Master i legeterapi
Centre for Specialization in Development and Education (Centro de Especialidades en Desarrollo y Educación)
Nøgleinformation
Campus placering
Chihuahua, Mexico
Lingvistik / Sprogvidenskab
Spanish
Studieformat
På campus
Varighed
Kontakt skolen
Hastighed
Kontakt skolen
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Jul 2023
Introduktion
Det affektive og relationelle liv i mennesket bliver en hjørnesten for succes på ethvert område, hvor de udvikler sig fagligt eller socialt.
Det familiemiljø, hvor børn udvikler sig fra det øjeblik de blev undfanget, vil efterlade et mærke i processen med at blive en person, da alle de stimuli, der modtages eller ikke modtages, vil afgøre, hvilken type menneske der vil blive. Det store pres, vi står over for i nutidens verden, får os til at glemme, at livet er en formidabel oplevelse, hvorfra vi ikke altid ved, hvordan vi skal udtrække al dens rigdom.
En af menneskets væsentlige kendetegn er dets projektive aspekt, det vil sige evnen til at udføre projekter. Og ikke kun det, men i det væsentlige evnen til at lave et projekt af dit eget liv. Det er ikke let at organisere vores liv. På den ene side fører rutinens og komfortens egenvægt til rituelle og næsten mekaniske gentagelser, og på den anden side får en vis apati og konformisme os til passivitet og afleder os fra sådanne sunde perspektiver som at bruge vores fantasi og udvikle vores ideer. kreative evner. Gennem leg tester børn verden og lærer om den. Derfor er leg afgørende for en sund udvikling. For børn er leg en alvorlig sag og har et specifikt formål, hvorigennem de udvikler sig mentalt, fysisk og socialt.
Leg er barnets form for selvterapi, hvorigennem forvirring, angst og konflikter ofte bringes til syne. Gennem legens sikkerhed kan børn teste deres nye måder at være på. Legen repræsenterer en vital funktion for barnet. Det er meget mere end den useriøse, sorgløse og behagelige aktivitet, som voksne generelt overvejer. Spil fungerer (også) som et symbolsk sprog. Børn oplever meget af det, de endnu ikke kan udtrykke i sproget, og bruger derfor leg til at formulere og assimilere det, de oplever.
Det godt anvendte spil tjener specialister som et uundværligt værktøj, der gør det muligt at kende barnet bedre, det er et grundlæggende element i undervisnings-læringsprocessen og frem for alt repræsenterer det evolution, tilpasning og selvbekræftelse af barnet. Leg kan reducere skræmmende og traumatiske begivenheder, lindre angst og spændinger.
Spillet er normalt et værktøj til at lære at evaluere social interaktion, til at lære at håndtere forskellige følelsesmæssige reaktioner og personlige følelser. Godt planlagt leg har en tendens til at øge barnets vilje til at involvere sig og til gengæld være mere forberedt på nye bestræbelser. Barnet kommunikerer leg, derfor er det nødvendigt at tale på deres sprog
Gennem leg bevæger barnet sig væk fra den virkelige verden og kan forstå den anden verden end sin egen: "voksenens" verden, som igen vil præge hans egen personlighed.
Derfor er den grundlæggende betydning af børns leg, et barn, der har leget på en passende måde, vil være en voksen, der integrerer sig konstruktivt og kreativt i deres virkelighed. Gennem leg godkender barnet sig selv fysisk og mentalt, og det giver ham mulighed for at få autonomi og bekræfte sig selv.
Leg er afgørende for mennesker uanset deres alder, da de ændringer og processer, som barnet muliggør, fortsat er gyldige normer for de unge og de voksne, selv for de ældre.