Keystone logo

BESIGN The Sustainable Design School

Meddelelser

Tilmeld dig vores Åbent Dag 9. marts - Tilmeld dig her

Den internationale designskole i bæredygtig innovation for menneskelige løsninger

BESIGN The Sustainable Design School - The Design School in Sustainable Innovation

Grundlagt i 2013, BESIGN The Sustainable Design School er en international institution for videregående uddannelser dedikeret til bæredygtigt design og innovation for mennesker.

Et ord fra stifterne:



«En stærk fælles overbevisning har styret vores arbejde med at grundlægge BESIGN The Sustainable Design School: De dybtgående forandringer, der sker i verden i dag, kræver, at vi griber innovation an på en helt anden, radikal måde. Ved at dele vores gensidige pædagogiske og professionelle erfaringer er vi overbevist om, at: Design, som et middel til at tænke, spiller en væsentlig rolle i ny, bæredygtig innovation for alle.

Målene for bæredygtig udvikling

BESIGN The Sustainable Design School følger de 17 Sustainable Development Goals som et kreativt værktøj.

En tværgående læreplan med mange tværfaglige poster

Vi privilegerer integrationsprocessen baseret på udveksling og personlige færdigheder. Vores prioritet: er at lære dig at kende og værdsætte dine talenter.

International - International børser

BESIGN The Sustainable Design School er medlem af Cumulus Association, et internationalt netværk, der samler 280 designskoler og universiteter verden over.

  • Université de Buenos Aires, Faculté de l'Architecture, du Design et de l'Urbanisme (UBA - FADU) - Argentina
  • Universidad de Ciencias og Artes de América Latina (UCAL) - Peru
  • Srishti Institute of Art, Design & Technology - Indien
  • Ringling College of Art & Design - USA
  • Özyegin University - Tyrkiet
  • Tbilissi State Academy - Georgien
  • Universita degli studi della campania luigi vanvitelli - Italien
  • Jiangnan University - Kina
  • Universidad del desarrollo (UDD) - Chile
  • HIT Holon Institute of Technology - Israel
  • Université de Montréal - Canada
  • Universitetet i Shizuoka - Japan
  • UPES - Indien

Erhvervserfaring - Partnerskabsprojekter

Fra det første studieår, "lærer du ved at gøre" i forbindelse med professionelle partnerskaber.

« Disse store virksomheder kommer for at arbejde med vores studerende, fordi de har en intuitiv vision om morgendagen, de lever allerede med viden og deling af fremtidens økonomier, de er født i en digital verden, og de stræber efter at hjælpe andre i en ansvarlig måde! »
Maurille Larivière

Projekter - Hvad er de?

De professionelle projekter, der gennemføres hvert år, tillader en ny generation af kreative, nysgerrige studerende, der er bekymrede for verden.

Fase 1 - Kort og problematisk
Mødet med repræsentanter for partnerselskabet er et centralt punkt. Under denne udveksling introduceres de studerende til projektet, identificerer behovene, finjusterer korte og laver udkast til perspektivstrategier.

Fase 2 - Analyse
Sekvenserne af research og fordybelsessessioner giver de studerende mulighed for på den ene side at integrere virksomhedens behov og på den anden side at definere væsentlige personer til strategisk refleksion - inklusion af bæredygtige udviklingsmål relateret til projektet.

Fase 3 - Idéer
Denne fase tillader generering af en lang række innovative ideer, fra de mest utopiske til de mest konkrete. Idédannelse vil lede eleverne til at finde konceptuelle svar.

Fase 4 - Realisering De udvalgte ideer analyseres, omarbejdes og tegnes af eleverne for at validere deres relevans for fremtidige brugere.
Ved at bruge modeller (3D digital visuel repræsentation) og prototyping (funktionel og dynamisk mock-up) giver eleverne et reelt, visuelt aspekt til de validerede løsninger.

Fase 5 - Prototyping
Alle arbejdsfaser er formaliseret og illustreret af forskellige fysiske og digitale medier. Formålet er at forklare virksomheden den gennemførte refleksion, de indtagne holdninger og resultaterne af projektet.

Med nye innovative metoder:

  • «Designtænkning»
  • Nødvendig innovation
  • Livscyklusanalyse, Eco-Conception, Biomimicry Knowledge of Design ®
  • 17 Bæredygtige udviklingsmål

Vores institutionelle partnere

232415_232377_image-Feb-27-2024-12-18-53-8704-PM1.png

BESIGN The Sustainable Design School, beliggende på en privilegeret plads i Cagnes-sur-Mer i hjertet af Côte d'Azur, tilbyder et campus på 2000 m udstyret med: et computerlaboratorium, modelværksted, musikstudie, fotografistudie, kreativitetsrum, fælles have, terrasser .

