
Master of Arts i filosofi, kosmologi og bevidsthed
San Francisco, USA
VARIGHED
2 Years
SPROG
Engelsk
TEMPO
Fuldtid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Anmod om den tidligste startdato
STUDIEFORMAT
Fjernundervisning, På campus
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
CIIS ' master i filosofi, kosmologi og bevidsthed er designet til at hjælpe med at forme det intellektuelle, moralske og spirituelle lederskab, der er nødvendigt for at møde historiske globale udfordringer.
Ved at trække på nogle af de mest kraftfulde ideer og impulser fra vores filosofiske, videnskabelige og religiøse traditioner har vores fakultet konstrueret et intensivt tværfagligt studieforløb for at hjælpe med at accelerere elevernes rejser ind i deres lederroller.
Studerende, der fokuserer på integreret økologi, vil lære at adressere den økologiske krise på en måde, der integrerer natur og kultur, fakta og værdier og videnskab og spiritualitet. Læreplanen støtter lærde-aktivister, der er engageret i øko-social retfærdighed og idealet om et blomstrende jordsamfund.
Sammen med de ugentlige standardtimer udfolder læringsoplevelsen sig i en række forskellige omgivelser og sammenhænge, fra det årlige retræte for studerende, fakulteter og alumner på Esalen Institute og sociale sammenkomster i starten af hvert semester, til de almindelige fora, symposier og program-sponsorerede konferencer.
Indlæggelser
Programresultat
Vores program understøtter studerende i dyrkning af både intellektuel stringens og sympatiske fantasifulde kapaciteter, som bedre vil gøre det muligt for dem at indgå frugtbart i en flerhed af verdenssyn, historiske epoker og kulturelle følsomheder. Ved at forstå transformerende historiske og nutidige ideer vil eleverne udvikle evnen til at skelne kreative muligheder for at skabe livsforbedrende fremtid.
Mål 1: Forandringsagenter: At skabe kreativ og effektiv tænkning og handling som svar på den hidtil usete evolutionære udfordring fra de økologiske, kulturelle og åndelige kriser, som i øjeblikket står over for de menneskelige og ikke-menneskelige medlemmer af jordsamfundet.
- Studerende vil være i stand til at formulere sofistikeret kritik af årsagerne og konsekvenserne af de nuværende planetkriser.
- Som svar på det dominerende verdensbillede vil studerende være i stand til at generere alternativer, der fremmer en socialt og økologisk retfærdig fremtid for hele jordens samfund.
Mål 2: Sofistikeret evaluering: At udvikle og anvende anerkendende og kritiske evalueringer af større overgange i verdenssyn, herunder dem, der har bidraget til den nuværende planetariske situation.
- Studerende vil være i stand til at tale og skrive sammenhængende om arten af verdenssyn for en række videnskabelige og populære målgrupper.
- Studerende vil være i stand til at engagere sig fortroligt som offentlige intellektuelle i samtale om historien om og interaktionen mellem vestlige, asiatiske og indfødte perspektiver, idet de forbliver følsomme over for farerne ved bevilling, samtidig med at de udvikler en forståelse for potentialet ved nyligt voksende hybridisering af disse perspektiver.
Mål 3: Tværdisciplinaritet: At kritisere, evaluere og ansøge om et tværfagligt stipendium.
- Studerende vil demonstrere kompetence i tværfaglig tænkning ved at integrere indhold og rammer fra en række discipliner for at skabe videnskabelige produkter.
- Studerende vil være i stand til at engagere sig kritisk og konstruktivt med en bred vifte af forskningsemner (f.eks. Religiøse, åndelige og esoteriske traditioner, historiske og videnskabelige paradigmer og andre marginaliserede perspektiver og måder at vide).
Mål 4: Indre og ydre evolution: At tydeliggøre og udvide relevansen af studerede ideer til ens personlige liv og forhåbninger med øje for deres implikationer for transformationen af kultur og samfund som helhed.
- Studerende vil være i stand til at oprette forbindelser mellem deres studier, deres personlige liv og de større samfund, hvor de er indlejret.
- Studerende vil være i stand til at udnytte og udtrykke individuel kreativitet gennem personlig og / eller videnskabelig kommunikation.