Master i byforvaltning
Ahmedabad, Indien
VARIGHED
SPROG
Anmodning om undervisning i sprog
TEMPO
Bed om tempoet
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Jul 2023
STUDIEAFGIFTER
Anmod om studieafgift
STUDIEFORMAT
På campus
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Urban Management er et voksende felt, der kræver specialiseret viden om bymæssige bebyggelser og forvaltningspraksis. Byforvaltere forstår, hvordan townships og byer fungerer, og de bestræber sig på at forbedre byområdernes sociale, teknologiske, operationelle og økonomiske funktion med det formål at forbedre beboeligheden.
Master's in Urban Management (MUM) -programmet stræber efter at skabe en pulje af fagfolk af høj kvalitet med færdigheder til at lede organisationer, der administrerer menneskelige levesteder. Programmet fokuserer på forvaltning af bysystemer og -tjenester og forbedring heraf. Studerende udsættes for de styringsværktøjer, der kræves i både private og offentlige bygninger. Kurset letter eleverne til at udvikle færdigheder til at løse komplekse problemer som at forbedre den langsigtede effektivitet i bytjenester, forbedre byernes daglige funktion og finde måder at forbedre finansieringen af bysystemer.
Studieordningen er designet til at:
- Giv et bredt perspektiv på byspørgsmål
- Forbedre ledelsesorienteret beslutningstagning
- Udvikle analytiske færdigheder, der er nødvendige for at navigere i komplekse problemer
Det toårige kursusarbejde udsætter eleverne for tværfaglig træning både gennem teori og praksisbaseret læring. For at øge den faglige kapacitet er programmet centreret om studiebaseret læring. Her beskæftiger eleverne sig med veldesignede livlignende problemer. I det første år udvikler fundamentstudiet evnen til at fokusere på ledelsesspørgsmål i et indeholdt bygget miljø. Semester to har til hensigt at udvikle færdigheder til problemløsning til håndtering af store byområder som kvarterer, byer og byer. Semester tre fokuserer på serviceforbedring gennem et studie om servicedrift og ledelse. På fjerde semester påbegynder de studerende et slutstenprojekt, der enten er et forskningsbaseret speciale eller et projekt, der ledes og vejledes af et fakultet.
Læringspædagogikken giver eleverne mulighed for at arbejde med levende projekter og interagere med fagfolk. Kurset giver mulighed for at lære en lang række emner som ledelsesprincipper, ledelse af menneskelige ressourcer, organisatorisk adfærd, økonomisk styring, budgettering, etik og regering, e-governance, forretningskompetencer, byværker, udvikling af iværksætteri, forretningsmodeller, offentlig- privat partnerskab, kontraktstyring, projektledelse, forhandling og konflikthåndtering, smarte byer og andre. Studerende kan tage studieture og kurser organiseret som en del af Summer-Winter School-programmerne og andre valgfag, der tilbydes på CEPT University . Studerende undervises af en pulje af uddannede akademikere og praktikere. Begge arbejder i samarbejde for at give teori og praksisbaseret læringseksponering under kursusarbejdet.