellige intelligenser er:
- Visuel-rumlig
- Kropslig-kinestetisk
- Musical
- Interpersonel
- Intrapersonel
- Lingvistisk
- Logisk-matematisk
De kreative industrier kræver forskellig specialisering (intelligens), der er i stand til at samarbejde på en økonomisk levedygtig måde for at opnå høje produktionsstandarder.
AFDA Studerende får mulighed for at udforske og opdage deres evner og i forlængelse heraf deres karrierevej.
AFDA anvender et læringssystem, der er udformet til at håndtere de muligheder og udfordringer, der er forbundet med videnøkonomien og fremtiden. Det er et markedsrelateret læringssystem med fokus på publikum og målgruppen.
Vi tilbyder et resultatbaseret læringssystem, der kræver en head on-hands on tilgang med fokus på lederskab, kreativitet, innovation og iværksætteri. Dette efterligner branchen og finder sted i et autentisk læringsmiljø.
AFDA fokuserer på elevens mål.
AFDA studerende skriver ikke traditionelle eksamener. Studerende vurderes individuelt og i team / gruppefokuseret forskning. En anvendelse af teori og forskning i skabelse og udstilling af underholdningsindhold eller i udvikling og indtægtsgenerering af iværksættervirksomhed og forstyrrende teknologier er det, der primært udgør vurdering på AFDA.
AFDA's læringsproces er yderst effektiv og skaber et netværk af dygtige kandidater, der er i stand til at skabe karriere inden for underholdning, medier og andre kreative industrier.
Galleri
Akkrediteringer
Placeringer
- Johannesburg
41 Frost Avenue, Auckland Park 2092 Johannesburg, South Africa, , Johannesburg
- Cape Town
18 Lower Scott Road, Observatory 7925 Cape Town, South Africa, , Cape Town
- Durban
2a Highdale Road, Glen Anil 4051 Durban, South Africa, , Durban
- Port Elizabeth
Gqeberha, 28 Bird Street, Central 6006, , Port Elizabeth