PhDLawBachelorMBAHealthcareCoursesOnlineMaster
Keystone logo
Deggendorf Institute of Technology MA i International Tourism Development
Deggendorf Institute of Technology

MA i International Tourism Development

Pfarrkirchen, Tyskland

3 Semesters

Engelsk

Fuldtid

01 Dec 2025

Mar 2026

EUR 82 / per semester *

På campus

* Ingen studieafgift, kun 52 € studiekostnad pr. Semester

Introduktion

International turisme genererer milliarder euro årligt og er stadig en af de hurtigst voksende industrier. Afhængigt af om det er forretning eller fornøjelse, hjælper også gæstfriheds- og arrangementshåndteringssektoren fra - og tilføjer erfaringen fra - international turisme og er uløseligt forbundet med den. Under hensyntagen til disse tilknyttede områder gør kun den overordnede sektor mere lukrativ og tiltalende.

I denne ph.d.-grad udvider de studerende deres ekspertise og uddyber deres viden om tværsektorielle industrier inden for sundhed og turisme, såsom kurbade, forebyggelsescentre, rehabiliteringsklinikker, sportscentre, rekreations-, fritids- og kulturcentre. Følgende globale turisttendenser vil indgå i dette masterprogram:

  • Sundhed og wellness turisme på grund af demografiske ændringer og stigende sundhedsbevidsthed
  • Fortsat globalisering og urbanisering af destinationspakkeaftaler, udvikling af nye internationale destinationer
  • Øget digitalisering i turistbranchen via website booking motorer
  • Øget tilpasning af rejsepakker med såkaldt "dynamisk emballage"
  • Sociale netværk som en kommunikationsbase til markedsføring og rejsedestinationer
  • Tendenser mod økologisk, grøn turisme

Karriereudsigter

International turisme genererer milliarder euro årligt og er stadig en af de hurtigst voksende industrier.

Det består af en bred vifte af tjenester og produkter, som skal opfylde de højeste standarder for kvalitet og sikkerhed, men alligevel være overkommelige for forbrugeren. Derfor er tjenester inden for industrien inden for komplekse processer med interkulturel og tværfaglig indflydelse, så der er stor efterspørgsel efter kvalificerede specialister på mange specialiserede områder, såsom:

  • Øverste ledelsesopgaver med turismeudbydere (flyselskaber, hoteller, organisationer, gastronomi, arrangementer, fritids- og sportsbranchen, sundhed og medicinsk turisme, kursteder og kurbade mv.)
  • Produktudvikling i nationale og internationale booking- og reservationsagenturer
  • Rådgivning, reklame og coaching for destinationer
  • Videnskabelig evaluering af turismefaciliteter og forbrugsstrømme


Kursusindhold

Modulgruppe International Tourism Management

Forvaltning inden for turisme tager plads i en internationalt tværbundet sammenhæng. Turismen "system" er formet af lovkrav på nationalt og internationalt plan, fagforeninger, samt øget international standardisering. Samtidig tager serviceydelser sted i en bymæssig eller regional sammenhæng, ofte med en høj grad af specialisering.


Modulgruppe Rejseteknologi

I dag er flertallet af processer inden for turisme baseret på informations- og kommunikationsteknologi. I de senere år er emner som eTourism, Tourism 2.0 og Travel Technology blevet en integreret del af internationale messer, herunder ITB Berlin. Omfanget af udbydere og softwareproducenter af computerbookings- og reservationssystemer spænder fra de største udbydere som AMADEUS og SABER til open source-løsninger. Rejse- eller reservationsapps og andre mobile applikationer er i brug over hele verden.


Modulgruppe Forskning og Metodologi

Evidensbaseret ledelse er baseret på princippet om empirisk understøttede ledelsesbeslutninger. Webbaserede reservationssystemer, turistwebsteder og sociale netværk i eTourism tilbyder en stor mængde data, der i øjeblikket kun kan behandles gennem moderne data mining og dataanalyse teknologier. Disse data danner grundlag for ledelsesbeslutninger inden for turisme.


Modulgruppe Business Management

Turisme er en arbejdskrævende sektor, der kræver multifaglig og interkulturel samarbejde. Human Capital Management er således af særlig betydning inden for turisme service og planlægning. Modulgruppe Softkompetence på grund af den arbejdskrævende karakter og de komplekse feedbacksystemer, der er dannet mellem udbydere og brugere af turisttjenester, er en særlig forståelse og evaluering af interkulturelle og tværfaglige processer. Nuværende forskning og viden inden for neurovidenskab og kommunikationsvidenskab spiller en vigtig rolle her. I seminaret i denne modulgruppe kan aktuelle aspekter af forskning undersøges og diskuteres kritisk.

Læs mere på institutionens hjemmeside

Indlæggelser

Læreplan

Programresultat

Stipendier og finansiering

Programundervisning

Karrieremuligheder

Master Info Week

Om skolen

Spørgsmål