
Master i læreruddannelse i engelsk sprog for grund- og gymnasieskoler med dobbelt pensumstudie Læreruddannelse i musik for grund- og gymnasieskoler
Prague, Tjekkiet
VARIGHED
2 Years
SPROG
Engelsk
TEMPO
Fuldtid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Anmod om den tidligste startdato
STUDIEAFGIFTER
EUR 2.334 / per year *
STUDIEFORMAT
På campus
* online application fee: 820 CZK
Introduktion
Læreruddannelse i engelsk sprog for grundskoler og gymnasier
Kerneekspertisen undervist inden for MA-studiet bygger på det foregående BA-studieprogram og består af et sæt symbiotisk indbyrdes forbundne sproglige, litterære og didaktiske discipliner designet til at give kandidaten væsentlig viden i alle disse, i overensstemmelse med MA-niveauet.
Musiklæreruddannelse for folkeskoler og gymnasier
Uddannelsen følger efter bacheloruddannelsen Musikpædagogik med fokus på uddannelse.
Formålet med uddannelsen er at give sine kandidater en omfattende kandidatuddannelse, som forbereder dem til professionen som musiklærer på 2. niveau i folkeskoler og gymnasier. Uddannelsen tager højde for proportionaliteten af de kognitive, didaktiske og pædagogisk-psykologiske komponenter i uddannelsen, mens den feltviden, der opnås på bacheloruddannelsen, yderligere systematiseres og anvendes inden for det didaktiske og professionelle fag, der er nært forbundet hermed. Kandidater fra uddannelsen er kompetente til selvstændigt at oprette skoleuddannelser inden for uddannelsesområdet kunst og kultur. De er klar til at undervise i musikundervisning med alle dens aspekter inden for viden og færdigheder. Uddannelsen bygger på kreative aktiviteter inden for det musikpædagogiske område og dets didaktik. Feltkomponenten er fokuseret på en dybere forståelse af musikpædagogiske problemstillinger, hvilket afspejles i undervisningen i musikundervisningen i folkeskolen og gymnasiet. Musikalske fænomener og begreber præsenteres i en bredere sammenhæng og relationer mellem forskellige typer videnskab og kunst. Den musikdidaktiske komponent er baseret på viden opnået i musikpædagogisk forskning og på bedste praksis verificeret i praksis. Den musikteoretiske og pædagogiske del kan herefter uddybes i en ph.d.-uddannelse, fx Musikteori og Pædagogik. Uddannelsen i hovedplanen respekterer balancen mellem faglige, didaktiske og pædagogisk-psykologiske komponenter i uddannelsen i henhold til undervisningsministeriets standarder for læreruddannelse. Pædagogisk-psykologisk uddannelse omfatter fagene pædagogik, psykologi og specialpædagogik, herunder pædagogisk-psykologisk praksis.
Indlæggelser
Karrieremuligheder
Læreruddannelse i engelsk sprog for grundskoler og gymnasier
Denne kandidat er bekendt med de grundlæggende begreber og relationer mellem langue- og parole-disciplinerne, herunder tværfaglige tilgange, er i stand til at fortolke tekster af engelsk litteratur, har en god beherskelse af de nyeste teorier og metoder inden for engelskundervisning og kan anvende hans/hendes viden og færdigheder i hans/hendes praksis som lærer.
Musiklæreruddannelse for grund- og gymnasium
Forventet ansættelse af kandidaten i følgende jobstillinger:
- Primære muligheder: Musiklærer i Middle school / Junior High school / Secondary school / High school / Junior High school; pædagog eller assisterende pædagog i en udskolingens musikinstitution
- Sekundære muligheder: assistent i offentlig administration eller privat virksomhed inden for kultur, produktiv og senioruddannelse.