Keystone logo
鞍山师范学

鞍山师范学

鞍山师范学

Introduktion

鞍山师范学Institute er et fuldtids bachelor college, der har verdens første Emerald Buddha, asiatiske berømte varme kilder, national naturskønne Qianshan, i Hua Baoyu by og land stål hovedstad i den fremragende turistby, civiliserede byer - -Anshan City, Liaoning-provinsen .

Skolen blev grundlagt i 1958 og blev opgraderet til en bachelorgrad i 1993. I 2004 bestod den undervisningsuddannelsen fra Undervisningsministeriet. I 2011 blev den godkendt som en postgraduate uddannelsesenhed til en kandidatgrad i uddannelse. I 2013 blev den godkendt som en kinesisk statsstipend værtsinstitution for internationale studerende i Kina.

Siden skolens oprettelse for 61 år siden har skolen overholdt skolemottoet "både liberal kunst, der kombinerer viden og handling" , fulgt den skoledrivende filosofi om " uddannelsescentreret, kvalitetsbaseret skole og service til samfundet" og fulgt den " undervisnings- , lokale og anvendelsesorienterede" skoleledelse Positionering , følg ubevidst den konnotative udviklingsvej med forbedring af kvaliteten som kernen, dannelse af en fremragende skoleløbstradition og uddannelse af næsten 100.000 fremragende kandidater til national grunduddannelse, økonomisk konstruktion og social udvikling over hele moderlandet Foran.

Skolen har i øjeblikket 3 campusser, der dækker et areal på 750.000 kvadratmeter og 200.000 kvadratmeter undervisnings- og forskningsadministrationsbygninger. Der er 16 gymnasier, 3 offentlige undervisnings- og forskningsafdelinger og 1 tilknyttet mellemskole. Anlægsaktiver er 431 millioner yuan, hvoraf undervisnings- og forskningsudstyr er 129 millioner yuan værd . Biblioteket har en samling på 1.116 millioner bøger.

Skolen har i øjeblikket 1.133 fakulteter og personale, herunder 760 fuldtidsansatte lærere og 468 med tilknyttede seniortitler eller derover. Der er 5 personer udvalgt til "Hundrede talenter" i Liaoning-provinsen Hundrede-ti tusind talentprojekt, 4 undervisningshold på provinsniveau, 3 professionelle ledere på provinsniveau, 7 lærere på provinsniveau og eksperter på fremragende niveau på kommunalt niveau, førende talenter og talenter på højt niveau Der er 5 personer og 58 masterlærere.

Skolen har i øjeblikket 7 tilmeldingsområder til kandidatuddannelser, herunder førskoleundervisning og fagundervisning (sprog, matematik, ideologisk og politisk, kemi, engelsk, fysik). Der er 51 fuldtids bachelorstudier (der dækker 8 discipliner inden for uddannelse, fri kunst, videnskab, kunst, ledelse, teknik, jura og historie), 28 højere erhvervsfaglige majors og 28 provinser til bacheloroptagelser. Der er i alt 18.239 studerende af forskellige typer, herunder 180 kandidater til uddannelse, 9.170 generelle studerende, 3445 universitetsstuderende og 244 internationale studerende. Koordineringen af postgraduate uddannelse, grunduddannelse, erhvervsuddannelse, voksenuddannelse og international studerendes uddannelse er dannet. Udvikling af skolestrukturen.

Skolen har i øjeblikket 1 provinsniveau første klasses bacheloruddannelsesmodel større, 1 provinsniveau model major, 2 provinsniveau model majors til applikationsorienteret transformation, 4 provinsniveau transformationsudviklings pilotprojekter, 33 provinsielle niveau undervisningspræstationspriser og Undervisningsministeriet Undervisningsudvalget har 17 nøglekonstruktionskurser, 17 kvalitetskurser på provinsniveau, 3 lærebøger om planlægning på nationalt niveau og 4 college-studerendes praktiske uddannelsesbaser uden for campus.

Siden den " tolvte femårsplan" har skolen foretaget 357 videnskabelige forskningsprojekter over provinsniveau, herunder 13 nationale projekter såsom National Natural Science Foundation, National Social Science Foundation og National Art Foundation. Den har offentliggjort 985 papirer over kernetidsskrifter, herunder SCI, EI, CPCI osv. Søgte og indsamlede 460 artikler, chefredaktør, deltog i redigering af 311 bøger og undervisningsmateriale. Skolen var vært for en "鞍山师范学School of Technology" og udgivet i landet.

