Master of Arts in Education
Nairobi, Kenya
VARIGHED
2 Years
SPROG
Engelsk
TEMPO
Fuldtid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Anmod om den tidligste startdato
STUDIEAFGIFTER
Anmod om studieafgift
STUDIEFORMAT
På campus
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Master of Arts in Education
Dette er et to-årigt program, der sigter mod at forberede studerende på kandidatniveau til at erhverve faglige kompetencer i undervisning af forskellige fag, hvor de har modtaget forudgående forberedelse, og at være i stand til at give ledelse og administrere uddannelsesprogrammer i læringsinstitutioner i forskellige sammenhænge. Et unikt træk ved programmet er forsøget på at integrere tro, liv og kristne værdier i processen med henblik på at muliggøre helhedsorienteret håndtering af de forskellige emner. Det har fire specialiseringsområder afhængigt af den studerendes interesser.
Disse omfatter:
- Pensum og undervisning
- Kirkeuddannelse
- Pædagogisk lederskab og administration og
- Børns udvikling og familiestudier.
Det koster Kshs.75.000 ($ 750) undervisning pr. Semester.
Indtagelse er i august / september, december / januar og april / maj hvert år.
Leveringstilstande er:
- Fuld tid
- Ferie (dvs. tre uger hver april, august og december)
- Aften og (iv) Blended learning
Kravet er en bacheloruddannelse med mindst 1. klasse / 2. klasse Honours (øverste afdeling) eller lavere afdeling med 2 års erfaring med arbejde / ministerium).
Den Education afdeling bekræfter den mission, vision og uddannelse filosofi AIU i sit engagement i stipendium, forskning, undervisning, trofasthed til den evangeliske tro og tradition, og sit ønske om at producere mænd og kvinder, der kan omdanne landskabet af uddannelse i Afrika og videre inden for en kristen ramme. På et hurtigt ekspanderende felt skal studerende være i stand til på de passende niveauer at forstå og kritisere de bredere spørgsmål og politikker, der informerer og påvirker uddannelsesforskning, planlægning og implementering i forskellige sammenhænge med henblik på at omdanne disse kontekster i henhold til missionerne dagsorden for Gud. Afdelingen bekræfter visionen, mission, engagement og målsætningerne for School of Professional Studies (SPS) i bestræbelsen på at bringe kristen indflydelse på uddannelsesyrket. For at opnå dette:
- Forbereder fagfolk og praktikere på forskellige niveauer til lederroller i uddannelse ved at udvikle og implementere fremragende, dynamiske og relevante programmer i forskellige sammenhænge.
- Bestræber sig på at forstå og informere uddannelsespraksis ved at forbedre betingelserne for læring og undervisning på tværs af levetiden og ved at engagere sig i holistisk, streng forskning, der imødekommer behov og problemer i uddannelsespraksis.
- Bestræber sig på at fremme og skabe tværfaglig og tværgående universitetsdialog om forskning, undervisning og læring, der vil føre til forbedring af undervisningen ved AIU og videre.
- Forsøger at forbinde teori og praksis i partnerskaber med andre skoler og samfundet som helhed ved at samarbejde med forskellige uddannelsesvirksomheder i kirken og samfundet.
- Tilbyder et videnskabeligt samfund til studerende, fakultet og personale til kontinuerlig faglig udvikling.
Afdelingen tilbyder kandidatspecialiseringer på fire områder: Læreplan og undervisning; Ledelse og administration; Børns udvikling og familiestudier; og kirkeuddannelse.
mål
På basis af programfilosofien søger kandidatuddannelsen i uddannelse at:
- Hjælp eleverne med at integrere tro og læring.
- Vejled studerende til at forstå de teologiske, filosofiske og sociologiske fundament for uddannelse og til at integrere sådan forståelse i at tage transformative og Kristus-centrerede uddannelsesbeslutninger i forskellige læringssammenhænge.
- Gør eleverne mulighed for at udvikle moralske og etiske ledelsesstilarter inden for en jødisk-kristen ramme.
- Opmuntr de studerende til at gøre en fortsat forpligtelse til igangværende faglig udvikling og forskning.
- Udvikle i studerende et Kristus-centreret verdensbillede, der nærer de færdigheder og holdninger, der kræves for at forfølge og bruge viden på relevante og transformative måder.
- Mentorstuderende ifølge 2 Timoteus 2: 2.
- Udvikle kritiske og reflekterende praktikere i de forskellige specialiseringer med henblik på innovativ praksis og tanke.
- Hjælp studerende med at bevise vækst i kristen karakter for trofast service til kirken, samfundet gennem deres forskellige specialiseringer.