PhDLawBachelorMBAHealthcareCoursesOnlineMaster
Keystone logo
Charles University Faculty of Education Master i læreruddannelse i musik for grund- og gymnasieskoler med dobbelt pensumstudie Læreruddannelse i engelsk sprog for grund- og gymnasieskoler
Charles University Faculty of Education

Master i læreruddannelse i musik for grund- og gymnasieskoler med dobbelt pensumstudie Læreruddannelse i engelsk sprog for grund- og gymnasieskoler

Prague, Tjekkiet

2 Years

Engelsk

Fuldtid

Anmod om ansøgningsfrist

Anmod om den tidligste startdato

EUR 2.334 / per year *

På campus

* online ansøgningsgebyr: 820 CZK

Introduktion

Musiklæreruddannelse for folkeskoler og gymnasier

Uddannelsen følger efter bacheloruddannelsen Musikpædagogik med fokus på uddannelse.

Formålet med uddannelsen er at give sine kandidater en omfattende kandidatuddannelse, som forbereder dem til professionen som musiklærer på 2. niveau i folkeskoler og gymnasier. Uddannelsen tager højde for proportionaliteten af de kognitive, didaktiske og pædagogisk-psykologiske komponenter i uddannelsen, samtidig med at den feltviden, der opnås på bacheloruddannelsen, yderligere systematiseres og anvendes inden for det didaktiske og professionelle fag, der er nært forbundet hermed. Kandidater fra uddannelsen er kompetente til selvstændigt at oprette skoleuddannelser inden for uddannelsesområdet kunst og kultur. De er klar til at undervise i musikundervisning med alle dens aspekter inden for viden og færdigheder. Uddannelsen bygger på kreative aktiviteter inden for det musikpædagogiske område og dets didaktik. Feltkomponenten er fokuseret på en dybere forståelse af musikpædagogiske problemstillinger, hvilket afspejles i undervisningen i musikundervisning i folkeskoler og gymnasier. Musikalske fænomener og begreber præsenteres i en bredere sammenhæng og relationer mellem forskellige typer videnskab og kunst. Den musikdidaktiske komponent er baseret på viden opnået i musikpædagogisk forskning og på bedste praksis verificeret i praksis. Den musikteoretiske og pædagogiske del kan herefter uddybes i en ph.d.-uddannelse, fx Musikteori og Pædagogik. Uddannelsen i hovedplanen respekterer balancen mellem faglige, didaktiske og pædagogisk-psykologiske komponenter i uddannelsen i henhold til undervisningsministeriets standarder for læreruddannelse. Pædagogisk-psykologisk uddannelse omfatter fagene pædagogik, psykologi og specialpædagogik, herunder pædagogisk-psykologisk praksis. En del af det er udarbejdelsen af en diplomafhandling.

Læreruddannelse i engelsk sprog for grundskoler og gymnasier

Kerneekspertisen undervist inden for MA-studiet bygger på det foregående BA-studieprogram og består af et sæt af symbiotisk indbyrdes forbundne sproglige, litterære og didaktiske discipliner designet til at give kandidaten væsentlig viden i alle disse, i overensstemmelse med MA-niveauet.

Indlæggelser

Om skolen

Spørgsmål