
Kandidat in
Game Art ArtFX

Stipendier
Introduktion
VIDEO SPIL I 5 ÅR (kandidatgrad ækvivalent)
Mål for videospilkursus
- Acquire avancerede kunstneriske og tekniske færdigheder inden for gaming: videospil, traditionelle spil og nye former (Virtual Reality, Augmented Reality, Alternative Reality)
- Lær hvordan du lærer og hvordan man forstår hvad du lærer
- Mester faglige studievaner: Kendskab til handlerne og videospilindustrien, iterativ udviklingsmetode, kunstnerisk retning, produktionsstyring og opfølgning, audiovisuel lov, ledelse, forretningsskabelse
- Master softwaren: UE4, Unity 5, Game Maker Studio 2, CryEngine, 3ds Max, Maleren / Designer Substance, Maya, Zbrush, SpeedTree, Houdini, osv.
SPIL DESIGN ELLER SPIL ART - VÆLG MELLEM 2 SPECIALISERINGER
Begyndende i det tredje år, skal den studerende fokusere på en specialisering for at forfine sin profil og færdigheder.
Spil Design
Mål for spildesign specialisering
- Bliv master i spillet og formidle en besked gennem en sjov oplevelse
- Master metoderne til design og interaktiv fortælling
- Kend og forstå menneskers psykologi og spillerteorier
- Udvikle evnen til at analysere sjovsystemer
- Demonstrere evnen til at kommunikere på tværs af felter og overvåge hold, der udvikler videospil
Game Design Kurser
- Spil
- Scripting
- ergonomi
- Konceptudvikling
- Brug af samarbejdsværktøjer
- Transmedia / Crossmedia
- Alvorligt spil
- gamification
- Forbindelse og kollektiv intelligens
- Iterativ opfattelse
Game Designer Profile
Som filmdirektør bygger spildesigneren spillet: historie, regler, mål ... Spildesignet er meget vigtigt i en videospilproduktionsproces. Han designer gameplayet (spilkoncept) og spilmekanik. Hans første mål er at gøre et spil mere attraktivt muligt.
Kvaliteter :
- Nysgeret og åbent sindet
- Opmærksom på verden og dens evolutioner
- Multi-faglært
Game Art
Mål af spil kunst specialisering
- Lev interaktive oplevelser
- Master metoderne til at skabe 2D og 3D universer
- Kend og forstå menneskets og dyrets fysiognomi
- Sikre den kunstneriske retning i et spil: fra koncept til realisering af animerede aktiver integreret i spillet
Game Art Kurser
- 2D grafisk design
- 2D
- 3D modellering
- Tekstur og belysning
- Ambiance og fortælling
- Spilmotorer
- GUI Design
- Karakter og miljø design
- Motion design
- Ergonomi og brugeroplevelse
- Koncept Art
- Kunstnerisk retning
- Forskning og udvikling omkring nye spilteknologier (ARG, AR, VR)
Spil Kunstner Profil
Spilkunsten skaber kunstkonceptet og det grafiske univers af videospillet (karakterdesign, farver, teksturer og baggrunde ...). Han har ansvaret for den kunstneriske retning af et spil: fra konceptet til integrationen af animerede aktiver i videospillet.
Kvaliteter :
- Profil af alsidig 2D / 3D kunstner
- Faste færdigheder i CG
- Kreativ, opfindsom og innovativ
3RD ÅR / SPIL DESIGN ELLER SPIL ART SPECIALISERING
At lære om videospil: være relevant
Mål
- Comportment: udvikle opmærksomhed og goodwill
- Viden: udvikle færdigheder omkring spil genrer og digital kunst
- Know-how: Opret digitale værker og design spilleobjekter (kort, 3D-modeller, historier osv.)
Adgangsproces
- BAC (eller tilsvarende) 2 års videregående uddannelser
- Præsentér en kunstnerisk portefølje, der demonstrerer færdigheder omkring den specialisering, du ønsker at forfølge
- Deltag i et individuelt interview og afslut en skriftlig eksamen
4. ÅR / EXPERIMENTATION
Fremtiden for spillet: Forudsat omfanget af et projekt
Mål
- Komport: Udvikle erudition og pædagogiske teknikker
- Viden: At udvikle viden omkring de nye videospilbrug og medier
- Know-how: Udfør digitalt arbejde og design sjove produkter (prototyper, spilestop, eksterne samarbejder osv.)
- Oprettelse af en professionel portefølje
- Professionel praktikplads mulighed
5. ÅR / SPIL CREATION
Oprettelse af et Original Game, Graduation Jury
Dette år er helt dedikeret til udviklingen af et kandidatprojekt og overgangen til et professionelt miljø.
I løbet af dette år tester de studerende deres evne til at overvåge et hold og projekter under betingelser, der er identiske med dem inden for produktionsstudier.
Professionelle intervenere hele året for at bringe deres ekspertise og dele deres erfaringer.
Det femte år afsluttes med præsentationen af en original spil prototype foran et publikum af spillere og fagfolk. Spilprøven og den formelle præsentation giver professionelle mulighed for at måle kvaliteten af elevernes profiler.
Mål
- Komport: Udvikle selvstyre og solidaritet
- Viden: At udvikle viden om industrien og iværksætteri
- Know-how: producer en sjov prototype af det oprindelige spil og opret digital kommunikationsmateriale omkring denne prototype
Adgangskrav
- 1. år: BAC (eller tilsvarende) kunstnerisk portefølje individuelt interview skriftlig eksamen
- 2. år: BAC (eller tilsvarende) 1 års videregående uddannelser (helst i kunst) kunstnerisk portefølje individuelt interview skriftlig eksamen
Årlig undervisning
År 1: 6 900 €
År 2 til 5: 7 900 € om året
- Registreringsgebyrer (EU-studerende): 1. gang (350 €) / Fornyelse (250 €) / Yderligere omkostninger til at forudse (Social sikring, udstyr og skoleartikler). Begyndende i deres andet studieår skal alle studerende have en personlig computer .
- Registreringsgebyrer (Ikke-EU-studerende): 1. gang (850 €) / Fornyelse (350 €) / Ekstra omkostninger til at forudse (Social sikring, udstyr og skoleartikler) Begyndende i deres andet studieår skal alle studerende have en personlig computer.
Ansøgningsperiode
Online ansøgningsperiode: november 2018 til maj 2019 .