PhDLawBachelorMBAHealthcareCoursesOnlineMaster
Keystone logo
Charles University Faculty of Education Master i musiklæreruddannelse for grundskoler og gymnasier med dobbelt studieordning Læreruddannelse for pædagogik til gymnasier
Charles University Faculty of Education

Master i musiklæreruddannelse for grundskoler og gymnasier med dobbelt studieordning Læreruddannelse for pædagogik til gymnasier

Prague, Tjekkiet

2 Years

Engelsk

Fuldtid

Anmod om ansøgningsfrist

Anmod om den tidligste startdato

EUR 2.334 / per year *

På campus

* online ansøgningsgebyr: 820 CZK

Introduktion

Musiklæreruddannelse for folkeskoler og gymnasier

Uddannelsen følger efter bacheloruddannelsen Musikpædagogik med fokus på uddannelse.

Formålet med uddannelsen er at give sine kandidater en omfattende kandidatuddannelse, som forbereder dem til professionen som musiklærer på 2. niveau i folkeskoler og gymnasier. Uddannelsen tager højde for proportionaliteten af de kognitive, didaktiske og pædagogisk-psykologiske komponenter i uddannelsen, samtidig med at den feltviden, der opnås på bacheloruddannelsen, yderligere systematiseres og anvendes inden for det didaktiske og professionelle fag, der er nært forbundet hermed. Kandidater fra uddannelsen er kompetente til selvstændigt at oprette skoleuddannelser inden for uddannelsesområdet kunst og kultur. De er klar til at undervise i musikundervisning med alle dens aspekter inden for viden og færdigheder. Uddannelsen bygger på kreative aktiviteter inden for det musikpædagogiske område og dets didaktik. Feltkomponenten er fokuseret på en dybere forståelse af musikpædagogiske problemstillinger, hvilket afspejles i undervisningen i musikundervisning i folkeskoler og gymnasier. Musikalske fænomener og begreber præsenteres i en bredere sammenhæng og relationer mellem forskellige typer videnskab og kunst. Den musikdidaktiske komponent er baseret på viden opnået i musikpædagogisk forskning og på bedste praksis verificeret i praksis. Den musikteoretiske og pædagogiske del kan herefter uddybes i en ph.d.-uddannelse, fx Musikteori og Pædagogik. Uddannelsen i hovedplanen respekterer balancen mellem faglige, didaktiske og pædagogisk-psykologiske komponenter i uddannelsen i henhold til undervisningsministeriets standarder for læreruddannelse. Pædagogisk-psykologisk uddannelse omfatter fagene pædagogik, psykologi og specialpædagogik, herunder pædagogisk-psykologisk praksis. En del af det er udarbejdelsen af en diplomafhandling.

Læreruddannelse af Uddannelse for Gymnasieskoler

Studier sigter primært mod udvikling af faglige, pædagogiske og psykologiske, kommunikationsmæssige og andre personlige og kultiverende kompetencer, der er nødvendige for at blive lærer i pædagogik på ungdomsuddannelserne og til andre uddannelsesmæssige og koordinerende aktiviteter på uddannelsesområdet. Udover at intensivere de pædagogiske discipliners fagligt videnskabelige grundlag (efter indholdet af bachelorstudierne) tilstræbes uddannelsens didaktik og anvendelsen af professionsdidaktiske kompetencer i undervisningspraksis. Der er særligt fokus på den pædagogiske forsknings metodologi, fordi et af målene er at gøre pædagogiklærere dygtige til blandt andet at foreslå, implementere og evaluere empirisk forskning på uddannelsesområdet. Fokus i uddannelsen er også sat på viden og færdigheder inden for socialpædagogisk, socialt arbejde og disse fænomeners metodologi. Eleverne har deres undervisningspraksis i skoler, skolefaciliteter; men også i sociale ydelser.

Indlæggelser

Om skolen

Spørgsmål