Med hensyn til talentuddannelse fortsætter skolen med at uddybe reformen af talentuddannelsesmodellen, styrke fordelene ved læreruddannelse og kraftigt fremme uddannelsen af anvendte talenter. Skolen etablerer konceptet " fuldt personaleuddannelse, fuldtidsuddannelse, allroundundervisning" , implementerer omfattende et omfattende undervisersystem og akademisk vejledersystem, implementerer den " kør moralske " frivillige servicehandling for universitetsstuderende og fremmer kraftigt koordineringen af elevernes viden, evner og kvalitet udvikling af. I de senere år har skolens campusaktiviteter, klasser, klubber og individuelle studerende successivt vundet " Niende College Campus Culture Construction Outstanding Achievement Award", " National Advanced Class Group", " National Top 100 Entrepreneurship Association", " National Excellent Communist Youth League Member" og andre hædersbevisninger. Antallet af studerende, der deltager i videnskabelige forskningsprojekter, udgivelse af papirer og priser i forskellige videnskabs- og teknologikonkurrencer, er steget år for år. Antallet og niveauerne af priser i studerendes innovation og iværksætterkonkurrencer er fortsat stigende, antallet af postgraduate optagelseseksaminer er steget år for år, og beskæftigelsesgraden for kandidater ved årets udgang har altid været omkring 95%.

Skolen giver fuldt udbytte af fordelene ved humaniora og kunst discipliner for at hjælpe regional bykulturel konstruktion. Stol på Liu Lanfang Art Research Center, National Studies Center og Liren Art Museum, udfør forskning, sortering og formidling af regionale karakteristiske kulturer såsom Qianshan Culture, Northern Ceramics, Anshan Storytelling og Industrial Heritage. Skolen fremmer aktivt integrationen af produktion og uddannelse, skolevirksomhedssamarbejde, samarbejder med kendte virksomheder som Phoenix Education Group, ZTE Corporation og Dane Group for at uddanne professionelle talenter og forbinder aktivt med regional kultur, turisme, sport, sundhed og andre industrier, og de sociale servicefunktioner er blevet forbedret betydeligt.

Skolen gennemfører omfattende international udveksling og samarbejde og fremmer aktivt international skolegang. Indtil nu har skolen underskrevet venlige samarbejdsaftaler med mere end 100 universiteter og uddannelsesinstitutioner i mere end 20 lande og regioner, herunder USA, Storbritannien, Frankrig, Spanien, Polen, Rusland, Australien, New Zealand, Nigeria, Peru, Japan og Sydkorea. Der er gennemført væsentlig udveksling og samarbejde i mange aspekter, såsom udvekslinger, lærerudvekslingsudvekslinger og kulturudvekslinger. Som en " modtagerinstitution for kinesisk regeringsstipendium til internationale studerende i Kina" har skolen uddannet mere end 3.500 internationale og langvarige studerende fra mere end 20 lande.

I de senere år er skolens sociale indflydelse fortsat udvidet. Det er næstformandsenheden for National Teacher Education Alliance of Local Colleges , den kooperative enhed i " Three North" -området med højere normale colleges , den provinsielle børnehaves hovedtræningsbase, den provinsielle læreruddannelse forskningsbase og provinsens kultur og kunst Udvekslingsbase. Skolen har også successivt vundet hædersbevisninger som " det første parti af nationale socialistiske kerneværdier, der er samkonstruktion og uddannelsesbaser", " Liaoning-provinsens ideologiske og moralske demonstrationsskole" og " Liaoning-provinsens avancerede kollektiv til studier i Kina" .

Overfor fremtiden vil skolen holde det store banner for Xi Jinpings tanker om socialisme med kinesiske karakteristika i den nye æra, fuldt ud implementere ånden fra det 19. nationale kongres for det kommunistiske parti i Kina og fuldt ud gennemføre ånden fra den nationale uddannelseskonference. Arbejd hårdt for lokale anvendte universiteter på højt niveau med karakteristiske læreruddannelsesegenskaber blandt lignende institutioner!

Placeringer

  • Anshan

    Ping'an Street,43, , Anshan

    Spørgsmål