Samarbejde med FabLab ECOLAB Côte d'Azur (3D-printere, laserskærere, 3D-scannere) giver eleverne mulighed for at skabe objekter til deres designprojekter.

  • Universitet: Medlem af Université Côte d'Azur (UCA), vores studerende har adgang til forsknings- og doktorgradskurser samt akademiske udvekslinger med andre medlemmer af UCA.
  • Optagelser: Efter ansøgning (tilmeldingsmappe, identitetskort, skoleresultater, portfolio) og individuel samtale.
  • Finansiering: Økonomisk støtte er tilgængelig gennem " BESIGN The Sustainable Design School Venner"-fonden.

    Kom med os

    De studerendes mangfoldighed, fra forskellige baggrunde og studieretninger, bidrager til bæredygtig innovation og dens praksis.

    I dag er vi konfronteret med vigtige spørgsmål vedrørende vores planets levedygtige udvikling. Ændringer er ikke kun nødvendige, men uundgåelige for at give os alle mulighed for at leve under acceptable forhold. For at besvare disse spørgsmål skal fantasi og innovation lægges vægt på. Vores studerende kan handle på disse utrolige muligheder.

    For bedst muligt at løse kompleksiteten af aktuelle verdensproblemer tilbyder BESIGN The Sustainable Design School et program, der er tværgående, internationalt og multidisciplinært. Pædagogikken omsættes i praksis gennem konkrete projekter indsendt af virksomheder, der deler vores værdier.

    Alumni - Hvor er de nu?

    « I går var jeg studerende, i dag er jeg designer! »Med en Sustainable Design School diplom har vores studerende mulighed for at integrere større virksomheder eller skabe deres egen start-up.

    "Min vision for design er ikke kun at skabe et æstetisk objekt. Design er først og fremmest en filosofi: at skabe for at forbedre hverdagen for hver person. Jeg valgte BESIGN The Sustainable Design School for dens designtænkning og økodesigntilgang»

    Antoine Trouvé, Diplômé 2017

      De fortæller os

      Hver oplevelse er forskellig; hvem er bedre end eleverne til at fortælle om deres.

      "Jeg har altid været tiltrukket af at tegne, selvom jeg aldrig tog lektioner. Jeg interesserer mig også for miljøet, som er et emne, der bekymrer min generation meget. BESIGN The Sustainable Design School kombinerer design og konceptet for bæredygtig innovation. Det er et sted, hvor jeg tror, jeg kan trives."
      Laura Jovene - 1. år

      "Jeg valgte at integrere BESIGN The Sustainable Design School på grund af øko-konception vægt, og fordi det giver studerende mulighed for at deltage i professionelle projekter med store virksomheder som Toyota, Decathlon og Accenture"

      Paul Sossouhounto - 2. år

      «Jeg valgte at være designer på BESIGN The Sustainable Design School, fordi jeg har brug for at arbejde for andre og føle mig nyttig for dem, der har behov for det. Jeg overvejede en karriere i den humanitære sektor i lang tid, indtil jeg opdagede design.»

      Julian Coiffard - 2. år

      «Jeg valgte BESIGN The Sustainable Design School på grund af dens værdier og det interessante program (en international skole, partnerskabsprojekter). Design er et kreativt erhverv, hvor man kan forbedre tingene ved at skabe mere æstetiske, ergonomiske og bæredygtige løsninger."

      Rosa Hämäläinen - 3. år

      "Jeg spurgte mig selv, "hvad er bæredygtighed?" Er det en tilgang engageret for miljøet eller for os selv? Nej. Efter refleksion besluttede jeg at orientere mig, hvor jeg kan finde svar, og hvor vi kan skabe løsninger, fordi det ikke kun handler om viden, men handling.«
      Jérémie Polese - Master 2 kandidat 2017

      «Jeg har altid interesseret mig for design og kunstneriske domæner generelt, så det var et ganske naturligt valg for mig at studere design efter min Bac SDT2A. Jeg valgte denne skole, fordi dens position interesserer mig meget. Jeg synes, det er vigtigt at skabe løsninger, der er mere respektfulde over for vores miljø."
      Corentine Masson - Master 2 kandidat 2018

      • Nice

        Nice, Frankrig

      Spørgsmål

      BESIGN The Sustainable Design School