Global Sports Business Masters
AMOS Sport Business School
Nøgleinformation
Vælg placering
Campus placering
Paris, Frankrig
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
2 år
Hastighed
Deltid
Studieafgifter
EUR 11.260 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* Pris fra €11260/år inklusive rejserne (undtagen visum, fly og forsikring)
Introduktion
AMOS' unikke Global Sports Business Master's Program er designet til at passe til den internationale sportsindustris behov og udvikle dybdegående ekspertise inden for sektoren for at understøtte både professionelle ambitioner og branchekrav.
Dette 2-årige program leveres af eksperter fra den internationale sportsindustri og tager de studerende med på en unik rejse på tværs af tre forskellige forretningsmiljøer i hele verden - Europa, Asien og Nordamerika.
I løbet af tre semestre bliver studerende konfronteret med de hurtigt skiftende tendenser i den globale sportsindustri i løbet af tre semestre gennem omfattende kurser, mesterklasser og studieture. Det sidste semester inkluderer en 6-måneders erhvervserfaring samt levering af en digital transformationsplan vejledt af Microsoft Global Sports Innovation Center (GSIC) eksperter og giver de studerende en ekstra Junior Master i "Digital transformation of Sports entities"
Læreplan
Semester 1: Europæisk kursusprogram
Sport er en hurtigt voksende og dynamisk industri i Europa med et unikt styresystem, der har givet anledning til en særlig økonomisk udviklingsmodel, som er blevet eksporteret til hele verden.
Det første semester af Global Sports Business Master's-programmet vil fokusere på de økonomiske, politiske og juridiske karakteristika ved sportsledelse og introducere de fremtidige tendenser i sportsindustrien i Europa.
For at blive helt fordybet i sportsprodukternes miljø vil studerende deltage i en 5-dages studietur til München - Tyskland - for at deltage i ISPO, verdens største multi-segment messe for sportsvirksomhed.
Studerende vil ikke kun opdage en forretningsplatform og et trendbarometer for industrien, men de vil også lære om de nye udviklinger og innovationer, der former sportsmarkedspladsen (vintersport, indendørs og udendørs sport, sundhed og fitness og sportstøj) samt opdage byen München og dens talrige facetter gennem sportsbesøg (FC Bayern München, Olympic Park 1972), konferencer og kulturelle besøg.
Semester 2: Asiatisk kursusprogram
Asien er blevet det største marked for sportsartikler i verden, og dets økonomiske vækst har ført til en imponerende stigning i nye sportsforretningsinvesteringer.
Andet semester af Global Sports Business Masteruddannelsen fokuserer på mulighederne for samarbejde i Asien og på de udfordringer, som dette gigantiske marked repræsenterer for europæiske og amerikanske sportsorganisationer. Studerende vil også forstå de økonomiske konsekvenser, når de udvikler succesfulde forretningsstrategier i Asien.
Én gigant er specifikt i hjertet af sportsbranchen i Asien: Kina.
Fra kinesiske investorer, der erhverver og investerer i sportsejendomme i hele Europa, internationale ligaer og hold, der ønsker at engagere en ny bølge af fans, handel med vigtige udsendelsesrettigheder, til Kinas strategiske erhvervelse af store internationale sportsbegivenheder, er det ubestrideligt at sige, at verden af sporten har virkelig fået øjnene op for de betydelige muligheder, det kinesiske marked har at byde på.
For fuldt ud at fordybe studerende i dette globale kraftcenter, arrangeres en 4-ugers studietur i Shanghai og Beijing i samarbejde med de bedste sportsuniversiteter i landet: Shanghai University of Sport og Beijing Sport University.
Studerende vil være i stand til at forestille sig de transformationer og innovationer, der finder sted i Kina, og som har påvirket det internationale sportsmiljø.
Kurser i løbet af dette semester vil tackle digitale sports- og kommunikationsteknologier, de internationale kommercialiseringsprocesser, reguleringer og økonomiske spørgsmål, drift af sportsbegivenheder og globalt lederskab.
Semester 3: Amerikansk kursusprogram
Sport er et komplekst og væsentligt aspekt af det nordamerikanske samfund. Denne globale sportsgigant betragtes som det mest udviklede sportsmarked i verden og et eksempel på fornemme og sofistikerede markedsføringsteknikker, der har ført til udviklingen af andre landes sportsmarkeder.
Det tredje semester af Global Sports Business Master's-programmet fokuserer på sportsmarkedsføringsfranchise, innovation og fanoplevelse af sportsindustrien med vægt på Nordamerika for at forberede de studerende til at forstå denne sportslige lederskabsmodel.
Vores kurser vil hjælpe eleverne med at få betydelig viden inden for salgsstrategier, begivenhedssikkerhed og public relations samt innovative sportstrends. De vil også lære om karrieremiljøerne både i USA og Storbritannien.
For fuldt ud at fordybe eleverne i det amerikanske idrætssystem, vil eleverne få erfaring fra en 4-ugers studietur til Chicago, et af de store sportcentre i USA. Studerende vil have mulighed for at lære af førende sportsledere, mødes med sportsledere og administratorer, være frivillige i sportsbegivenheder og tage på rundvisninger bag kulisserne til de største sportsfaciliteter i Chicago.
Semester 4: Brancheplacering og karriereservice
Det sidste semester af dette program involverer en obligatorisk 6-måneders praktikplads i et internationalt sportsindustrimiljø, som studerende skal påtage sig for at opnå deres grad sammen med et vejledt program for en digital transformationsplan for en sportsentitet.
Beskæftigelsesmodulerne "Karriereudvikling" og "Global Leadership" løber gennem hele varigheden af Global Sports Business Master-programmet, og giver eleverne alle de værktøjer og færdigheder, de har brug for for at nå deres karriereambition i et internationalt miljø.
Karrieremuligheder
International karriereopfølgning
AMOS Career Service arrangerer regelmæssige workshops om internationale jobjagtstrategier, globalt netværk, lederevner, interkulturelle ledelsesevner, karrieremesser for at lette praktikophold hos partnervirksomheder samt personlig professionel opfølgning.
International Alumni Service
AMOS International Alumni er også afhængig af deres kandidaters faglige vækst. Kandidater har adgang til AMOS International jobplatform, deltager i specifikke jobworkshops og drager gratis fordel af karrierevurderingsprocedurer i to år efter endt uddannelse.