
MS i Media Ventures - Medieinnovation
Boston, USA
VARIGHED
3 Semesters
SPROG
Engelsk
TEMPO
Fuldtid
ANSØGNINGSFRIST
03 May 2025
TIDLIGSTE STARTDATO
Sep 2025
STUDIEAFGIFTER
USD 30.525 / per semester *
STUDIEFORMAT
På campus
* studieafgift
Introduktion
Måske har du den næste dræber-app, eller måske vil du tage en traditionel industrileder til næste niveau. Uanset hvad, er du klar til at skabe mediernes fremtid?
Ingen GRE påkrævet.
Boston University Master of Science i Media Ventures lærer dig færdighederne, strategien og processen med at udvikle dine ideer til at opbygge en succesfuld karriere - og skabe mediernes fremtid undervejs.
Fremtiden tilhører jo innovatørerne. Drømmerne er også gørere. Det starter med kreativitet ved sammensmeltningen af medier og teknologi. Idéer, der ikke kun krydser platforme, men som forudser nye.
Men det betyder også at vide, hvordan man anvender disse ideer. Det er det at være en doer handler om. Og det er også det, MS i Media Ventures handler om.
Et år, to kyster
Som en del af uddannelsen får du mulighed for at gennemføre to praktikophold hos start-ups eller traditionelle medievirksomheder. Du får afgørende erfaring fra den virkelige verden og et netværk af branchekontakter.
MS in Media Ventures-programmet tager 12 måneder over tre semestre at gennemføre. Tilbring efteråret i Boston, tag undervisning, finpuds dine innovationsevner og udvikle dit specialeprojekt. Så i foråret, tag til Los Angeles for at opleve innovation i underholdningsindustrien. I løbet af sommersemesteret gennemfører alle Media Ventures-studerende et praktikophold og får industrikontakter i Los Angeles.
Dette er ikke noget passivt program. MS in Media Ventures pensum er designet af førende mediechefer og er meget praktisk og karriereorienteret.
Start med en idé og byg den ud i løbet af programmet. Lær processen med at tage en idé fra koncept til marked. Derefter pitche det for et panel af førende mediechefer og iværksættere. Media Ventures fakultet, COM-alumner og biz-kyndige mentorer coacher dig gennem processen, én til én.
Program på et blik
Hvad vil du lære:
- Strategier til at bringe nye ideer til mediemarkedet.
- Hvordan man bruger indhold og teknologi til at skabe noget originalt og rentabelt.
- Praktiske iværksætterværktøjer er nødvendige for at teste og forfine et nyt venturekoncept eller eksisterende produktinnovation.
Kursusarbejde inkluderer:
- At skabe nye ideer
- Medier i evolution
- Mediepengesporet
- Kommunikationsforskning
- Multi-platform underholdningsfremme og markedsføring
- Underholdnings- og mediehøjttalerserie
- Kandidatseminar
- Media Ventures specialeprojekt
- To praktikforløb
Klar til at følge i fodsporene på alums, der arbejder i strategiske, kreative positioner på steder som Hulu, Apple, YouTube, Bloomberg, Twitter og Pluto TV? Få knowhow, færdigheder og selvtillid til at starte den næste fase af din karriere.
Mere end 95% af COM kandidatstuderende arbejder i job relateret til deres grad.
Formålsdrevet
COM skiller sig ud fra vores jævnaldrende. Vores fakultet tilbyder en blanding af forskere og praktikere, der støtter en tværfaglig, praktisk tilgang til læring. Vores beliggenhed ligger i hjertet af en elektrisk, mediebevidst by.
Men det kan være COMs fælles værdier, der betyder mest. Vi tror på, at kommunikation kræver mangfoldighed, kritisk tænkning og kreativ udfoldelse. Vi mener, at kommunikation skal være baseret på sandhed, ægthed, effektivitet og formål. Vi tror på, at kommunikation skaber forståelse blandt mennesker og på tværs af samfundet.
Indlæggelser
Læreplan
Studerende skal gennemføre 40 point.
Fall Semester
- COM CM 722 Kommunikationsforskning (4 sp)
- COM FT 518 The Media Money Trail (4 cr)
- COM FT 701 Media in Evolution (4 cr)
- COM FT 728 Oprettelse af nye ideer (4 cr)
Spring Semester
- COM CM 505 Entertainment Marketing and Promotion (4 cr)
- COM CM 564 Karrierer i underholdningsindustrien (4 cr)
- COM FT 856 Graduate Media Ventures Seminar (4 cr)
- COM FT 953 Praktik (4 cr)
Forårssemesteret omfatter også to specialeworkshops. Den første fokuserer på de skridt, de studerende skal tage for at forfine deres individuelle specialeprojekter. Den anden er en intens workshop om præsentationsfærdigheder.
Summer Semester
- COM FT 825 Specialeprojekt (4 sp)
- COM FT 954 Praktik (4 cr)
Hvis omstændighederne tilsiger det, vil nogle få udvalgte studerende få lov til at gennemføre forårssemesteret i Boston ved at tage følgende kurser. Alle studerende skal dog være i Los Angeles til sommer.
- COM FT 856 Graduate Media Ventures Seminar (4 cr)
- COM FT 953 Praktik (4 sp) eller CM 732 Ad Lab (4 sp)
- Valgfag (4 sp)
- Valgfag (4 sp)
Programresultat
- Studerende vil undersøge de detaljerede processer, der kræves for at tage en virksomhed fra koncept til succesfuld udførelse. Fokus er på skabelsen af overbevisende indhold, der driver nye medievirksomheder.
- Studerende vil udvikle en ny medievirksomhed, produkt eller service fra koncept til markedsplads. Studerende vil præsentere deres Pitch Deck og/eller prototype, som deres specialeprojekt, for industriledere.
- Studerende vil udvikle en klar forståelse af strategiske udfordringer - konkurrence, finansieringsbehov, interne ressourcer, eksterne ressourcer og miljøpres - som står over for alle nystartede virksomheder med vægt på medieindustrien.
Programundervisning
English Language Requirements
Certifikat dine engelskkundskaber med Duolingo English Test! DET er en praktisk, hurtig og overkommelig online engelsk test, der accepteres af over 4.000 universiteter (som denne) rundt om i verden.